Skip to main content

Δυνατότητα χρηματοδότησης της σύνδεσης ΟΛΘ-ΠΑΘΕ από το Σχέδιο Γιούνκερ

Τι ανέφερε η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε απαντώντας σε ερώτημα της κ. Σπυράκη για τις εναλλακτικές χρηματοδότησης του έργου σύνδεσης.

Το δρόμο του σχεδίου Γιούνκερ «δείχνει» η Κομισιόν για τη χρηματοδότηση της οδικής σύνδεσης της έκτης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Αθηνών - Ευζώνων.
 
Το κρίσιμο θέμα της διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τους κύριους οδικούς άξονες του εθνικού δικτύου έφερε στο προσκήνιο με ερώτηση της προς την Κομισιόν η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του Ε.Λ.Κ. κ. Μαρία Σπυράκη.
 
Συγκεκριμένα η Μαρία Σπυράκη με ερώτησή της ζήτησε να μάθει αν υπάρχουν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης του έργου που είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 αλλά δεν ολοκληρώθηκε λόγω οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου.
 
Η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε., κυρία Βιολέτα Μπούλκ, απαντώντας στην ερώτηση της Ευρωβουλευτού της Νέας Δημοκρατίας, την ενημέρωσε ότι το έργο, το οποίο έχει προγραμματιστεί να συνεχιστεί και να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014 - 2020, αναμένεται  να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2020, ενώ η χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την ολοκλήρωση του έργου μπορεί να φτάσει τα 65 εκατομμύρια ευρώ.
 
Παράλληλα, η Επίτροπος Μεταφορών προτείνει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (σχέδιο Γιούνκερ) ως εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης του έργου. Τέλος όσον αφορά την πιθανή χρηματοδότηση του έργου από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη" (CEF), η κυρία Μπουλκ διευκρινίζει ότι η διασύνδεση θα μπορούσε να είναι επιλέξιμη εφόσον εντάσσεται στις προτεραιότητες του μηχανισμού, σκοπός του οποίου είναι μεταξύ άλλων να διευκολυνθούν οι θαλάσσιες/χερσαίες συνδέσεις και κατά προτεραιότητα οι συνδέσεις των σιδηροδρομικών μεταφορών με την εσωτερική ναυσιπλοΐα.