Skip to main content

Αδιέξοδο στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης για Ryanair

Πρόταση για κούρεμα στο αντίτιμο της τριετούς σύμβασης με Ryanair μετέφερε ο Γ.Μπουτάρης στα μέλη του δ.σ. του Οργανισμού. Ποιες οι αντιδράσεις.

του Γιώργου Χατζηλίδη

Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε το απόγευμα το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, με θέμα την επίμαχη επιδότηση της Ryanair.

Παρότι ο Οργανισμός, με εισήγηση του προέδρου τού, Γ.Μπουτάρη, είχε ανακοινώσει τη διακοπή της συνεργασίας με την ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ταξίδι-αστραπή στο Δουβλίνο, όπου είχε επαφές με τους εκπροσώπους της Ryanair για την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, κατά τη διάρκεια του σημερινού συμβουλίου, ο κ.Μπουτάρης ενημέρωσε τα υπόλοιπα μέλη του δ.σ. ότι τα στελέχη της Ryanair  αποδέχθηκαν κούρεμα 25% στην οικονομική υποχρέωση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, που, βάσει της σύμβασης, φθάνει τις 350.000 ευρώ ετησίως(ουσιαστικά, η πρόταση για μείωση αφορά το τρέχον έτος που εκκρεμεί το σύνολο της οφειλής και το 2013).

Υποστήριξε μάλιστα ότι θα βρεθεί τρόπος να καλυφθεί το νέο μειωμένο αντίτιμο, εάν όλοι οι φορείς της Θεσσαλονίκης που είναι μέλη του οργανισμού καταβάλουν την οικονομική συμμετοχή τους, προτείνοντας παράλληλα το άνοιγμα και σε άλλους φορείς.

Ωστόσο, μέλη του δ.σ. διαφώνησαν με την πρόταση Μπουτάρη, υποστηρίζοντας, από την πλευρά τους, ότι η τρέχουσα οικονομική κατάσταση του οργανισμού δεν επιτρέπει τη συνέχιση της συμφωνίας, έστω και εάν αυτή θα είναι κουρεμένη. Αντίθετα, τόνισαν ότι θα πρέπει να αποπληρωθεί μόνο το χρέος της τρέχουσας χρονιάς, για να μην διακυβευθεί διεθνώς η αξιοπιστία της πόλης και να μην συρθεί ο οργανισμός σε δικαστικές περιπέτειες. Ο δήμαρχος επέμεινε στη θέση του και κάπου εκεί οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι διαφωνούν, μεταθέτοντας το ζήτημα για επόμενη συνεδρίαση.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί, προς αποφυγή παρερμηνειών, όπως σας έχει ενημερώσει και με προηγούμενα δημοσιεύματα η Voria.gr, ότι η διακοπή της σύμβασης με τη Ryanair δεν σημαίνει αυτομάτως ότι η εταιρεία θα εγκαταλείψει το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Ανάλογα με τα συμφέροντά της, μπορεί να διατηρήσει τον ίδιο αριθμό πτήσεων, να κόψει κάποιες πτήσεις, μπορεί βέβαια και να αποχωρήσει εντελώς, αν και η ιδιαίτερα επιτυχής παρουσία της στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, εδώ και περίπου 20 μήνες, δεν συνηγορεί προς το τελευταίο ενδεχόμενο, χωρίς βέβαια κανείς να μπορεί να προδικάσει τις εξελίξεις.