Skip to main content

Ακρόπολις 2017: Ξανά στο τιμόνι για το «Ράλι των Θεών» ο Τσολακίδης

Ο «αειθαλής» οδηγός από τη Θεσσαλονίκη, μαζί με τον 58χρονο (!) συνοδηγό του, επιδιώκουν άλλη μία διάκριση στο Ράλι Ακρόπολις, με... τέρμα τα γκάζια

Δυναμικό come back στο «Ράλι των Θεών», το SEAJETS Ράλι Ακρόπολις 2017, μετά από απουσία 12 ολόκληρων ετών, είναι έτοιμος να κάνει από αύριο μέχρι και την Κυριακή ο «αειθαλής» οδηγός από τη Θεσσαλονίκη, Σωκράτης Τσολακίδης, με συνοδηγό τον συντοπίτη και... γηραιό του είδους, Χάρη Δήμου, και μαζί με ένα από τα πιο δυνατά αυτοκίνητα στην κατηγορία του, το εντυπωσιακό Skoda Fabia R5.

Ο 41χρονος Έλληνας πρωταθλητής του 2003, που κατάγεται από το Κιλκίς και επέστρεψε στην ενεργό δράση μόλις πέρυσι και, μάλιστα, στο... σπίτι του, το 49ο Ράλι ΔΕΘ, με το ίδιο αυτοκίνητο και μαζί με τον 58χρονο (!) συνοδηγό του, δηλώνει άοκνος εραστής του μηχανοκίνητου αθλητισμού. «Η αγάπη μας για το αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι δεδομένη. Είναι κάτι που δεν μπορείς να το αποχωριστείς. Αυτή η αγάπη, που δεν σιγάζει ποτέ, με οδήγησε να επιστρέψω στο τιμόνι και τους μεγάλους αγώνες», λέει στη Voria.gr ο κ. Τσολακίδης.

Ο Κιλκισιώτης οδηγός ξεκίνησε τους αγώνες αυτοκινήτου το 1997 ως συνοδηγός, με οδηγό τον τωρινό συνοδηγό του, Χάρη Δήμα. Ξεκίνησε πίσω από το τιμόνι στο χωμάτινο Ράλι Χαλκιδικής το μακρινό 1988 και το 2003 αναδείχθηκε πρωταθλητής Ελλάδος, με νίκη στο 37ο Ράλι ΔΕΘ. Η καλύτερη επίδοση που έχει πετύχει στο Ράλι Ακρόπολις, στις συνολικά πέντε -μαζί με τη φετινή- συμμετοχές του στον θεσμό, ήταν η δεύτερη θέση στην κατηγορία Ν2 με ένα Mitsubishi Lancer Evo VII, το 2002, όταν ακόμη η διοργάνωση ήταν παγκόσμιας εμβέλειας (WRC).

Για τον εφετινό θεσμό, ο κ. Τσολακίδης είναι φειδωλός και συγκρατημένος στις φιλοδοξίες του, καθώς, όπως λέει, ο ανταγωνισμός, σε σχέση με πέρυσι, είναι μεγάλος, ενώ έχει να τρέξει σε χωμάτινο δρόμο από το 2008, στο Ράλι Φθιώτιδας. «Αρχικά στοχεύουμε να τερματίσουμε δίχως προβλήματα. Από εκεί και πέρα, ό,τι περισσότερο επιτύχουμε είναι καλό, θα ξεκινήσουμε και θα "τρέξουμε" τον αγώνα μας όπως ξέρουμε», τονίζει και προσθέτει: Θα διαπιστώσουμε πού βρισκόμαστε απέναντι στον ανταγωνισμό -υπάρχουν 12 εξαιρετικά αυτοκίνητα- και ανάλογα θα κινηθούμε στη συνέχεια. Αν δούμε ότι είμαστε στη μάχη με τους ξένους οδηγούς, τότε θα δώσουμε τη μάχη μας για να κερδίσουμε!». 

«Εάν πάλι όχι», σπεύδει να προσθέσει, θα κινηθούμε γρήγορα και έξυπνα, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούμε λάθη ή ατυχίες των προπορευόμενων ώστε να αναρριχηθούμε, όσο το δυνατόν περισσότερο, στην κατάταξη». Προαναγγέλλει, δε, πως εάν έρθει ένα καλό αποτέλεσμα στις δύο ημέρες του αγώνα, «τότε θα λάβουμε μέρος και στο 50ο Ράλι ΔΕΘ και σε αυτού του Αμαρύνθου, διεκδικώντας το Πρωτάθλημα Ελλάδος».

Αναφερόμενος στο αυτοκίνητό του, το ολοκαίνουργιο Skoda Fabia R5 της αγωνιστικής ομάδας Eurosol από την Ουγγαρία, με το νο19 στις πόρτες του, λέει: «Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό, αλλά θέλει δουλειά για να εξοικειωθείς. Εμείς, μετά από κάθε πέρασμα βελτιώνουμε τις επιδόσεις μας, αλλά χρειάζονται αγωνιστικά χιλιόμετρα. Σίγουρα, το γεγονός ότι είχα οδηγήσει το αυτοκίνητο στο Ράλι ΔΕΘ μάς βοηθάει, αλλά τα πράγματα εδώ στο Ράλι Ακρόπολις αλλάζουν».



Σύμφωνα με τον έμπειρο οδηγό, αυτά που πρέπει να διαθέτει κάποιος για να διακριθεί σε αυτό τον τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι: προφανώς το καλό αυτοκίνητο, μία δυνατή ομάδα, η κατάλληλη στρατηγική και, φυσικά, τα χρήματα. Ειδικά τα τελευταία, όπως λέει ο κ. Τσολακίδης, έχουν καταστεί απολύτως αναγκαία για τη συμμετοχή των οδηγών σε μεγάλους αγώνες, με μεγάλες βλέψεις. Ανάμεσα σε αυτούς και ο ίδιος.

«Οι χορηγίες και η οικονομική υποστήριξη στον χώρο είναι από τους κυριότερους παράγοντες, εάν θέλεις να πρωταγωνιστήσεις, αφού τα ποσά που απαιτούνται ανέρχονται σε αρκετές δεκάδες χιλιάδων ευρώ και οι αριθμοί αυτοί στην Ελλάδα της κρίσης είναι... δυσεύρετοι», εξηγεί, όμως δεν φαίνεται να... το βάζει κάτω, καθώς ρίχνει «α(ντα)γωνιστικές ματιές» και στα χρόνια που έρχονται.

Το Ράλι των Θεών

To Ράλι Ακρόπολις (επίσημη εμπορική ονομασία τα τελευταία χρόνια: The rally of Gods [GR: Το ράλι των Θεών]) είναι ένας από τους παλαιότερους και σημαντικότερους αγώνες αυτοκινήτου και θεωρείται ένα από τα πιο απαιτητικά και ανταγωνιστικά Ράλι παγκοσμίως. Ξεκίνησε να διοργανώνεται από την ΕΛΠΑ το 1951, αποτέλεσε μέρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και τώρα είναι κομμάτι του Ευρωπαϊκού (ERC).

Ιστορία

Το 1951, από μια ιδέα μιας ομάδας οδηγών και με την βοήθεια της Shell διοργανώθηκε ένας αγώνας 1.923 χιλιομέτρων. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα. Την επόμενη χρονιά (1952) η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση του αγώνα και το 1953 ο αγώνας γίνεται διεθνής. Το 1956 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Από το 1993 συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού.

Από το 2005 έως σήμερα

Το 2005 κέντρο του αγώνα ήταν η Λαμία. Μια υπερειδική διαδρομή έλαβε μέρος στο Ολυμπιακό Στάδιο με μεγάλη επιτυχία. Εκείνη την χρονιά, το ραλι Ακρόπολις ψηφίστηκε ως το καλύτερο ράλι για το 2005. Το 2006 το κέντρο του αγώνα μεταφέρθηκε στην Αθήνα και στα γύρω βουνα. Το service park ήταν στον χώρο του Ολυμπιακού σταδίου Αθηνών. Αυτή την χρονιά έγιναν δύο υπερειδικές στο Ολυμπιακό στάδιο, μια φορά την πρώτη μέρα του αγώνα και μια την τελευταία. Το 2007 το κέντρο του αγώνα ήταν και πάλι η Αθήνα. Το 2007 υπήρξαν 3 υπερειδικές, οι οποίες έλαβαν χώρα στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο. To 2009 το ράλι διεξήχθη στο Λουτράκι Κορινθίας και νικητής αναδείχθηκε ο Φιλανδός Μίκο Χίρβονεν στις 14 Ιουνίου.

Το 2011 ο διάσημος και πιο σκληρός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος επανήλθε στο αγωνιστικό καλεντάρι της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το 2011 το κέντρο του αγώνα ήταν το Λουτράκι,και οι ειδικές διαδρομές επεκτάθηκαν στη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία,την Κορινθία και την Αργολίδα. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών, με την τελετή έναρξης και έληξε στις 19 Ιουνίου. Το 2012 το ράλι ακρόπολις ξεκίνησε στις 24 Μαϊου στο Ζάπειο Μέγαρο με κέντρο του αγώνα στο Λουτράκι, ακομα το 2012 προστέθηκαν μερικές νέες ειδικές διαδρομές. Η τελετή λήξης έγινε στις 27 Μαϊου στο Club Hotel Casino Loutraki και νικητής αναδείχθηκε ο Σεμπαστιέν Λεμπ. To 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που το ράλλυ προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, αποκλείστηκε από το καλεντάρι των αγώνων του Πρωταθλήματος. Νικητής το 2013 αναδείχθηκε ο Φινλανδός Γιάρι - Μάττι Λάτβαλα.

Από το 2014 ο αγώνας προσμετράται στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, με το κέντρο του αγώνα να επιστρέφει στα εδάφη της Φθιώτιδας το 2016, όπου νικητής αναδείχθηκε ο νεαρός Ραλφ Σιρμάσις, προκαλώντας έκπληξη στους οπαδούς του αγώνα και αφήνοντας εκτός ανταγώνισμου τα μεγάλα φαβορί.

Το εφετινό «Ράλι των Θεών» διοργανώνουν η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας με συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το Δήμο Λαμιέων, καθώς και τους δήμους Αμφίκλειας-Ελάτειας, Δελφών, Δωρίδος, Μώλου-Αγ. Κωνσταντίνου, όπως και το Επιμελητήριο Φθιώτιδας.

Με πληροφορίες από Βικιπαιδεία