Skip to main content

Μένουμε Θεσσαλονίκη: Αναβαθμίστε την υπηρεσία οδοσήμανσης

Τα ίδια χρήματα που δόθηκαν για την εργολαβία θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν ουσιαστικά τις δυνατότητες της υπηρεσίας, τονίζουν οι «Μένουμε Θεσσαλονίκη»

Την αναβάθμιση της υπηρεσίας οδοσήμανσης του δήμου Θεσσαλονίκης ζητεί, με σημερινή ανακοίνωσή της, η δημοτική παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη», τονίζοντας πως η δημοτική αρχή επέλεξε «για ακόμη μία φορά» να παραχωρήσει το έργο οδοσήμανσης σε βασικούς άξονες της πόλης σε εργολαβικό συνεργείο, όταν «θα μπορούσε να επενδύσει το ποσό στην υπάρχουσα υπηρεσία».

Η παράταξη αναφέρεται στην απόφαση που ελήφθη κατά το τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο για ανάθεση εκτέλεσης εργασιών οδοσήμανσης στην πόλη, προϋπολογισμού δαπάνης περίπου 515.000 ευρώ, που αφορούν εμβαδό περίπου 45.000 τετραγωνικών μέτρων.

«Τα ίδια χρήματα που δόθηκαν για την εργολαβία, είναι βέβαιο πως εάν δίδονταν στην αγορά μηχανημάτων και πρώτων υλών για την υπηρεσία οδοσήμανσης, θα μπορούσαν με την προσθήκη, στο δυναμικό της αντίστοιχης υπηρεσίας, ορισμένων τεχνιτών να αναβαθμίσουν ουσιαστικά τις δυνατότητες της υπηρεσίας», αναφέρει, μεταξύ άλλων, η παράταξη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (4-9-2017), μεταξύ άλλων αποφασίστηκε η εκτέλεση εργασιών οδοσήμανσης («οριζόντια σήμανση βασικών οδικών αξόνων») στην πόλη, προϋπολογισμού δαπάνης περίπου 515.000 €, που αφορούν εμβαδό περίπου 45.000 τετραγωνικών μέτρων. Η εκτέλεση θα γίνει με εργολαβία και το έργο θα ολοκληρωθεί σε διάστημα έξι μηνών.

Οι ανάγκες στη Θεσσαλονίκη για οδοσήμανση (διαβάσεις, διαγραμμίσεις, διπλές γραμμές κ.λπ.) απαιτούν να γίνονται εργασίες το λιγότερο δύο φορές κάθε χρόνο. Στην οδοσήμανση του Δήμου αυτή τη στιγμή, απασχολούνται τρεις χειριστές μηχανημάτων, δύο εργοδηγοί και έξι τεχνίτες, ενώ ο Δήμος διαθέτει τρία μηχανήματα για την οδοσήμανση. Ένα μεγάλο για τις μεγάλες οδικές αρτηρίες και δύο μικρότερα για τις διαβάσεις, καθώς και μηχάνημα Laser για κοπή πινακίδων.

Προκειμένου ο Δήμος να μπορεί να εκτελεί μόνος του τις εργασίες οδοσήμανσης, χρειάζεται, μεταξύ άλλων, διπλάσιο τεχνικό προσωπικό που να απασχολείται με την οδοσήμανση (το προαναφερθέν προσωπικό ασχολείται και με τις πινακίδες), καθώς και διπλάσιο αριθμό μηχανημάτων. Ενδεικτικά, το κόστος για την προμήθεια ενός μεγάλου μηχανήματος κυμαίνεται περί τα 150.000 € ενώ του μικρού περί τα 50.000 €.

Τα μηχανήματα που διαθέτει ο Δήμος δεν μπορούν να εισέρχονται σε στενές οδούς και δεν είναι πρόσφατης τεχνολογίας και δυνατοτήτων. Εκτός αυτών, το εργοτάξιο του Δήμου βρίσκεται στην Πυλαία, δηλαδή στην άκρη της πόλης. Αυτό συνεπάγεται ότι, δεδομένου του γεγονότος πως οι εργασίες μπορούν να γίνονται μόνο σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, η εκτέλεση των εργασιών επιμηκύνεται χρονικά για μεγάλο διάστημα.

Αντί λοιπόν η διοίκηση του Δήμου να επενδύσει το ποσό αυτό στην ήδη υπάρχουσα υπηρεσία, επέλεξε για ακόμη μια φορά να το παραχωρήσει σε εργολαβικό συνεργείο. Καταφέρνοντας μεν να κερδίσει χρόνο και να καλύψει «κακήν κακώς» την ανάγκη για ριζική αναμόρφωση του υφιστάμενου δικτύου οδικής σήμανσης. Υπονομεύοντας δε τη δυνατότητα να συνεισφέρει ουσιαστικά με πόρους στην πάγια και διαρκή ανάγκη της πόλης μας να ανανεώνονται οι σημάνσεις του οδικού δικτύου.

Εμείς από τη μεριά μας εμμένουμε πως για τις διαρκείς ανάγκες των δημοτών και της πόλης θα πρέπει να επενδύονται χρήματα που να επιτρέπουν την επαύξηση των δυνατοτήτων των αρμοδίων υπηρεσιών και ταυτόχρονα θα συνδράμουν στον εκσυγχρονισμό τους. Τα ίδια χρήματα που δόθηκαν για την εργολαβία, είναι βέβαιο πως εάν δίδονταν στην αγορά μηχανημάτων και πρώτων υλών για την υπηρεσία οδοσήμανσης, θα μπορούσαν με την προσθήκη, στο δυναμικό της αντίστοιχης υπηρεσίας, ορισμένων τεχνιτών να αναβαθμίσουν ουσιαστικά τις δυνατότητες της υπηρεσίας. Και κυρίως, θα έθεταν τις βάσεις μιας οριστικής τακτοποίησης του ζητήματος της οδοσήμανσης, που πέραν του αισθητικού σκέλους της αφορά και τη διαμόρφωση συνθηκών ασφαλούς κίνησης για όλους εντός των οδικών αρτηριών».