Skip to main content

Αλλάζει η εικόνα στις λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης

Νέος κανονισμός λειτουργίας, ευπρεπισμός, ενημέρωση του καταναλωτή και καινούργιοι πάγκοι στις λαϊκές αγορές για να μπει τάξη.

Κανόνες στη λειτουργία των λαϊκών αγορών βάζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στη χτεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου εγκρίθηκε ο νέος κανονισμός λειτουργίας των λαϊκών αγορών και των λαϊκών βιολογικών προϊόντων, που μεταξύ άλλων προβλέπει και ευπρεπισμό, αλλά και ευδιάκριτη πλέον σήμανση των πάγκων αναλόγως αν ανήκουν σε έμπορο, επαγγελματία ή παραγωγό.

Ο κανονισμός αφορά στις λαϊκές αγορές της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Με το νέο κανονισμό μπαίνει πλέον ωράριο σε όλες τις φάσεις λειτουργίας των λαϊκών αγορών.

«Στόχος μας είναι να βάλουμε μια τάξη και να έχουμε συγκεκριμένους ενιαίους κανόνες λειτουργίας σε όλες τις λαϊκές, ώστε να μην υπάρχει η σημερινή αταξία. Θεωρούμε ότι με τις προβλέψεις του νέου κανονισμού θα μπορέσουμε να προσελκύσουμε ακόμη περισσότερους καταναλωτές στις λαϊκές αγορές και να ενισχύσουμε το εισόδημα και τον κύκλο εργασιών όσων δραστηριοποιούνται σε αυτές», τόνισε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Φάνης Παπάς.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, η προσέλευση των πωλητών (επαγγελματιών και παραγωγών) στις λαϊκές θα γίνεται μεταξύ 6 και 8.30' το πρωί και οι πωλήσεις θα γίνονται από τις 7 ως τις 14.30'. Από εκεί και μετά μέχρι τις 16.00' οι πωλητές υποχρεούνται να μαζέψουν τους πάγκους τους και τα εμπορεύματά τους, να καθαρίσουν το χώρο ευθύνης τους και να περισυλλέξουν σε ειδικές σακούλες τα απορρίμματά τους. Η είσοδος των οχημάτων των πωλητών στο χώρο λειτουργίας των λαϊκών αγορών για το σκοπό αυτό δεν επιτρέπεται να γίνεται πριν από τις 14.00'.

 



Ενδιαφέρον έχουν και οι προβλέψεις για τις νέες άδειες, που θα διατίθενται σε κενούμενες θέσεις, όπου θα διενεργείται κλήρωση, όπως και για την περίπτωση προσθήκης νέων θέσεων – αδειών.

«Οι πωλητές, επαγγελματίες και παραγωγοί, τοποθετούνται σε συγκεκριμένες θέσεις μέσα στους χώρους των λαϊκών αγορών κατά κατηγορία πωλούμενου είδους (γης, θάλασσας, βιομηχανικά). Η κενή θέση που προέρχεται από μη ανανέωση άδειας ή από διαγραφή λαϊκής αγοράς, καλύπτεται από άλλο κάτοχο άδειας, με πάγκο αντίστοιχων διαστάσεων ή όπου δύναται μπορεί να επιμεριστεί σε περισσότερες θέσεις μικρότερων διαστάσεων όπως προβλέπεται από τον Κανονισμό, με την προϋπόθεση τήρησης της επαγγελματικής ισορροπίας. Οι κενές ή νέες θέσεις γνωστοποιούνται στους ενδιαφερόμενους με ανακοίνωση του τοιχοκολλάται στην έδρα της Διεύθυνσης Λαϊκών Αγορών και αναρτάται στην ιστοσελίδα της Π.Κ.Μ. τέσσερις φορές ανά έτος (μία ανά τρίμηνο)», αναφέρεται στον κανονισμό.

Αυτό που αποτελεί όμως διακριτή αλλαγή είναι η υιοθέτηση της πρότασης της Ομοσπονδίας Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας – Θεσσαλίας – Θράκης για την εικόνα των πάγκων στις λαϊκές. Μέχρι σήμερα οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να διακρίνουν εάν ο πωλητής είναι έμπορος ή παραγωγός. Στο εξής αυτό θα είναι ευδιάκριτο, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που δημοσιοποίησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Άγγελος Δερετζής.

«Θέλουμε να έρχεται ο κόσμος στις λαϊκές αγορές και να βρίσκεται σε ένα περιβάλλον καθαρό και εμπιστοσύνης. Οι επαγγελματίες και οι παραγωγοί στις λαϊκές δεν προσφέρουν μόνο φτηνά προϊόντα, αλλά πάνω από όλα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, που μπορούν να βρίσκονται στο τραπέζι κάθε ελληνικής οικογένειας. Έχουμε κάνει σειρά προτάσεων και ελπίζουμε ότι η εικόνα και η λειτουργία των λαϊκών αγορών σύντομα θα έχει εκσυγχρονιστεί», είπε ο κ. Δερετζής.

Με το νέο κανονισμό ρυθμίζονται τα ζητήματα των επαγγελματιών πωλητών που δε διαθέτουν τρόφιμα, αλλά διαφορετικά προϊόντα, από φυτά μέχρι ρούχα και αξεσουάρ, οι θέσεις των πάγκων, ώστε να περιοριστούν οι αυθαιρεσίες και παράνομες καταλήψεις χώρων, η αρίθμηση των θέσεων, ακόμη και ο χώρος που καταλαμβάνει κάθε πάγκος, η στάθμευση και η διέλευση των οχημάτων.

Πολύ σημαντικές είναι οι προβλέψεις για την καθαριότητα του χώρου μετά την ολοκλήρωση του ωραρίου λειτουργίας και οι ευθύνες που αναλαμβάνουν όσοι δραστηριοποιούνται στις λαϊκές, αλλά και οι υποχρεώσεις για τη λεπτομερή ενημέρωση των καταναλωτών. Επίσης, βάρος δίνεται στην ομοιομορφία και ενιαία αισθητική, καθώς και στον τρόπο εμφάνισης και συμπεριφοράς των πωλητών.