Skip to main content

Αμερικανικό ενδιαφέρον για συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες στο MWC

Συνέντευξη στη Voria.gr του γενικού γραμματέα του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος και CEO της εταιρείας Motivian Γιώργου Καραντώνη.

Οι βάσεις για συνεργασίες ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα κινητών εφαρμογών και υπηρεσιών τέθηκαν στο Mobile World Congress μετά από συνάντηση με την ομάδα εκπροσώπων και εταιρειών από την πολιτεία της Washington στη Βαρκελόνη. Αυτό αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στη Voria.gr ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος και CEO της εταιρείας Motivian Γιώργος Καραντώνης.

Ο κ.Καραντώνης τονίζει ότι η ελληνική παρουσία στην κορυφαία αυτή διοργάνωση βελτιώνεται χρόνο με τον χρόνο, ενώ παράλληλα επισημαίνει ότι οι ελληνικές εταιρείες του χώρου έχουν κερδίσει το στοίχημα στον τομέα της τεχνολογικής επάρκειας αν και υστερούν στον τομέα του marketing και του branding. Εκφράζει, δε, την εκτίμηση ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε αρκετές νέες ελληνικές εταιρείες να μετασχηματίζονται σε σύντομο διάστημα σε επιτυχημένες πολυεθνικές.

Η ελληνική συμμετοχή στο Mobile World Congress συνδιοργανώθηκε από τον Σύνδεσμο Εταιριών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) και το Enterprise Greece, με την υποστήριξη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) και του Corallia. Η ελληνική ομάδα αποτελούνταν από τις εταιρείες Accesspal, Apifon, Cross Mobile, Cytech, ΔΑΕΜ, Echoleap, Going Up, M-Stat, Motivian, Parkguru, Pitchstor, Plustic, Pobuca, Regate, SoftWeb, Synaphea, Telenavis, Upcom, Vidavo, Warply, Viva wallet, egg.

-Ποιος είναι ο απολογισμός της πέμπτης συμμετοχής της Ελλάδας στο Mobile World Congress; Υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά συμφωνίες που κλείστηκαν ή για τις οποίες μπήκαν οι βάσεις;

«Καθώς επιστρέψαμε πριν λίγες ημέρες, δεν έχουμε συγκεντρώσει ακόμη τα στοιχεία για να αποτυπώσουμε τα μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτό θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες και θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση που προγραμματίζουμε για τις αρχές Απριλίου. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι  το περίπτερο είχε πάρα πολλούς επισκέπτες, η αίθουσα συναντήσεων που είχαμε αξιοποιήθηκε στο έπακρο και τα μέλη της ελληνικής αποστολής επιβαρύνθηκαν μεταξύ άλλων και με άλλο ένα ζευγάρι παπούτσια οργώνοντας την αχανή έκθεση. Έτσι κι αλλιώς τα οφέλη από τη συμμετοχή είναι πολλαπλά και δεν περιορίζονται μόνο σε επαφές και προκαταρκτικές συμφωνίες με πελάτες και συνεργάτες, αλλά δίνεται και μια μοναδική ευκαιρία μελέτης του ανταγωνισμού και των τάσεων της τεχνολογίας και του marketing. Αυτό που θα μπορούσα να πω είναι ότι δρομολογήθηκαν συνεργασίες με εταιρείες του περιπτέρου μας, ως απόρροια της συνάντησης με την ομάδα εκπροσώπων και εταιρειών από την πολιτεία της Washington».

-Στα πέντε αυτά χρόνια θεωρείτε ότι υπάρχει βελτίωση της ελληνικής συμμετοχής; Πώς αντιμετωπίζουν τις ελληνικές εταιρείες του χώρου οι διεθνείς παίκτες; Έχουμε χτίσει όνομα στη διεθνή αγορά ή βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή;

«Σίγουρα υπάρχει βελτίωση χρόνο με το χρόνο, ευρύτερη κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση των αρμόδιων φορέων. Βρισκόμαστε σε κεντρικό σημείο του Ηall 8.1 με ένα περίπτερο με αξιοπρεπέστατη έκταση και αισθητική. Θεωρώ ότι οι εταιρείες μας έχουν κερδίσει το στοίχημα στον τομέα της τεχνολογικής επάρκειας, αλλά νομίζω ότι υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά να γίνει στον τομέα του marketing και του branding».

-Βλέπετε να υπάρχει δυναμική εξωστρέφειας από τις ελληνικές επιχειρήσεις στο κομμάτι του mobile; Σε ποιους επιμέρους τομείς υπάρχει ενδιαφέρον στη διεθνή αγορά και μπορούν να επενδύσουν οι ελληνικές εταιρείες;

«Ο τομέας των κινητών εφαρμογών και υπηρεσιών είναι από τους καταλληλότερους για διεθνή ανάπτυξη, καθώς δεν απαιτεί μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές και μπορεί να αξιοποιήσει τα υφιστάμενα διεθνή κανάλια προώθησης και διανομής των προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό βέβαια από την άλλη σημαίνει ότι οι εταιρείες μας και τα προϊόντα/υπηρεσίες τους έρχονται σε άμεση σύγκριση με το διεθνή ανταγωνισμό και μόνο εάν είναι πραγματικά εξαιρετικά έχουν ελπίδες επιτυχίας. Πάντως τα δείγματα είναι θετικά και νομίζω ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε αρκετές νέες ελληνικές εταιρείες να μετασχηματίζονται σε σύντομο διάστημα σε επιτυχημένες πολυεθνικές».

Η παγκόσμια συνεισφορά αυτού του ταχύτατα αναπτυσσόμενου κλάδου υπερβαίνει τα 3 τρισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 3,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ (GSMA Report 2015). Σύμφωνα με τη μελέτη της McKinsey, Disruptive Technologies: Advances that will transform life, business, and the global economy (2013), το Mobile Internet θεωρείται ο κλάδος με τη σημαντικότερη επίδραση στο σύνολο της οικονομίας και η συνολική αξία που θα δημιουργείται λόγω του Mobile Internet, εκτιμάται ότι μπορεί να προσεγγίσει τα 10 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως το 2025 και θα επηρεάσει δραματικά και άλλους τομείς όπως οι μεταφορές, η υγεία, η ενημέρωση, η ενέργεια».

-Μπορεί η Ελλάδα να εξάγει τεχνολογικό προϊόν; Ποιες οι δυνατότητες και ποιες οι προκλήσεις;

«Οι βασικές προϋποθέσεις υπάρχουν τόσο για ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες, όσο και για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων σε τομείς υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα. Όμως τα τελευταία χρόνια η φήμη και το καλό όνομα της χώρας μας έχει υποβαθμιστεί σημαντικά. Οι ξένοι, και ιδιαίτερα οι γείτονές μας εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμούν ότι η παρατεταμένη αβεβαιότητα στην οικονομία πλήττει πλέον τη δυνατότητα των εταιρειών μας να είναι αξιόπιστες. Είναι μονόδρομος ότι όποια εταιρεία πετυχαίνει, ξεκινάει μια πορεία σταδιακής μεταφοράς σημαντικού μέρους της δραστηριότητας και της κερδοφορίας εκτός χώρας. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Χρειαζόμαστε υπερκομματική συνεννόηση έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον με ορίζοντα δεκαετίας και τότε είμαι σίγουρος ότι τα αποτελέσματα θα είναι εντυπωσιακά».