Skip to main content

Ανοδικά ο κλάδος ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα το 2016

Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης στην εγχώρια αγορά το 2016 σημείωσε αύξηση 3,3% και στην κλωστοϋφαντουργία η αύξηση ανήλθε σε 4,3%

Θετικά έκλεισε το 2016 για τον κλάδο ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, καθώς οι οι περισσότεροι δείκτες κατέγραψαν άνοδο με μόνη εξαίρεση τον δείκτη παραγωγής ενδυμάτων.

Η πορεία της κλωστοϋφαντουργίας ήταν σε γενικές γραμμές καλύτερη από την ένδυση.  Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης στην εγχώρια αγορά το 2016 σημείωσε αύξηση 3,3%. Στην κλωστοϋφαντουργία η αύξηση ανήλθε σε 4,3%.

Η παραγωγή στην ένδυση κατέγραψε μείωση 9,1% ενώ στην κλωστοϋφαντουργία σημειώθηκε αύξηση 2,2%.

Οι λιανικές πωλήσεις στην ένδυση στο σύνολο του έτους αυξήθηκαν κατά 1,9%. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι το τελευταίο τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου υπήρξε μείωση των λιανικών πωλήσεων γεγονός που μείωσε την καλή πορεία του πρώτου επταμήνου.

Όσον αφορά τις εξαγωγές το 2016 για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθαν σε 1,27 δις ευρώ αυξημένες κατά 4,6% έναντι του 2015.

Οι εξαγωγές ενδυμάτων ανήλθαν σε 543 εκατ. ευρώ ελαφρά αυξημένες κατά 0,3%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές ενδυμάτων βελτιώθηκαν σημαντικά στο δεύτερο εξάμηνο του έτους ανατρέποντας την αρνητική πορεία του πρώτου εξαμήνου.

Στην κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές ανήλθαν σε 356 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 11,8%. Αύξηση 4,6% καταγράφηκε και στις εξαγωγές βαμβακιού που ανήλθαν σε 368 εκατ. ευρώ.

Στις εισαγωγές ενδυμάτων σημειώθηκε αύξηση 9,8% και σε αξία ανήλθαν σε 1,67 δις ευρώ. Στην κλωστοϋφαντουργία οι εισαγωγές ανήλθαν σε 506 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 11%.