Skip to main content

Εγνατία Οδός: Παράταση στην ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις, τη φάση προεπιλογής και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Για μία ακόμη φορά πάει πίσω ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, καθώς ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις έχουν ζητήσει παράταση της ημερομηνίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που είχε οριστεί για τις 26 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, παράταση θα δοθεί αλλά λίγων εβδομάδων καθώς οι δανειστές δεν αφήνουν περιθώρια χρονικά για άλλες καθυστερήσεις στη διαγωνιστική διαδικασία.

Ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό και τους τρεις βασικούς καθέτους είναι από τους προβληματικότερους που έπρεπε, στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων, να διαχειριστεί το ΤΑΙΠΕΔ, λόγω των πολλών εκκρεμοτήτων που συνδέονταν με τους σταθμούς διοδίων, το δάνειο με την Πειραιώς για την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου, την κατάσταση του οδικού άξονα, το χρόνο παραχώρησης κ.ο.κ. Πρόκειται για μία υπόθεση που ξεκίνησε στα μέσα του 2013, «κόλλησε» σε πολλές …λακούβες και τελικώς έφθασε να έχουν ρυθμιστεί οι περισσότερες εκκρεμότητες με την προκήρυξη των δίδυμων διαγωνισμών για συντήρηση του άξονα και κατασκευή των σταθμών που υπολείπονται προς ένταξη στο δίκτυο, μετωπικών και πλευρικών (εδώ ) Είναι τέσσερις οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που πρέπει να κατασκευαστούν σε Στρυμονικό, Καβάλα, Αρδάνιο και Σιάτιστα , ενώ οι 20 πλευρικοί πρέπει και να μελετηθούν.

Πάντοτε σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιοι ενδιαφερόμενοι ζήτησαν παράταση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος δύο – τριών μηνών αλλά δεν προβλέπεται το ΤΑΙΠΕΔ να δώσει χρόνο μεγαλύτερο των δύο – τριών εβδομάδων.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις, την φάση προεπιλογής και την φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών, ενώ ορισμένα θέματα που αφορούν την κατασκευή των σταθμών διοδίων θα προσδιοριστούν στη Β’φάση του διαγωνισμού καθώς το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει τα αποτελέσματα από την μελέτη για τα ηλεκτρονικά διόδια. Σημειώνεται ότι το υπουργείο Υποδομών πρόκειται στα μέσα Φεβρουαρίου να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την «Εγκατάσταση Πλήρους Ηλεκτρονικού Συστήματος Αναλογικής Χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση», σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Η εφαρμογή του νέου συστήματος διοδίων, προφανώς θα απαιτήσει χρόνο αφού θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, να μελετηθεί το έργο και, στη συνέχεια, να εξασφαλισθούν τα χρήματα για την υλοποίησή του.  Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού και των καθέτων, μένει να δούμε εάν η μετατροπή των μετωπικών σταθμών διοδίων, σε αναλογικά, θα ανατεθεί πριν ή μετά τη παραχώρηση του Άξονα. Εάν οι χρόνοι δείχνουν ότι η μετατροπή θα γίνει μετά, προφανώς τα έργα θα αναλάβει ο παραχωρησιούχος και όχι η Εγνατία Οδός Α.Ε. που ως και σήμερα είναι η αναθέτουσα αρχή.

Βεβαίως, σε αυτή την περίπτωση, θα υπάρχει το κόστος μετατροπής των μετωπικών σταθμών διοδίων σε σταθμούς αναλογικής χρέωσης, κόστος που πιθανότατα θα πρέπει οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι να συνυπολογίσουν στις προσφορές τους.

Είναι ακόμη μακρύς ο δρόμος μέχρι να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, για τον οποίο πληροφορίες θέλουν να έχουν ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου, όπως και μεγάλες εταιρείες από Ευρώπη, Κίνα, Αμερική και Ρωσία.