Skip to main content

Έντεκα οικόπεδα σε χώρους πάρκινγκ διαμορφώνει ο δήμος Θεσσαλονίκης

Ποιά είναι τα έντεκα οικόπεδα στο δήμο Θεσσαλονίκης που θα διαμορφωθούν σε χώρους ελεύθερης στάθμευσης αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης

Στην προσωρινή διαμόρφωση δημοτικών οικοπέδων σε χώρους ελεύθερης στάθμευσης αυτοκινήτων θα προχωρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, με στόχο να αποσυμφορήσει το έντονο πρόβλημα της έλλειψης πάρκινγκ τόσο στο κέντρο όσο και περιφερειακά του δήμου.

Πρόκειται για έντεκα χώρους δημοτικά οικόπεδα – χαρακτηρισμένα πολεοδομικώς ή μη – που πληρούν τις προϋποθέσεις και που βρίσκονται μέσα στον ιστό της πόλης. Με τη διαμόρφωση των συγκεκριμένων χώρων, επιφάνειας 4.112,63 m2  θα δημιουργηθούν 223 θέσεις στάθμευσης. Σημειώνεται ότι η έλλειψη χώρων στάθμευσης είναι ένα από τα κυριότερα παράπονα των πολιτών προς τη δημοτική αρχή. 

Η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων, «αφού έλαβε υπόψη τις επιτακτικές ανάγκες για εξεύρεση νέων θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων που θα αμβλύνουν το πρόβλημα βραχυπρόθεσμα, με χαμηλό κόστος διαμόρφωσης και χωρίς άμεση επιβάρυνση των πολιτών, διερεύνησε και επέλεξε τους συγκεκριμένους χώρους».  Το θέμα πρόκειται να συζητηθεί την ερχόμενη Δευτέρα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, μετά από εισήγηση του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Θανάση Παππά.

Τα έντεκα επιλεγμένα δημοτικά οικόπεδα είναι τα εξής:

Α/Α

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ

ΕΜΒΑΔΟΝ (m2)

ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

1

Πεστών 80

362,44

18

2

Μερκουρίου 7

225,69

13

3

Κ. Καραμανλή 211

335,20

19

4

Αγίου Δημητρίου 196Β

200,62

11

5

Αγ. Δημητρίου & Ελαφονήσου 1

676,80

38

6

Άθωνος 34

62,00

4

7

Άθωνος 36

503,88

28

8

Επταπυργίου 122-124

220,00

12

9

Απολλοδώρου & Κισσού 10

486,00

27

10

Ολύνθου 25 & Κισσάβου

200,00

11

 11

Αγίου Δημητρίου 155 

 840,00

42 

 

Συνολικά :

4.112,63

223

Πρόκειται για οικόπεδα που είναι ελεύθερα ιδιοκτησιακών προβλημάτων, κτισμάτων ή μεγάλων δένδρων και διαμορφωμένου πρασίνου, σε γειτονιές πυκνοδομημένες, χωρίς επαρκείς ελεύθερους χώρους στάθμευσης, ικανού γεωμετρικού σχήματος  και εμβαδού, ικανού τοπογραφικού ανάγλυφου – κλίσεων εδάφους, εύκολη προσβασιμότητα των αυτοκινήτων, μη ασύμβατες χρήσεις των όμορων οικοπέδων και εύκολη αναστρεψιμότητα επέμβασης - χωρίς υψηλό κόστος - σε περίπτωση μελλοντικής αξιοποίησης των οικοπέδων για άλλη χρήση.

Σύμφωνα με την εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης, «η προσωρινή αξιοποίηση και διαμόρφωση των δημοτικών οικοπέδων, αναμένεται να γίνει με την τεχνική της ασφαλτόστρωσης επί νέας βάσης, με τις απαραίτητες διαγραμμίσεις και σημάνσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα ρυμοτομία και υψομετρία, τις κείμενες πολεοδομικές διατάξεις περί διαμόρφωσης – επίστρωσης οικοπέδων, λαμβάνοντας υπόψη τις κυκλοφοριακές συνθήκες και προδιαγραφές των ανοικτών χώρων στάθμευσης».