Skip to main content

Ασφαλτοστρώσεις και ηλεκτροφωτισμός στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Νέα εργολαβία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την αποκατάσταση των φθορών στις εθνικές και επαρχιακές οδούς του νομού.

Ένα εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης μέχρι το τέλος του 2019 για την ασφαλτόστρωση όλων των επαρχιακών δρόμων και τον ηλεκτροφωτισμό όλων των εθνικών οδών της Θεσσαλονίκης, ενέκρινε στη σημερινή της συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Το πρόγραμμα συντήρησης αφορά και στις παρεμβάσεις που ήδη είναι σε εξέλιξη στο νομό και έχει προϋπολογισμό 2,9 εκ. ευρώ. Την υλοποίησή του έχει αναλάβει η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τα συνεργεία θα βγαίνουν σταδιακά ανά δρόμο, τόσο στο επαρχιακό, όσο και στο εθνικό οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης.

Το έργο ανήκει στην κατηγορία της οδοποιίας και των ηλεκτρομηχανολογικών έργων και σύμφωνα με την ενημέρωση των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν αφορούν στην επισκευή, συντήρηση και αποκατάσταση των φθορών οδοστρώματος, της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης και γενικά, στη βελτίωση των μέτρων ασφαλείας εθνικών και επαρχιακών οδών αρμοδιότητας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, καθώς και στη συντήρηση και αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυο οδικού ηλεκτροφωτισμού στο εθνικό οδικό δίκτυο, αρμοδιότητας Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Η εγκεκριμένη εργολαβία προβλέπει επεμβάσεις στο σύνολο των επαρχιακών δρόμων, με εργασίες οδοποιίας, δηλαδή κυρίως ασφαλτοστρώσεις στα σημεία όπου έχουν καταγραφεί καταστροφές και είναι πάρα πολλά, αν κάποιος υπολογίσει ότι σχεδόν το μισό επαρχιακό οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης είναι προβληματικό και κατεστραμμένο, σύμφωνα με τις επίσημες καταγραφές. Μάλιστα, το μήκος του είναι 575 χλμ. και είναι κατασκευασμένο με προδιαγραφές της δεκαετίας του 1960, ενδεικτικό της μεγάλης παρέμβασης που απαιτείται. Ειδικά όμως μετά την κρίση, το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο (επαρχιακές οδοί και παλιές εθνικές οδοί) χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, ειδικά από νταλίκες, φορτηγά διεθνών μεταφορών και βαριά οχήματα, με αποτέλεσμα οι φθορές στο οδόστρωμα να έχουν πολλαπλασιαστεί.

Σε ό,τι αφορά στις εθνικές οδούς, η παρέμβαση της Περιφέρειας αφορά στην αποκατάσταση των βλαβών στον ηλεκτροφωτισμό κυρίως, αφού ήδη είναι σε εξέλιξη άλλη εργολαβία επίσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ύψους 2 εκ. ευρώ, για την αντικατάσταση των προβληματικών στηθαίων ασφαλείας και των κιγκλιδωμάτων στις γέφυρες. Οι ασφαλτοστρώσεις στις εθνικές οδούς της Θεσσαλονίκης γίνονται με τρίτη εργολαβία, ενώ αναμένεται και τέταρτη εργολαβία για την κοπή των χόρτων και τον καθαρισμό (ειδικά στις παλιές εθνικές οδούς και στο δρόμο προς Μουδανιά).