Skip to main content

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,3% του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο

Στο δωδεκάμηνο Μαρτίου 2016-Φεβρουαρίου 2017, ο δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε μείωση κατά 0,5%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα 2015-2016

Αύξηση 1,3% σε ετήσια βάση κατέγραψε τον Φεβρουάριο του 2017 ο δείκτης τιμών καταναλωτή, όμως σε μηνιαία βάση υποχώρησε κατά 0,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.

Στο δωδεκάμηνο Μαρτίου 2016-Φεβρουαρίου 2017, ο δείκτης παρουσίασε μείωση κατά 0,5%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα 2015-2016.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του πληθωρισμού κατά 1,3% σε ετήσια βάση, προήλθε κυρίως:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

-Κατά 1,4% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.

-Κατά 2,4% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και τσιγάρα.

-Κατά 4,1% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.

-Κατά 7,1% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.

-Κατά 2,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

-Κατά 1,6% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμιστηκε από τη μείωση των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

-Κατά 6,7% της ομάδας Ένδυση και Υπόδυση

-Κατά 2,2% της ομάδας Διαρκή Αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες

-Κατά 2,7% της ομάδας Υγεία

-Κατά 1,3% της ομάδας Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες

-Κατά 0,3% της ομάδας Εκπαίδευση

-Κατά 1,2% της ομάδας Άλλα Αγαθά και υπηρεσίες.

 Σε μηνιαία βάση, η υποχώρηση του δείκτη κατά 0,3% τον Φεβρουάριο, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

-Κατά 0,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρώις των τιμών σε αρνί και κατσίκι, πουλερικά, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών σε νωπά φρούτα, πατάτες, καφέ.

-Κατά 8,5% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

-Κατά 0,5% της ομάδας Διαρκή Αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

-Κατά 0,9% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

-Κατά 0,3% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

-Κατά 0,2% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.

-Κατά 0,2% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

-Κατά 1,3% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

-Κατά 0,3% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.