Skip to main content

Δώρον... άδωρον η πετρελαιοκίνηση

Υπέρ της πετρελαιοκίνησης επτά στους δέκα Θεσσαλονικείς, σύμφωνα με έρευνα του ΒΕΘ για τον κλάδο της επισκευής αυτοκινήτων. Ωστόσο, το ζητούμενο είναι ποιος θα αγοράσει τα πετρελαιοκίνητα...

της Αθανασίας Μπίδιου
abidiou@voria.gr


Δώρον άδωρον κινδυνεύει να αποδειχθεί η επέκταση της πετρελαιοκίνησης στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, καθώς όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου πλέον η οικονομική δυσπραγία στερεί από πολλούς καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράσουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6.

Την άποψη ότι η πετρελαιοκίνηση δεν θα περπατήσει εκφράζει και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Ελλάδας, Αναστάσιος Λυκάρτσης, ο οποίος τονίζει και την ανάγκη να εξασφαλιστεί ότι το καύσιμο θα είναι καθαρό, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον. «Η τεχνολογία των αυτοκινήτων έχει βελτιωθεί αλλά τα καύσιμα δεν είναι καθαρά τότε δεδομένης και της υφιστάμενης μόλυνσης στη Θεσσαλονίκη θα πέφτουμε σαν τα κοτόπουλα», υπογράμμισε ο κ.Λυκάρτσης στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση της έρευνας του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης για τα συνεργεία αυτοκινήτων.

Περιγράφοντας την κατάσταση της στον κλάδο της επισκευής αυτοκινήτων ο κ.Λυκάρτσης τόνισε ότι από το 2010 έβαλαν λουκέτο 70 συνεργεία σε σύνολο 760 συνεργείων επισκευής στη Θεσσαλονίκη. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Ιδιοκτητών Συνεργείων νομού Θεσσαλονίκης, Βασίλειο Σταματιάδη έχουν καταγραφεί  σε σχετική έρευνα τους τελευταίους τέσσερις μήνες  60 παράνομα συνεργεία στη Θεσσαλονίκη και μάλιστα έχει ήδη ενημερωθεί το ΣΔΟΕ, ώστε να προχωρήσει στο σφράγισμά τους. Μάλιστα, θεωρείται πιθανόν πολλοί από τους νόμιμους μηχανικούς που έβαλαν λουκέτο επειδή δεν έβγαιναν οικονομικά, να «μπήκαν» μετά στην παρανομία.  

Ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι η επίσκεψη στα συνεργεία αυτοκινήτων εξελίσσεται σε περιττή πολυτέλεια για τους Θεσσαλονικείς με αποτέλεσμα οι τζίροι τους να διολισθαίνουν συνεχώς. Όπως προκύπτει από την έρευνα εννέα στους δέκα ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη είδαν τον τελευταίο χρόνο τα έσοδα τους να περιορίζονται, με τη μείωση κατά μέσο όρο να αγγίζει το 57%.  

Πάντως, οι ιδιοκτήτες συνεργείων φαίνεται πως έχουν βάλει νερό στο κρασί τους ρίχνοντας τις τιμές στις παρεχόμενες υπηρεσίες κατά μέσο όρο κατά 28%. Την ίδια ώρα τρεις στους δέκα (32%) επιχειρηματίες προσανατολίζονται στη λύση της απόλυσης, επτά στους δέκα (67%) στη διατήρηση του προσωπικού τους και μόλις 1% στην πρόσληψη.

Αγκάθι για το 42,7% των συμμετεχόντων αποτελούν τα παράνομα συνεργεία ενώ το 66,4% δείχνει ως σημαντικό πρόβλημα του κλάδου  τα λειτουργικά κόστη (εξοπλισμός, εργαλεία, ενοίκια κ.α.).
 
Δεν ασχολούνται με την υγραεριοκίνηση

Οκτώ στους δέκα ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων ανέφεραν ότι δεν ασχολούνται με την υγραεριοκίνηση. Συγκεκριμένα το 84% απάντησε  αρνητικά και μόλις το 16% θετικά. Την ίδια ώρα οκτώ στους δέκα εμφανίζονται απαισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησης τους ενώ επτά στους δέκα σημειώνουν ότι συνάδελφοι τους, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή τους, έβαλαν λουκέτα στις επιχειρήσεις τους.

Κάνουν σέρβις όποτε μπορούν

Μόλις πέντε στους δέκα καταναλωτές είναι συνεπείς στα σέρβις των αυτοκινήτων τους, ενώ τρεις στους δέκα ομολογούν ότι κάνουν όποτε μπορούν. Εκείνο πάντως που προκαλεί ανησυχία για το στόλο αυτοκινήτων που κινείται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι ότι δύο στους δέκα ιδιοκτήτες ΙΧ λένε ότι κάνουν σέρβις όταν δεν πάει άλλο.

Την ίδια ώρα ικανοποιημένοι δηλώνουν από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των συνεργείων τα οποία επισκέπτονται. Μάλιστα έξι στους δέκα δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα συνεργεία, με τέσσερις στους δέκα να λένε ότι επιλέγουν την αντιπροσωπεία για τα σέρβις των αυτοκινήτων τους.

Πάντως έξι στους δέκα δήλωσαν ότι η μείωση τιμών θα αποτελούσε κίνητρο ώστε να επισκέπτονται το συνεργείο αυτοκινήτων την προκαθορισμένη  ημερομηνία. Τρεις στους δέκα θέλουν υπενθύμιση από τον μηχανικό τους για το καθορισμένο ραντεβού τους ενώ ένας στους  δέκα θέλει ευκολίες πληρωμών.

Στην υγραεριοκίνηση σκέφτεται να στραφεί το 25% των ερωτηθέντων, το 70% δεν το θεωρεί καθόλου πιθανό ενώ το 5% έχει εγκαταστήσει ήδη κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητο του. Τέλος, υπέρ της πετρελαιοκίνησης δήλωσε το 71% των συμμετεχόντων στην έρευνα ενώ το 29% εμφανίστηκε αρνητικό.