Skip to main content

Αλλάζει η χάραξη, απαγορεύεται η στάθμευση πέριξ της Πλ. Ελευθερίας

Απομάκρυνση της στάθμευσης γύρω από την πλατεία με σκοπό την ανάδειξη της και τη δημιουργία ασφαλών συνθηκών κυκλοφορίας

Σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων πέριξ της πλατείας Ελευθερίας ενέκρινε σήμερα η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο υλοποίησης της ανάπλασης της περιοχής.

Πρόκειται για το έργο «Βιοκλιματική αναβάθμιση της Πλατείας Ελευθερίας», προϋπολογισμού 5.020.000 ευρώ για τη μετατροπή του χώρου από πάρκινγκ σε χώρο περιπάτου και αναψυχής.

Τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εισηγήθηκε η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων. Σύμφωνα με τη Τεχνική Έκθεση του έργου προτείνεται η απομάκρυνση της στάθμευσης γύρω από την πλατεία με σκοπό την ανάδειξη της και τη δημιουργία ασφαλών συνθηκών κυκλοφορίας πεζών, ποδηλάτων και ΙΧ.

Με την απομάκρυνση της στάθμευσης βελτιώνεται σημαντικά η κυκλοφοριακή ικανότητα των γύρω οδών και κατ’ επέκταση της Λεωφ.Νίκης που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάση Παππά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν με την έναρξη των έργων ανάπλασης εφόσον απαιτηθούν μέτρα και βέβαια αφού ολοκληρωθεί η ανάπλαση.

Αναλυτικά για την υλοποίηση του έργου με σκοπό τον ανασχηματισμό της πλατείας Ελευθερίας δρομολογούνται οι εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

Στην οδό Ίωνος Δραγούμη:

α) H αλλαγή διατομής του τμήματος της οδού Ίωνος Δραγούμη από την οδό Μητροπόλεως έως την οδό Λεωφ.Νίκης από 9,20μ. σε 6,60μ.
β) Η διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών κατά 2,20μ. και η διαπλάτυνση της πλατείας κατά 40εκ.
γ) Η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές της οδού, με εξαίρεση της θέσης φορτοεκφόρτωσης μήκους 10,00μ. σε εσοχή στον οικ.αριθμό Ι.Δραγούμη 5.
δ) Η διατήρηση δύο λωρίδων κυκλοφορίας με φορά κίνησης προς την οδό Λ.Νίκης, πλάτους 3,30μ.
ε)Η δημιουργία νέας διάβασης πεζών στο ύψος της οδού Ι.Δραγούμη 7 (βόρειοδυτικό άκρο της Πλατείας Ελευθερίας).

Στην οδό Βενιζέλου προτείνονται:

α) H αλλαγή διατομής του τμήματος της οδού Βενιζέλου από την οδό Λεωφ.Νίκης έως την οδό Μητροπόλεως από 10,80μ. σε 9,45μ.
β) Η διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών κατά 30εκ. και η διαπλάτυνση της πλατείας κατά 1,05μ.
γ) Η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές της οδού, με εξαίρεση της θέσης φορτοεκφόρτωσης μήκους 10,00 σε εσοχή στον οικ.αριθμό Βενιζέλου 8-10.
ε) Η αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού με την δημιουργία τριών λωρίδων κυκλοφορίας (από δύο που είναι σήμερα) με φορά κίνησης προς την οδό Μητροπόλεως, πλάτους 3,15μ.
στ) Η δημιουργία νέας διάβασης πεζών στο ύψος της οδού Βενιζέλου 2 (νοτιοδυτικό άκρο της Πλατείας Ελευθερίας)

Στην οδό Μητροπόλεως προτείνονται:

α)Η τροποποίηση της χάραξης στη συμβολή των οδών Μητροπόλεως και Βενιζέλου με την ενοποίηση του κατακερματισμένου χώρου και τη μεταφορά της σηματοδοτούμενης διάβασης με σκοπό την ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών, τη μείωση των διασταυρούμενων κινήσεων και των σημείων εμπλοκής και κατεπέκταση την αύξηση της οδικής ασφάλειας.
β)Η έξοδος των λεωφορείων από τον τερματικό σταθμό προς την οδό Μητροπόλεως με κλωθοειδή καμπύλη διαμέτρου ακτίνας 5,00μ.
γ)Η διαπλάτυνση της διαχωριστικής νησίδας επί της οδού Μητροπόλεως από τα 2,40μ. στα 2,50μ., όπως και η κατά μήκος μείωσή της λόγω της νέας διαμόρφωσης.
δ)Οι διαβάσεις πεζών επί της οδού Μητροπόλεως γίνονται μία από δύο που είναι σήμερα και χωροθετείται μία διάβαση κατά 7,50μ. περίπου πιο κοντά προς την πλευρά του πεζοδρομίου των περιττών οικοδομικών αριθμών της οδού Βενιζέλου, ενώ οι ιστοί του σηματοδότη παραμένουν στη σημερινή τους θέση.
ε)Η διάβαση πεζών και οι ιστοί του σηματοδότη επί της οδού Βενιζέλου μεταφέρονται κατά 10,00μ. περίπου πιο κοντά στη συμβολή των οδών Βενιζέλου- Μητροπόλεως και της Πλ.Ελευθερίας στην πλευρά του πεζοδρομίου των άρτιων οικοδομικών αριθμών της οδού Μητροπόλεως.