Skip to main content

Aυστριακοί Σιδηρόδρομοι και Goldair μπαίνουν σφήνα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ελληνοαυστριακή κοινοπραξία πήρε άδεια για εμπορευματικές μεταφορές. Πώς η εξέλιξη αυτή μπορεί να επηρεάσει το διαγωνισμό πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Δημοσίευμα του Βήματος επιβεβαιώνει όσο υποστήριζε το Σεπτέμβριο του 2015 η Voria.gr, σε άρθρο της με τίτλο «Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι κινδυνεύουν να χάσουν το τρένο της ανάπτυξης», καθώς πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τη θυγατρική των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και του ομίλου Goldair, τη Rail Cargo Logistics- Goldair.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, η Rail Cargo Logistics- Goldair πήρε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, τη ΡΑΣ, άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης για την εκτέλεση εμπορευματικών δρομολογίων στην Ελλάδα.

«Η άδεια, η οποία αναμένεται να αναρτηθεί τις επόμενες ημέρες στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Σιδηροδρόμων (ERA), ανοίγει τον δρόμο για τη λειτουργία της πρώτης ιδιωτικής εταιρείας μεταφορών στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

«Σημειωτέον ότι μόνο δύο εταιρείες έχουν άδειες σιδηροδρομικής επιχείρησης στην Ελλάδα: η υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο για εμπορεύματα όσο και για επιβατικές μεταφορές και η ΣΤΑΣΥ μόνο για μεταφορά επιβατών».

Έχοντας αυτή την άδεια η Rail Cargo Logistics - Goldair, μπαίνει στο κερδοφόρο κομμάτι των μεταφορών για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα, δηλαδή το εμπορευματικό, αυτό δηλαδή που υποτίθεται ότι αποτελεί το ατού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο διαγωνισμό για την πώλησή της, ειδικά από τότε που αυξήθηκαν οι ροές με την είσοδο της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Αλλά ως γνωστόν, ο διαγωνισμός γράφει καθυστερήσεις και η ελληνική εταιρεία δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις μεταφορικές απαιτήσεις των μεγάλων πελατών, ενώ έχουμε βεβαίως και την απροθυμία της κρατικής μηχανής να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά διάφορα προβλήματα, όπως τον αποκλεισιμό των σιδηροδρομικών γραμμών  στην Ειδομένη.

Όπου λοιπόν υπάρχει έργο μεταφορικό που δεν μπορεί ικανοποιητικά να καλύψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά τις προσπάθειες που είχαν γίνει, μπαίνει στο παιχνίδι και άλλος παίκτης, εξέλιξη που μπορεί ακόμη και να ακυρώσει την πώληση της ελληνικής εταιρείας.

Πληροφορίες  που επικαλείται το Βήμα αναφέρουν ότι η ελληνοαυστριακή κοινοπραξία θα επενδύσει σημαντικά ποσά για την απόκτηση ντιζελοκίνητου και ηλεκτροκίνητου τροχαίου υλικού και την πρόσληψη μηχανοδηγών και τεχνικού προσωπικού, με στόχο τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ελλάδα προς την Κεντρική Ευρώπη και αντίστροφα.

«Ήδη, κατά πληροφορίες, η Rail Cargo Logistics - Goldair απασχολεί περίπου 25 άτομα και βρίσκεται σε λειτουργία εδώ και περίπου έναν χρόνο. Η δραστηριότητά της, μέχρι στιγμής, πραγματοποιείται μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μεταφέρει για λογαριασμό της φορτία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

«Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, στόχος της Goldair είναι να εξυπηρετήσει αφενός τις δικές της ανάγκες στην εφοδιαστική αλυσίδα, αφετέρου βαθμιαία να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς από τα φορτία που φτάνουν στην Ευρώπη μέσω του λιμένος του Πειραιά.

«Η Rail Cargo Logistics - Goldair δημιουργήθηκε για να απορροφήσει τις υφιστάμενες δραστηριότητες της αυστριακής εταιρείας στην Ελλάδα Express - Interfracht και να δραστηριοποιηθεί στον τομέα της μεταφοράς εμπορευμάτων με όλους τους τύπους βαγονιών, δηλαδή με συμβατικά, container, βαγόνια για χύδην φορτία (πρώτων υλών), με βαγόνια μεταφοράς υγρών (δεξαμενές) κ.ά., με σκοπό να καλύψει πλήρως τις ανάγκες μεταφοράς προϊόντων από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη προς την Ελλάδα και αντίστροφα».

Σε αυτή τη συνεργασία, ο όμιλος της Gorldair, έχει έναν πολύ ισχυρό εταίρο, τη Rail Cargo Group που ανήκει στους Αυστριακούς Σιδηρόδρομους , του OBB, με ετήσιο τζίρο 2,4 δισ. ευρώ και θυγατρικές σε 16 ευρωπαϊκές χώρες. Όσο για την Gordair Cargo, διαθέτει εμπειρία και υποδομή τριάντα ετών στις μεταφορές, μεγάλο δίκτυο εξυπηρέτησης οδικών μεταφορών και μεγάλες αποθήκες, στην πλειονότητά τους τελωνειακές.