Skip to main content

Δεν «προχωράει» η πετρελαιοκίνηση στη Θεσσαλονίκη

Μηδενικό ενδιαφέρον από τους Θεσσαλονικείς για αγορά καινούργιου ντιζελοκίνητου αυτοκινήτου. Πότε αναμένεται να «ανοίξει» η αγορά, ποια τα οικονομικά οφέλη της πετρελαιοκίνησης.

του Αλέξανδρου Μητάκη

mitakis@voria.gr

Η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η οποία από την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου έχει και επίσημη εφαρμογή, μετά τη δημοσίευσή της στο ΦΕΚ, δεν ικανοποιεί μέχρι στιγμής ούτε στο ελάχιστο τις προσδοκίες της αγοράς αυτοκινήτου.

Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι του κλάδου, προς το παρόν δεν υπάρχει το παραμικρό ενδιαφέρον από τους καταναλωτές να αγοράσουν κάποιο καινούργιο ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο, ενώ οι ελπίδες για την όποια κινητικότητα εναποτίθενται για το διάστημα μετά το τέλος του τρέχοντος έτους.

«Ουσιαστικά, η αλλαγή που θα φέρει στο σύνολο της αγοράς αυτοκινήτου το “άνοιγμα” της πετρελαιοκίνησης είναι η αλλαγή του σκηνικού και η μετατόπιση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών στα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα τονωθεί η κίνηση. Όσοι ήθελαν να αγοράσουν αυτοκίνητο, απλά θα προτιμήσουν το πετρελαιοκίνητο», δηλώνει στη Voria.gr ο εισαγωγέας BMW, Γιώργος Τρικαλιώτης.

Ο ίδιος εκτιμάει πως ο κόσμος θα “αντιδράσει” στο νέο μέτρο μέσα στο 2012 και θα αντιληφθεί τα μεγάλα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την εξοικονόμηση στην κατανάλωση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πετρελαιοκίνητοι κινητήρες νέας γενιάς (euro 4 και euro 5) πραγματοποιούν καλύτερη καύση από τους παραδοσιακούς και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, ενώ καταναλώνουν και λιγότερο καύσιμο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μια σημαντική εξοικονόμηση για τους οδηγούς της τάξης του 20% με 30% σε σχέση με τη βενζίνη (ποσοστό που αυξάνεται ανάλογα με τον κυβισμό).

Για παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών, ο οδηγός καταβάλλει περίπου 1.800 ευρώ σε βενζίνη για 15.000 χιλιόμετρα, την ώρα που για πετρέλαιο θα πλήρωνε μόλις 1.000 ευρώ.

Τέλος, το κόστος συντήρησης ενός ντιζελοκίνητου αυτοκινήτου κυμαίνεται περίπου στα ίδια επίπεδα με το κόστος για ένα παραδοσιακό βενζινοκίνητο, με τη διαφορά ότι το πρώτο σέρβις ενός πετρελαιοκινητήρα γίνεται στα 50.000 χλμ. ενώ ενός παραδοσιακού βενζινοκινητήρα περίπου στα 20.000 χλμ.