Skip to main content

Αυτά είναι τα εισοδηματικά κριτήρια για τα πρόστιμα του ΚΟΚ

Τα πρόστιμα θα καθορίζονταν με υπουργικές αποφάσεις. Θα συνδεθούν μόνο με εισοδηματικά κι όχι με εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία.

Διευκρινήσεις για το θέμα συνταγματικότητας που αφορά τη σύνδεση των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ανάλογα με τα εισοδήματα έδωσε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης μετά την Έκθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής χθες που έκανε λόγο για αντισυνταγματικές διατάξεις.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του capital.gr, ο υπουργός σημείωσε ότι για να υπερκεραστούν οι ενστάσεις αντισυνταγματικότητας οι ρυθμίσεις για τις αλλαγές στα πρόστιμα του ΚΟΚ θα ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής. Σημειώνεται ότι αρχικά, τα πρόστιμα θα καθορίζονταν με υπουργικές αποφάσεις.

Πηγές της ΝΔ επισημαίνουν ωστόσο ότι και πάλι οι επίμαχες ρυθμίσεις είναι αντισυνταγματικές.

Τα νέα πρόστιμα του ΚΟΚ θα συνδεθούν όπως είπε ο υπουργός μόνο με εισοδηματικά κι όχι εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία όπως αρχικά είχε γίνει γνωστό και θα καθοριστούν ως εξής:

Για όλες τις παραβάσεις (ακόμα και στάθμευση) για εισοδήματα έως 50.000 ευρώ τον χρόνο παραμένουν χωρίς άλλη προσαύξηση. Από 50.001-100.000 ευρώ θα διπλασιάζονται και από 100.001 ευρώ και πάνω θα τριπλασιάζονται.

Για το επίμαχο νομοσχέδιο ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία επί των άρθρων που αφορούν την λειτουργία των ταξί σε σχέση με τις πλατφόρμες διαμεσολάβησης (Uber, Beat κλπ).

Ο υπουργός πάντως κατά την διάρκεια ενημέρωσης στην Βουλή μίλησε για "Uber-ομάχους" ενώ ερωτώμενος για τις ουρές των πολιτών στο μετρό εξαιτίας εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου απάντησε ότι "δεν υπάρχουν ουρές".

Αναλυτικά η νομοτεχνική ρύθμιση για τα πρόστιμα του ΚΟΚ:

1) Επί του άρθρου 28 του σχεδίου νόμο:

Στην παρ. 4 το δεύτερο και τρίτο εδάφιο αντικαθίστανται ως εξής:

"Τα καθοριζόμενα με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου διοικητικά πρόστιμα προσαυξάνονται κατά εκατό τοις εκατό (100%) αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα από πενήντα χιλιάδες ένα (50.0001) ευρώ έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ και κατά διακόσια τοις εκατό (200%) αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει καθαρό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών μπορεί, τα παραπάνω ποσά του φορολογητέου εισοδήματος καθώς και τα ποσοστά προσαύξησης να τροποποιούνται, ανάλογα και με την κατηγορία της παράβασης, κατ’ ανώτατο όριο μέχρι το τριπλάσιο του αρχικού προστίμου. Για την έκδοση της παραπάνω απόφασης μπορεί να λαμβάνονται υπόψη δεδομένα από την Ελληνική Στατιστική Αρχή και άλλες αρχές και επιστημονικούς ή άλλους φορείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς.

"Καμπάνες" και στους Δήμους

Στο ίδιο νομοσχέδιο ο υπουργός Μεταφορών κατέθεσε νομοτεχνική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία προβλέπονται πρόστιμα στους Δήμους οι οποίοι δεν καθορίζουν θέσεις στάθμευσης.

Σύμφωνα με τη ρύθμιση:

1) Επί του άρθρου 17 του σχεδίου νόμου:

Στο πέμπτο εδάφιο μετά τη λέξη "απόσταση" προστίθεται η φράση "ή και την χωροθέτηση".

Το έκτο εδάφιο αντικαθίσταται ως εξής : "Αν δεν καθοριστούν οι ως άνω θέσεις, επιβάλλεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, για κάθε έτος που παρέρχεται άπρακτο, πρόστιμο ποσού πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ στους παραπάνω φορείς και στους Δήμους με πληθυσμό έως 20.000 άτομα, εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, στους δήμους με πληθυσμό από 20.001 έως 100.000 άτομα και διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις."