Skip to main content

Επιστολή της LINK Technologies στη Voria για την τηλεματική στον ΟΑΣΘ

Τι αναφέρει η επιστολή της LINK Technologies στη Voria.gr για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής του ΟΑΣΘ και τα ερωτήματα που προκύπτουν.

Πέρασαν τέσσερις ημέρες από τη δημοσίευση του ρεπορτάζ της Voria.gr (Διαβάστε εδώ) σχετικά με τους διαγωνισμούς για τη συντήρηση του εξοπλισμού των συστημάτων τηλεματικής στον ΟΑΣΘ και από τον Οργανισμό δεν υπήρξε η παραμικρή απάντηση. Αντί της απαντήσεως του ΟΑΣΘ εστάλη χθες στην Voria.gr μία επιστολή εκ μέρους της εταιρείας LINK Technologies AE, η οποία συμμετείχε στον έναν εκ των δύο διαγωνισμών, ο οποίος αφορούσε τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής επί των λεωφορείων. Η ίδια εταιρεία είχε τη συντήρηση αυτών των συστημάτων έως και τον Ιανουάριο του 2018, αλλά στον νέο διαγωνισμό ανάδοχος ανακηρύχθηκε μια εταιρεία σεκιούριτι, όπως αποκάλυψε την Παρασκευή η Voria.gr.

Η επιστολή της LINK Technologies AE, την οποία -περιέργως και άγνωστο για ποιο λόγο- η εταιρεία έσπευσε συγχρόνως να την κοινοποιήσει και στο προσωπικό mail του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Σάββα Παναγιωτίδη, αναφέρει τα εξής:

«Πρoς voria.gr
Υπόψη κου Νίκου Ηλιάδη
κοιν. ΟΑΣΘ

Αγαπητέ κε Ηλιάδη,

Σχετικά με το άρθρο σας “ΟΑΣΘ: Υπό Κατάρρευση η Τηλεματική”, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω τη θέση της εταιρίας μας.

Η σύμβαση συντήρησης του λογισμικού Τηλεματικής δεν διεκόπη αλλά ισχύει ακόμα έτσι ώστε το λογισμικό του ΟΑΣΘ να συνεχίζει να λειτουργεί τέλεια, να αναβαθμίζεται και να διατηρεί τη συμβατότητα του με το σύστημα του ΟΑΣΑ. Αρα θεωρώ οτι το σύστημα Τηλεματικής δεν τελεί υπό κατάρρευση.

Η συντήρηση του εξοπλισμού Τηλεματικής έληξε την 1η Ιανουαρίου 2018. Η εταιρία μας έλαβε μέρος στον διαγωνισμό συντήρησης εξοπλισμού, δεν μειοδότησε αλλά δεν υπέβαλε ένσταση διότι δεν υπήρξε θέμα αδιαφάνειας. Η ύπαρξη πηγαίου κώδικα δεν χρειαζόταν ως απαίτηση του διαγωνισμού αφού δεν είναι απαραίτητη για τη συντήρηση του εξοπλισμού.

Παρά την απόρριψη της προσφοράς μας, η εταιρία μας είναι πρόθυμη να διαθέσει τα προϊόντα και ανταλλακτικά Τηλεματικής που παράγει και έχει εγκαταστήσει στον ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ, σε οποιαδήποτε άλλη εταιρία μας υποδείξει ο φορέας.

Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία,

Δρ Γιάννης Δαμιανός
LINK Technologies AE»

Εν ολίγοις, στην επιστολή της η εταιρεία επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ της Voria.gr λέγοντας πως πέρα από το λογισμικό της τηλεματικής, τα υπόλοιπα συστήματα τα οποία συνδέονται με την ενημέρωση του κοινού είναι στο έλεος της τύχης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την επιστολή της LINK Technologies AE:

1. Το λογισμικό του συστήματος τηλεματικής του ΟΑΣΘ λειτουργεί, συντηρείται και συνεπώς δεν κινδυνεύει με κατάρρευση. Πράγματι, το λογισμικό της τηλεματικής όντως λειτουργεί και συντηρείται (τη συντήρηση την κάνει η ίδια η LINK Technologies AE), ωστόσο, από τον περασμένο Ιανουάριο έληξε η σύμβαση συντήρησης του εξοπλισμού μέσα στα λεωφορεία και πολύ νωρίτερα, είχε λήξει η σύμβαση συντήρησης του εξοπλισμού και στις λεγόμενες «έξυπνες» στάσεις, που ήταν το αντικείμενο του δεύτερου, ανάλογου, διαγωνισμού. Εν ολίγοις, μπορεί το λογισμικό να λειτουργεί, αλλά με προβληματικό και ασυντήρητο εξοπλισμό στις στάσεις και στα λεωφορεία, η λειτουργία του λογισμικού ουσιαστικά ακυρώνεται καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να παράσχει τις αναγκαίες πληροφορίες προς το επιβατικό κοινό (ακριβή ώρα διέλευσης των λεωφορείων, πορεία διαδρομής κ.ο.κ). Έτσι, η μόνη χρησιμότητα του συστήματος τηλεματικής είναι κάποιες πληροφορίες που παρέχει προς τη διοίκηση του ΟΑΣΘ σχετικά με τα δρομολόγια, τις βάρδιες κ.λπ.

2. Η εταιρεία αποφαίνεται, εν είδει επιτροπής ενστάσεων, ότι δεν έπρεπε να γίνουν ενστάσεις κατά της εγκυρότητας του διαγωνισμού καθώς «δεν υπήρξε θέμα αδιαφάνειας». Βεβαίως οι ενστάσεις δεν αφορούν μόνον τη διαφάνεια ενός διαγωνισμού, αφορούν και πολλές άλλες παραμέτρους (εγγυητικές, τήρηση προδιαγραφών από τους ανταγωνιστές κ.λπ.). Άλλωστε, ένσταση υποβλήθηκε κατά του κύρους του ενός εκ των δύο διαγωνισμών η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, απορρίφθηκε για τυπικούς λόγους, δηλαδή η επιτροπή ενστάσεων δεν μπήκε καν στον κόπο να εξετάσει τους λόγους τους οποίους επικαλείτο ένας εκ των υποψήφιων αναδόχων.

3. Αναφέρει η LINK Technologies AE ότι ο ανάδοχος, μπορεί και χωρίς τον λεγόμενο «πηγαίο κώδικα» να κάνει τη συντήρηση, γι’ αυτό και δεν μπήκε ως προϋπόθεση στη διακήρυξη του διαγωνισμού. Εφόσον έτσι έχουν τα πράγματα για ποιο λόγο η διοίκηση του ΟΑΣΘ απευθύνθηκε προς την LINK Technologies AE, ζητώντας της να της χορηγήσει τον «πηγαίο κώδικα» και ποια στ’ αλήθεια, ήταν η απάντηση της εταιρείας;

4. Τέλος, η LINK Technologies AE σπεύδει να υπογραμμίσει ότι είναι πρόθυμη να χορηγήσει τα προϊόντα της σε οποιονδήποτε ανάδοχο της υποδείξει ο ΟΑΣΘ. Εν ολίγοις, η LINK Technologies AE υπενθυμίζει ότι χωρίς τα δικά της προϊόντα είναι αδύνατη η συντήρηση του εξοπλισμού της τηλεματικής.

Πέραν των ανωτέρω, ένα ερώτημα επί της ουσίας:
- Εφόσον η LINK Technologies AE έχει τη συντήρηση του λογισμικού της τηλεματικής στον ΟΑΣΘ, μπορεί να δώσει στη δημοσιότητα (καθώς η διοίκηση του ΟΑΣΘ αρνείται να το πράξει) πόσα από τα 622 λεωφορεία τα οποία διαθέτει ο Οργανισμός έχουν τεθεί εκτός του συστήματος τηλεματικής λόγω βλάβης ή κακής συντήρησης στον εξοπλισμό της τηλεματικής; Επίσης, μπορεί να δώσει ανάλογα στοιχεία και πόσες από τις λεγόμενες «έξυπνες» στάσεις λειτουργούν σήμερα και πόσες λειτουργούσαν στις αρχές του 2017;