Skip to main content

Διαχωριστική νησίδα στον κόμβο Εγνατίας – 3ης Σεπτεμβρίου

Η μελέτη προβλέπει την τοποθέτηση διαχωριστικής νησίδας ασφαλείας και διευθέτηση της χάραξης των υφιστάμενων λωρίδων κυκλοφορίας.

Στη διαμόρφωση του κόμβου Εγνατίας-3ης Σεπτεμβρίου και του τμήματος της οδού Εγνατίας μεταξύ των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Καυτανζόγλου προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας.  

Η μελέτη προβλέπει την τοποθέτηση διαχωριστικής νησίδας ασφαλείας και διευθέτηση της χάραξης των υφιστάμενων λωρίδων κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, πρόκειται να κατασκευαστεί με μόνιμο τρόπο διαχωριστική νησίδα (όμοια με τις υφιστάμενες στον άξονα της Λεωφ. Κων/νου Καραμανλή) πλάτους 4,00μ., από την οδό Καυτατζόγλου και σε μήκος 113 μ. και προσωρινή επέκταση αυτής μέχρι την συμβολή με την οδό 3ης Σεπτεμβρίου (εντός εργοταξιακής ζώνης Μετρό) με αποτρεπτικά εμπόδια, ώστε να αποτρέπεται η διέλευση πεζών και έκθεσή τους σε κίνδυνο.

Η προσπέλαση θα γίνεται μόνο από τις διαβάσεις και των τεσσάρων κλάδων του κόμβου (προστίθενται και στον ανατολικό κλάδο της Εγνατίας).

Επίσης, προβλέπεται η τροποποίηση του προγράμματος σηματορύθμισης του φωτεινού σηματοδότη του κόμβου Εγνατίας-3ης Σεπτεμβρίου, ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας για τα οχήματα και τους πεζούς.

Με τη σύμφωνη γνώμη των εμπλεκομένων φορέων (ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Ανάδοχος Κοινοπραξία του Μετρό Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Διεύθυνση Τροχαίας) ο Δήμος Θεσσαλονίκης ανέλαβε την πρωτοβουλία για τη λήψη μέτρων οδικής ασφάλειας, ιδιαίτερα για τους πεζούς, στον επίμαχο συγκοινωνιακό κόμβο.

Η σύμβαση για την ανάθεση της μελέτης είχε υπογραφεί τον περασμένο Απρίλιο ανάμεσα στον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάση Παππά και τον ανάδοχο μελετητή. Όπως είχε επισημάνει τότε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, «το ζήτημα κυκλοφοριακής διευθέτησης της περιοχής κρίνεται αναγκαίο, καθώς το σημείο χαρακτηρίζεται από μεγάλη επικινδυνότητα για τους πεζούς αλλά και τους διερχόμενους οδηγούς».

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, αναμένεται να εγκριθεί η εκτέλεση του έργου κατόπιν δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού. Η συνολική διάρκεια του έργου είναι 3 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.