Skip to main content

Ασφαλτόστρωση στα 65 χλμ της Θεσσαλονίκης-Μουδανιών και το καλοκαίρι

Νέο πρόγραμμα συντήρησης και αποκατάστασης των προβληματικών τμημάτων του δρόμου Θεσσαλονίκης-Μουδανιών, ύψους 3,9 εκατ.ευρώ.

Εκτεταμένες παρεμβάσεις για την αποκατάσταση προβλημάτων στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών προγραμματίζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με συνολικό προϋπολογισμό 3,9 εκ. ευρώ.

Στη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της Περιφέρειας δόθηκε το «πράσινο φως» για να προχωρήσουν οι διαδικασίες, ώστε να γίνουν οι απαιτούμενες επεμβάσεις σε τμήματα του δρόμου, μήκους περίπου 65 χλμ., τα οποία έχουν υποστεί τις πιο σημαντικές φθορές.

Παρά το γεγονός ότι και πέρσι έγιναν συντηρήσεις στον ίδιο δρόμο, φέτος απαιτείται ακόμη μεγαλύτερο ποσό για να βελτιωθεί η κατάσταση και να αποκατασταθεί ακόμη υψηλότερο επίπεδο οδικής ασφάλειας για τα εκατομμύρια των επισκεπτών και κατοίκων της Χαλκιδικής.

Αιτία, όπως τονίζουν στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είναι η χρόνια ανυπαρξία συντήρησης του οδικού δικτύου. «Σκεφτείτε ότι σύμφωνα με μελέτες του Τεχνικού Επιμελητηρίου το κόστος ετησίως για τη συντήρηση ενός χιλιομέτρου δρόμου είναι 30.000 ευρώ. Αυτά τα χρήματα πολύ απλά δεν υπάρχουν. Ίσα ίσα, ακόμη και αναγκαίες παρεμβάσεις επί χρόνια έμειναν πίσω λόγω της υποχρηματοδότησης. Πλέον, η Περιφέρεια έχει βάλει προτεραιότητες και υλοποιεί ένα πρόγραμμα διαρκούς βελτίωσης των προβλημάτων στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, με αποτέλεσμα τα πράγματα να πηγαίνουν καλύτερα. Θα πρέπει όμως οι πολίτες να αντιληφθούν πως για πολλά χρόνια οι δρόμοι μας έμειναν ασυντήρητοι κι έτσι πλέον το κόστος που απαιτείται για επισκευές, αποκαταστάσεις και βελτιώσεις είναι πολλαπλάσιο», επισήμανε ο αν. προϊστάμενος της υποδιεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων της Περιφέρειας, Χρήστος Κραβαρίτης.

Με το έργο της Περιφέρειας, στον κεντρικό δρόμο προς τη Χαλκιδική, προβλέπεται να πραγματοποιηθούν εργασίες επισκευής ή βελτίωσης των οδοστρωμάτων, εργασίες συντήρησης - αναβάθμισης του εξοπλισμού σήμανσης - ασφάλειας της εθνικής οδού και εργασίες καθαρισμού. Που σημαίνει αποκατάσταση των στηθαίων (κεντρικού και πλαϊνών) όπου απαιτείται, διαγραμμίσεις, πινακίδες σήμανσης κτλ. Μάλιστα, σύμφωνα με την κατανομή των κονδυλίων, περισσότερα από τα μισά χρήματα διατίθενται για τις ασφαλτοστρώσεις, καθώς υπάρχουν πολλά προβληματικά σημεία, που λόγω της αυξημένης κίνησης των οχημάτων τη θερινή περίοδο, αλλά και την ανεπαρκή συντήρηση παλαιότερων ετών, χρήζουν επειγόντως αποκατάστασης.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των τεχνικών υπηρεσιών το 63% της συνολικής δαπάνης αφορά σε εργασίες ασφαλτικών και το 33% σε εργασίες σήμανσης και ασφάλειας (αντικατάσταση και τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας, διαγράμμιση, αντικατάσταση και τοποθέτηση νέων πινακίδων κτλ.). Από την υπογραφή της σύμβασης (μέσα στους επόμενους μήνες) το χρονοδιάγραμμα των εργασιών είναι ένα έτος. Εργασίες αναγκαστικά θα πρέπει να γίνουν και τη θερινή περίοδο (με εξαίρεση τις ημέρες τουριστικής αιχμής), όπως σημειώνουν τα τεχνικά στελέχη της Περιφέρειας, σε συνεννόηση με την Τροχαία.

Οι εργασίες που θα υλοποιηθούν επί της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, σύμφωνα με το σχεδιασμό των αρμόδιων τεχνικών υπηρεσιών, θα υλοποιηθούν από τον ισόπεδο κόμβο με την οδό Βούλγαρη στη Θεσσαλονίκη (χ.θ. 6+000) έως και τον κυκλικό κόμβο Καλλιθέας – Κασσανδρείας, κυρίως δε στο τμήμα έως και τον ανισόπεδο κόμβο Μουδανιών.

Και προς το αεροδρόμιο

Εργασίες, στο πλαίσιο της ίδιας εργολαβίας, προβλέπονται και στον κάθετο άξονα σύνδεσης του αεροδρομίου Μακεδονία με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανιών, στο παράπλευρο δίκτυο, σε κάθετες οδούς σύνδεσης με το τοπικό οδικό δίκτυο, καθώς και σε κλάδους των ανισόπεδων κόμβων.

Στις παρεμβάσεις που θα γίνουν προβλέπονται εκτεταμένοι καθαρισμοί σε οδόστρωμα, ερείσματα, φρεάτια και αγωγούς, ειδικά στα φρεάτια στο τμήμα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Νέου Ρυσίου και Σχολαρίου.

Εκτός από την αποκατάσταση των στηθαίων (μεταλλικών και τσιμεντένιων) και ειδικά του κεντρικού διαχωριστικού της κυκλοφορίας, προβλέπονται και έργα ενίσχυσης στους αρμούς στις δυο γέφυρες στην περιοχή του Ανθεμούντα.

Σε ό,τι αφορά στις ασφαλτοστρώσεις και γενικότερα στις εργασίες αποκατάστασης του οδοστρώματος, η υποδιεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων έχει εντοπίσει συγκεκριμένα σημεία που χρήσουν επέμβασης ανά κατεύθυνση:

-Στον κλάδο από Θεσσαλονίκη προς Ν. Μουδανιά προγραμματίζονται επεμβάσεις σε 13 τμήματα, μεταξύ των οποίων και στους τέσσερις κόμβους Θέρμης, «Μακεδονία» (Προφήτη Ηλία), Καλλικράτειας και Μουδανιών (κλάδος εξόδου προς Ν. Μουδανιά).

-Στον κλάδο από Ν. Μουδανιά προς Θεσσαλονίκη προγραμματίζονται επεμβάσεις σε 15 τμήματα, αλλά και στον κόμβο σύνδεσης του άξονα από αεροδρόμιο Μακεδονία προς εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – αεροδρομίου Μακεδονία.

Θα αναμορφωθεί επίσης η πληροφοριακή σήμανση σε τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και θα γίνουν σημαντικές εργασίες πρασίνου.