Skip to main content

ΟΛΘ:Αρχές '19 η έναρξη των μεγάλων έργων-Λύση για τις ουρές φορτηγών

Ήδη προχωρούν δύο διαγωνισμοί για την προμήθεια μηχανημάτων για το ΣΕΜΠΟ και το συμβατικό λιμάνι. Προσλήψεις προσωπικού.

Έχει ανεβάσει ταχύτητες η νέα διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. και παράλληλα προχωράει στην προμήθεια βαρέως μηχανικού εξοπλισμού, σε προσλήψεις προσωπικού για παραγωγικές εργασίες, ενώ έχει αρχίσει και την ωρίμανση των υποχρεωτικών επενδύσεων της Κοινοπραξίας των ιδιωτών, έτσι ώστε αρχές 2019 ή έστω εντός του πρώτου τριμήνου, να γίνει η έναρξη των έργων υποδομής.

Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ A.E. κ. Σωτήρης Θεοφάνης κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε οικονομικούς αναλυτές με θέμα τις εξελίξεις κατά το 2017.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι ήδη έχει δημοσιευτεί πρόσκληση για την προμήθεια 12 straddle carriers/OΣΜΕ, έτσι ώστε με την επισκευή και 9 παλαιών, το λιμάνι στο τέλος του 2018 να είναι «ετοιμοπόλεμο» με 21 ΟΣΜΕ, όταν σήμερα προσπαθεί να διεκπεραιώσει τη μεταφορά και στοιβασία containers με μόλις 9 που κι αυτά «έχουν κάποια θέματα».

Μαζί με τα ΟΣΜΕ, προχωρά και διαγωνισμός για 4 αρπάγες containers, ενώ το δ.σ. στην επόμενη συνεδρίασή του, στις 6 Ιουνίου, θα αποφασίσει για την πρόσληψη ανεξάρτητου μηχανικού, για τα έργα των επενδύσεων σε πάγια (π.χ. επέκταση 6ου προβλήτα).

Παράλληλα, προχωρά και σε προσλήψεις 48 ατόμων προσωπικού με οκτάμηνες συμβάσεις, προκειμένου να μπορέσει να καλυφθούν ανάγκες σε παραγωγικές θέσεις αλλά και να δημιουργηθεί ένα «μαξιλάρι χρόνου», μέχρι να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του προσωπικού. «Θα δώσουμε δουλειά, δεν απειλείται η δουλειά των εργαζομένων στο λιμάνι», τόνισε ο κ. Θεοφάνης.

Η νέα διοίκηση θέλει να τρέξει τις επενδύσεις και να τις ολοκληρώσει στα επόμενα 4-4,5 χρόνια και ει δυνατόν μέχρι το τέλος του 2022. Για το σκοπό αυτό , έχει συγκροτηθεί μία Επιτροπή Παρακολούθησης Επενδύσεων με επικεφαλής τον κ. Θεοφάνη και με τη συμμετοχή του αναπληρωτή CEO κ. Rui Pinto, που είναι σε συνεχή επαφή με τα υπουργεία , για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις σε διαδικασίες, αδειοδοτήσεις αλλά και για να γίνουν τα έργα που είναι απολύτως κρίσιμα για την ανάπτυξη του ΟΛΘ, δηλαδή η ολοκλήρωση της απευθείας οδικής σύνδεσης με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό, αλλά και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Σκοπός οι αναπτυξιακές επενδύσεις

«Σκοπός μας δεν είναι η συσσώρευση αποθεματικών, όπως συνέβαινε, με τον ΟΛΘ να έχει οδηγηθεί σε ένα κακό σημείο αποεπένδυσης. Σκοπός μας είναι η πραγματοποίηση αναπτυξιακών επενδύσεων γιατί με τις υπάρχουσες υποδομές το λιμάνι σχεδόν εξαντλεί τη χωρητικότητά του», είπε ο επικεφαλής του ΟΛΘ, κάνοντας αναφορά στην αύξηση κατά 8,4% στη διακίνηση containers, μέσα στο πρώτο 4μηνο του 2018, με τάση που αν συνεχιστεί θα προσθέσει 30.000 Teu΄s στις 401.947 Teu΄s του 2017.

Όμως, όπως τόνισε ο κ. Θεοφάνης, η διοίκηση προσπαθεί παράλληλα να δώσει λύσεις και σε καθημερινά προβλήματα των χρηστών, όπως αυτό που παρουσιάστηκε προχθές Τρίτη αλλά και σήμερα, με τις ουρές των φορτηγών, μπροστά από την Πύλη 16 και προς το Καλοχώρι, να φτάνουν τα 2 χλμ και πλέον σε μήκος.

Το μεταφορικό bottle neck οφείλεται εν πολλοίς στην τριήμερη αργία και στη χθεσινή απεργία, αλλά εν μέρει και στον περιορισμένων δυνατοτήτων μηχανικό εξοπλισμό του ΟΛΘ , «στα προβλήματα που μας κληροδότησαν και που προσπαθούμε να διαχειριστούμε», είπε ο κ. Θεοφάνης.

Η λύση δόθηκε σε προσωρινή συνεργασία με το Τελωνείο καθώς η Πύλη 16 κατ΄ εξαίρεση θα λειτουργήσει σήμερα μέχρι τις 11:30 το βράδυ, ενώ το οχήματα με συμβατικό φορτίο θα διέρχονται από την Πύλη 10Α. Επιπλέον, ο ΟΛΘ θα βοηθήσει στις φορτώσεις και εκφορτώσεις φορτηγών με παραπάνω ΟΣΜΕ. Mε αυτές τις κινήσεις αναμένεται ομαλοποίηση της κατάστασης ως αύριο το απόγευμα.

Ξεκίνημα από ρεαλιστική αφετηρία

Ο κ. Θεοφάνης αναφέρθηκε εκ νέου στις αποφάσεις της νέας διοίκησης, που οδήγησαν στη μείωση των κερδών του 2017, καθώς όπως τόνισε έπρεπε «να αποτυπωθεί η πραγματική κατάσταση της εταιρείας για να ξεκινήσουμε από μία ρεαλιστική αφετηρία».

Στο πλαίσιο αυτής της απόφασης, όπως έχει ήδη αναλυθεί, έγινε ένα «καθάρισμα» της αξίας των παγίων στοιχείων έτσι ώστε να αποτυπωθεί η πραγματική αξία σε σχέση με το δείκτη χρήσης. Επίσης, οι αποσβέσεις των παγίων στοιχείων προσαρμόσθηκαν στους πραγματικούς χρόνους και από τα 30-40 χρόνια, μειώθηκαν στα 15- 30 έτη, ενώ έγινε και αυξημένη πρόβλεψη σχετική με πρόστιμο που στο παρελθόν είχε επιβληθεί στην εταιρεία.

«Παρά τις οικονομικές διορθώσεις που έγιναν για τη χρήση 2017, η εταιρεία είχε καλό περιθώριο κέρδους για τον τομέα των λιμενικών εργασιών, και η διοίκηση θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ/μετοχή».

Ευνοϊκό από πλευράς κερδοφορίας για τον ΟΛΘ είναι, πως ειδικά στα containers, έχει κυρίως φορτία εγχώρια προς εξαγωγή και transit, που αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, από ότι το transhipment.

Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της ΟΛΘ A.E. προβλέπει ανάπτυξη των δραστηριοτήτων πέραν του λιμένα, των λεγόμενων beyond the port activities, κάτι που θα επιδιωχθεί πιθανότητα μέσω συνεργασιών και θα προβλέπει τη λειτουργία dry ports σε χώρες των Βαλκανίων. Ωστόσο, για το θέμα αυτό ανακοινώσεις θα γίνουν σε επόμενο χρόνο.

Τέλος, ο κ. Rui Pinto, απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση, είπε ότι ο ΟΛΘ, στο επόμενο 12μηνο και σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες, θα διερευνήσει τις προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού κρουαζιέρας, ως προς το σκέλος που αφορά στο λιμάνι, αν και ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι ένα τουριστικό προϊόν που πρέπει να διαμορφωθεί και να προωθηθεί από τους φορείς της πόλης και της περιοχής. Για τον κ. Pinto, η Θεσσαλονίκη ως προορισμός έχει μεγάλες δυνατότητες για την προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας.