Skip to main content

Διαφάνεια και στο παγωτό ζητούν οι Γερμανοί καταναλωτές

Δροσερό, λαχταριστό, καλοκαιρινό. Το παγωτό είναι μια αγαπημένη καλοκαιρινή απόλαυση. Η Κεντρική Ένωση Καταναλωτών στη Γερμανία όμως ζητά εξηγήσεις

Ένα χωνάκι σοκολάτα! Ένα χωνάκι βανίλια! Η μήπως ένα χωνάκι με γεύση βατόμουρου και πιπερόριζας; Τώρα το καλοκαίρι σχηματίζονται ουρές στα μαγαζιά που πουλάνε παγωτά. Πολλοί καταναλωτές όμως δεν περιορίζονται μόνο στην απόλαυση της στιγμής αλλά θέλουν να ξέρουν ποια ακριβώς είναι τα συστατικά αυτής της γευστικής κρεμώδους μπάλας.

Η Κεντρική Ένωση Καταναλωτών στη Γερμανία ζητά οι πελάτες να μπορούν να ενημερώνονται ευκολότερα για τα συστατικά των παγωτών που πουλιούνται χύμα. «Η απόλαυση του παγωτού είναι πραγματικά ευχάριστη» δηλώνει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Καταναλωτών Κλάους Μύλερ. «Πολλοί διερωτούνται όμως αν πρόκειται για πραγματική βανίλια; Και ποιο είναι το ποσοστό λίπους;» συμπληρώνει ο ίδιος.

Στα σούπερ μάρκετ ή στα περίπτερα τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Τα παγωτά στα ψυγεία αναγράφουν λεπτομερώς τα συστατικά, τη θρεπτική αξία, τη ζάχαρη και το λίπος που περιέχουν. Στο παγωτατζίδικο της γειτονιάς είναι λιγάκι δύσκολο να βρει κανείς μια παρόμοια λίστα. Ωστόσο η Κεντρική Ένωση Καταναλωτών εστιάζει στη γενικότερη έλλειψη αντίστοιχων πληροφοριών για προϊόντα που πουλιούνται χύμα. Μόνο για συστατικά όπως είναι οι ξηροί καρποί που μπορούν να προκαλέσουν αλλεργία ενημερώνονται οι πελάτες.

Αναγραφή των συστατικών

«Φυσικά όταν πιάνουν οι ζέστες και οι ουρές ξεπερνούν τα δέκα μέτρα κανείς δεν μπορεί να φανταστεί ότι ο υπάλληλος θα πιάσει κουβέντα και θα δίνει σχετικές πληροφορίες σε ερωτήσεις πελατών» δηλώνει ο Κλάους Μύλερ. Εκτός αυτού συμπληρώνει πως πολλοί πελάτες ντρέπονται να ρωτήσουν.

Για το λόγο αυτό η Κεντρική Ένωση Καταναλωτών ζητά από τα καφέ και γενικότερα τα καταστήματα που πουλούν χύμα παγωτό να αναγράφουν τα συστατικά που περιέχουν. Και για όσους προσφέρουν καλό παγωτό θα ήταν ακόμα μια ευκαιρία να κάνουν ακόμη καλύτερη διαφήμιση στα δροσερά γλυκίσματά τους.

Μια επιτροπή ειδικών πάντως αποφάνθηκε το περασμένο φθινόπωρο σχετικά με το τι θα πρέπει να περιμένει ο καταναλωτής από μια μπάλα παγωτό. Για παράδειγμα εάν είναι κρέμα, αυτή θα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 70% γάλα. Εάν πρόκειται για φράουλα τουλάχιστον 20% από το λαχταριστό φρούτο. Εάν είναι βανίλια θα πρέπει να εμπεριέχει φυσικό άρωμα.

Στη Γερμανία στον τομέα του παγωτού κυριαρχούν φυσικά τα έτοιμα, συσκευασμένα, βιομηχανικά προϊόντα. Το μερίδιό τους στην αγορά φθάνει το 80%. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται όλες οι συσκευασίες στα σούπερ μάρκετ ή στα περίπτερα. Περίπου έξι λίτρα παγωτό το χρόνο καταναλώνει κατά μέσο όρο ένας κάτοικος Γερμανίας. Σε αυτό περιλαμβάνεται και 1,5 λίτρο παγωτό χύμα.

Σάσα Μάγιερ (DPA) / Μαρία Ρηγούτσου

Πηγή: Deutsche Welle