Skip to main content

1987: Η Σουρωτή και το πετυχημένο στοίχημα της πολυμετοχικότητας

Από Voria.gr
Ένα στοίχημα που μπορεί να κερδήθηκε σε βάθος χρόνου, αλλά όταν ανακοινώθηκε δεν ήταν λίγοι εκείνοι που πίστευαν ότι δεν θα περπατήσει.

Το 1987 είναι έτος – ορόσημο για την επιχειρηματική πορεία της Σουρωτής. Εκείνη τη χρονιά λήγει η σύμβαση παραχώρησης της πηγής από το ελληνικό δημόσιο στον ιδιώτη και η συνέχεια εμφανίζεται άδηλη.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα, όμως, είχε ήδη «δεθεί» με τον τόπο και τους κατοίκους. Έτσι με πρωτοβουλία του τότε προέδρου της κοινότητας Σουρωτής και σημερινού προέδρου του ΔΣ της εταιρίας Γιώργου Λώλα και τη δραστηριοποίηση των κατοίκων το δικαίωμα εκμετάλλευσης της πηγής παραχωρήθηκε στην Κοινότητα. Αμέσως ξεκίνησε να λειτουργεί η νεοσύστατη κοινοτική επιχείρηση εμφιάλωσης μεταλλικού νερού «Σουρωτή».

Ένα στοίχημα που μπορεί να κερδήθηκε σε βάθος χρόνου, αλλά όταν ανακοινώθηκε δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι εκτός της ευρύτερης περιοχής που δεν πίστευαν ότι θα… περπατήσει. Είχαν ως κακό παράδειγμα τους αγροτικούς συνεταιρισμούς των χιλίων οικονομικών προβλημάτων, ένα δρόμο που δεν ακολούθησε η Σουρωτή. Αντιθέτως, οργανώθηκε σε αμιγώς επιχειρηματικά πρότυπα και τα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν, κατ’ αρχήν στην αύξηση των πωλήσεων.

Πέραν αυτού διάφορες διακρίσεις και καινοτομίες συμβάλουν ώστε το επιχειρηματικό αποτύπωμα της Σουρωτής να γίνεται διαρκώς βαθύτερο και περισσότερο διακριτό. Σημειώστε:

  • Το 1992 η υψηλή ποιότητα του προϊόντος βραβεύεται στη Μαδρίτη, με τον «Χρυσό Αστέρα», από τον οργανισμό Arch of Europe. Πρόκειται για βραβείο που κατατάσσει τη Σουρωτή στα ποιοτικότερα προϊόντα του κόσμου.
  • Το 1993 κυκλοφορεί για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά νερό σε συσκευασία κουτιού αλουμινίου.
  • Το 1995 η εταιρία ιδρύει υποκατάστημα στην Αθήνα για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση της διαρκώς αναπτυσσόμενης αγοράς της Νότιας Ελλάδας.
  • Το 1998 η κοινοτική επιχείρηση εμφιάλωσης μεταλλικού νερού «Σουρωτή» μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία λαϊκής βάσης. Η πολυμετοχικότητα σε συνθήκες ΑΕ είναι ένα ακόμη στοίχημα που τελικά θα κερδηθεί από την εταιρία και τους ανθρώπους που την καθοδηγούν. Την ίδια περίοδο η Σουρωτή ΑΕ ξεκινά πανελλαδική καμπάνια προβολής, προωθητικά προγράμματα και ποικίλες πολιτιστικές και αθλητικές χορηγίες, δίνοντας νέα πνοή στην αναπτυξιακή της πορεία και φέρνοντας τα προϊόντα της κοντά στο καταναλωτικό κοινό. Είναι η χρονιά που κατακτά την πρωτιά στην κατηγορία του ανθρακούχου φυσικού νερού, θέση που διατηρεί σταθερά μέχρι σήμερα.
  • Το καλοκαίρι του 2000 η Σουρωτή ΑΕ παρουσιάζει με μεγάλη επιτυχία στο καταναλωτικό κοινό τα νέα της προϊόντα, Σουρωτή με άρωμα λεμόνι – λάιμ. Παράλληλα την ίδια περίοδο ολοκληρώνεται και ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτων παλαιάς γραμμής εμφιάλωσης με την κατασκευή μονάδας εμφιάλωσης PET.