Skip to main content

Έκανε πρεμιέρα στη Βαρκελώνη η νέα ταινία του Στέλιου Κούλογλου

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως «το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πηγαίνει προς τη λάθος κατεύθυνση επειδή υπάρχει έλλειψη δημοκρατίας»

Το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα της νέας ταινίας του Στέλιου Κούλογλου «Πεθαίνοντας στο Γέλιο» στην Βαρκελώνη στο Sale Teatre. Μετά την προβολή ακολούυθησε συζήτηση με το κοινό και προσωπικότητες της πόλης, ανάμεσα στους οποίους και ο δικηγόρος και αρθρογράφος Gonzalo Boye, με θέμα «τα όρια του χιούμορ».

Ο ευρωβουλευτής, μίλησε στον τοπικό Τύπο, στην ιστορική εφημερίδα L΄avantguardia και στην δημόσια τηλεόραση της Καταλονίας, για τα σύγχρονα ΜΜΕ, τον Τραμπ και την υπόθεση της βίζας του, την λογοκρισία, την Καταλονία, τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και για την δύναμη του χιούμορ στην πολιτική.

«Διαρκώς χάνονται οικονομικά και πολιτικά δικαιώματα. Έχουμε μια οικονομική ολιγαρχία: το 1% έχει όλο και περισσότερα χρήματα και το 99% όλο και λιγότερα. Για πρώτη φορά, μια γενιά θα κερδίζει λιγότερα από τους γονείς ή τους παππούδες της. Είναι καταστροφικό», τόνισε ο κ. Κούλογλου. 

Σχολιάζοντας τον αυξανόμενο ευρωσκεπτικισμό, είπε ότι «το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πηγαίνει προς τη λάθος κατεύθυνση επειδή υπάρχει έλλειψη δημοκρατίας και οι πολίτες δεν ελέγχουν τους βουλευτές ή τις αποφάσεις τους. Έπαψε να είναι ελκυστικό, και να παράγει περισσότερη ευημερία και πλούτο, με αποτέλεσμα μερικές χώρες θέλουν να φύγουν. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση εξακολουθεί να είναι καλύτερη επιλογή από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα ή την Ινδία. Δεν πρέπει να πνίξουμε το παιδί, πρέπει να το αλλάξουμε και να το βελτιώσουμε».

Επέκρινε την αντιμετώπιση της ελληνικής κρίσης από τους ευρωπαίους εταίρους, λέγοντας ότι «η Γερμανία πλούτισε από αυτή», ενώ για τα όσα συνέβησαν στο δημοψήφισμα της Καταλονίας, είπε ότι «πολιτικά είχε πολύ σοβαρά μηνύματα, αφού παρά την βία και τον φόβο, ο κόσμος συμμετείχε με αξιοπρέπεια στην άσκηση του δημοκρατικού δικαιώματός του». «Το σύστημα, όμως, είναι πολύ ισχυρό και για να το αλλάξουμε πρέπει να είμαστε καλά προετοιμασμένοι», πρόσθεσε ο Στέλιος Κούλογλου.  

Αναφερόμενος στα ΜΜΕ, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε πως «βρίσκονται σε αδύναμη θέση, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους, αλλά και εξαιτίας της αλαζονείας τους - τουλάχιστον στην Ελλάδα. Έγιναν μέρος της προνομιούχου τάξης και χάνοντας σημαντικές ειδήσεις, όπως η οικονομική κατάρρευση της χώρας». Την ίδια στιγμή, ο Στ. Κούλογλου τόνισε ότι τα φαινόμενα λογοκρισίας πληθαίνουν. «Πριν από είκοσι χρόνια ήταν αδιανόητο ότι κάποιος θα πήγαινε στην φυλακή για ένα tweet. Ποιος θα φανταζόταν ότι δεν θα μπορούσα να πάω στις ΗΠΑ επειδή τα ντοκιμαντέρ μου ενόχλησαν τον Λευκό Οίκο;»

Ο Στέλιος Κούλογλου υποστήριξε ότι τα ντοκιμαντέρ του που ενόχλησαν τις ΗΠΑ ασκούσαν κριτική στην εξωτερική τους πολιτική και ιδίως στον πόλεμο στο Ιράκ, και σχολίασε πως «οι βομβαρδισμοί και οι δολοφονίες τρομοκρατών δεν φέρνουν αποτέλεσμα. Αντίθετα παράγουν περισσότερη τρομοκρατία. Το είδαμε και με την περίπτωση του Ομπάμα και του Οσάμα Μπιν Λάντεν. Ο πόλεμος των ΗΠΑ στο Ιράκ δημιούργησε το Ισλαμικό Κράτος».

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, όμως, η σάτιρα και το χιούμορ «είναι ισχυρά πολιτικά όπλα που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε. Και είναι επίσης πολύ σημαντικό να γελάμε. Πρέπει να γελάμε!», τόνισε.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε ο έλληνας ευρωβουλευτής, το «Πεθαίνοντας στο Γέλιο» αναζητά τις σχέσεις μεταξύ σάτιρας και πολιτικής μέσα από την σκοπιά ακτιβιστών, παρακολουθώντας τρεις αστείες ιστορίες - την μεγαλύτερη φάρσα που έχει γίνει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με τους YesMen και τον Στέλιο Κούλογλου, την περίπτωση του κωμικού και εκδότη της εφημερίδας «Τιτανικός», Μάρτιν Σόνεμπορν, που ως ευρωβουλευτής καταστρώνει ένα πρωτότυπο σχέδιο για την διάσωση της Ελλάδος, και τις δράσεις των flash mob στις Βρυξέλλες ενάντια στις μεγάλες εμπορικές συμφωνίες, TTIP και CETA. Αυτές όμως, τις δείχνει παράλληλα με μια άλλη υπόθεση, όπου κάποιοι κυριολεκτικά πεθαίνουν «στο γέλιο». Πρόκειται για την επίθεση των τζιχαντιστών στο σατιρικό περιοδικό Charlie Hebdo, και την βίαιη δολοφονία της συντακτικής του ομάδας.