Skip to main content

ΕΛΒΟ: Με ποιους συζητάει συνεργασίες σε Ελλάδα και εξωτερικό

Για να μπορέσει να λειτουργήσει η ΕΛΒΟ απαιτείται ένα μείγμα έργων από ανακατασκευές και νέα οχήματα με ετήσιες εισροές ύψους 50 εκατ.ευρώ.

Για τα στελέχη και τους συνδικαλιστές της ΕΛΒΟ, η επίσκεψη Παππά και η έναρξη συνεργασίας με τον ΟΑΣΘ ήταν μία εξαιρετική ευκαιρία για να ζητήσουν, για μία ακόμη φορά, από την κυβέρνηση, να λάβει την πολιτική απόφαση για το παρόν και το μέλλον της βιομηχανίας, που από τον Δεκέμβριο του 2014 βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία.

Όπως είπε ο γενικός τεχνικός διευθυντής κ. Γιάννης Παπαδόπουλος, η ΕΛΒΟ, που στο παρελθόν έχει κατασκευάσει 350 λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ, για πρώτη φορά αναλαμβάνει την επισκευή και αναβάθμιση οχημάτων του Οργανισμού. Σήμερα, στα μηχανουργεία της εταιρείας, έχουν μεταφερθεί προς επισκευή τέσσερις διαφορετικοί τύποι λεωφορείων.

Σύμφωνα με τον γενικό εμπορικό διευθυντή της εταιρείας, Δημήτρη Κατερτζή, η ΕΛΒΟ - που στα τρία αυτά χρόνια έφτασε αρκετές φορές στο μη περαιτέρω- συζητάει συνεργασία με τα ΕΚΑΒ, την ΕΕΣΣΤΥ για τις επισκευές βαγονιών και κινητήρων του σιδηροδρόμου ενώ τον επόμενο μήνα πρόκειται, με αναθερμασμένο το ενδιαφέρον, να επισκεφτούν τη βιομηχανία αντιπροσωπείες από το Ιράκ και την Αίγυπτο που εξετάζουν την ανάθεση κατασκευής θωρακισμένων οχημάτων τύπου Hummer.

Oι εκπρόσωποι του Σωματείου Εργαζομένων, ο πρόεδρος Θ. Αλιόγκας και ο αντιπρόεδρος Θ. Δημητριάδης, δήλωσαν ότι υπάρχουν προγράμματα για την Ελλάδα και το εξωτερικό που η εταιρεία μπορεί να αναλάβει, τόσο σε οχήματα στρατιωτικά, όσο και σε πολιτικά. Οι εργαζόμενοι που έμειναν στην εταιρεία- σήμερα είναι 320- υποστηρίζουν ότι η ΕΛΒΟ πρέπει να παραμείνει κρατική αλλά τονίζουν ότι η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να πάρει οριστικές αποφάσεις για το μέλλον της ΕΛΒΟ, γιατί και η διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία δεν μπορεί να συνεχίζεται επί μακρόν, καθώς οδηγεί τη βιομηχανία στο απόλυτο αδιέξοδο.

Πληροφορίες για τρίτο διαγωνισμό πώλησης

Να σημειωθεί ότι ήδη έχουν γίνει από τον εκκαθαριστή δύο διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι και πως οι πληροφορίες θέλουν την προκήρυξη άμεσα, νέου, του τρίτου κατά σειρά, διαγωνισμού πώλησης της ΕΛΒΟ για το σύνολο του ενεργητικού της. Εν τω μεταξύ, ουδείς γνωρίζει την πορεία των διαπραγματεύσεων, με πιθανούς ενδιαφερόμενους, που λέγεται ότι είχαν στο προηγούμενο διάστημα, οι επικεφαλής των συναρμόδιων υπουργείων(Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών).

Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές της ΕΛΒΟ και διευθυντικά στελέχη, η εταιρεία, σήμερα είναι σε σχετικά καλύτερη θέση και μπορεί να αναλάβει την εκτέλεση προγραμμάτων, καθώς αναμένει έσοδα από την παράδοση έντεκα φορτηγών στις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου(σ.σ. υπόλοιπα παλαιότερου έργου), αλλά και 400.000 ευρώ από την εκτέλεση έργων για το ελληνικό υπουργείο Άμυνας, ενώ έχουν εξοφληθεί οι εργαζόμενοι και υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης των πάγιων δαπανών.

Αλλά η ΕΛΒΟ, είναι μία μεγάλη εταιρεία, ένα μεγάλο βιομηχανικό συγκρότημα που για να λειτουργεί δίχως να δημιουργεί νέες ζημίες, χρειάζεται μία σταθερή ροή προγραμμάτων. Σύμφωνα με τον κ. Κατερτζή, εάν η εταιρεία εκτελεί σε ετήσια βάση μόνο ανακατασκευές, χρειάζεται έργα που θα εξασφαλίζουν ροές περίπου 30 εκατ.ευρώ. Εάν πρόκειται για νέα προγράμματα, νέα οχήματα, τα έργα θα πρέπει σε ετήσια βάση να «δίνουν»  60  εκατ. ευρώ, ενώ για ένα μείγμα έργων από ανακατασκευές και νέα οχήματα, θα πρέπει να υπάρχουν ετήσιες εισροές ύψους 50 εκατ.ευρώ.