Skip to main content

Επιτάχυνση κατασκευής του Μετρό ζητεί ο Τζιτζικώστας

Για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης ενημέρωσε τον υπουργό Ανάπτυξης ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, ζητώντας παρέμβασή του για να επιταχυνθούν οι εργασίες.

Την ανάγκη το υπουργείο Ανάπτυξης να ασκήσει πιέσεις προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή του Μετρό στη Θεσσαλονίκη χωρίς άλλες καθυστερήσεις, υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, στη συνάντηση που είχε σήμερα με τον αρμόδιο υπουργό, Κωστή Χατζηδάκη.

Ο κ. Τζιτζικώστας ενημέρωσε τον υπουργό για την κακή τροπή που έχει πάρει το έργο του Μετρό, για τις καθυστερήσεις που υπάρχουν, για τα προβλήματα που έχουν προκληθεί από το κλείσιμο κεντρικών οδών της πόλης.

Επιπλέον, έθεσε στον υπουργό το πρόβλημα που έχει προκληθεί εξαιτίας της έλλειψης κονδυλίων για την συντήρηση του εθνικού οδικού δικτύου και του επισήμανε ότι από πέρσι το καλοκαίρι έχει περιέλθει στην Περιφέρεια η αρμοδιότητα, χωρίς τους απαραίτητους πόρους, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει η συντήρηση του οδικού δικτύου σε ικανοποιητικό επίπεδο και ζήτησε να δοθεί το συντομότερο μια λύση γιατί η κατάσταση είναι πλέον οριακή και πολλοί δρόμοι επικίνδυνοι για τους διερχόμενους οδηγούς. .

Ο αντιπεριφερειάρχης ενημέρωσε τον κ. Χατζηδάκη για την πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ και τα έργα που προχωρούν μέσα από αυτό στη Θεσσαλονίκη και έθεσε το θέμα της εκτέλεσης των έργων που έχουν ενταχθεί, τα οποία αργούν να προχωρήσουν επειδή οι ανάδοχοι δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες εγγυήσεις από τις τράπεζες.

Ακόμη, έγινε μια πρώτη συζήτηση για την επόμενη προγραμματική περίοδο, για την οποία ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε να υπάρξει η μέριμνα να ξεκινήσει έγκαιρα ο σχεδιασμός έτσι ώστε να τρέξει το πρόγραμμα χωρίς καθυστερήσεις.

Επιπλέον, ο αντιπεριφερειάρχης έθεσε το θέμα λειτουργίας της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και ζήτησε συγκεκριμένα να γίνει άμεσα η συνένωση των δύο εταιρειών ΔΕΘ και HELEXPO σε μία, έτσι ώστε να σταματήσει ο παραλογισμός να υπάρχουν δύο ξεχωριστοί φορείς και δύο διαφορετικά διοικητικά συμβούλια, τα οποία έχουν την ευθύνη για τους χώρους και τη λειτουργία του εκθεσιακού κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, έθεσε και πάλι στην συζήτηση το θέμα της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ στη Σίνδο, ζητώντας από τον Υπουργό, αυτό να μη μείνει στις καλένδες και να τεθεί προς συζήτηση όταν αρχίσει να βελτιώνεται το επενδυτικό περιβάλλον στη χώρα μας.

Για το ζήτημα της Ζώνης Καινοτομίας, ο κ. Τζιτζικώστας παρουσίασε στον υπουργό την υφιστάμενη κατάσταση, λέγοντάς του ότι στην ουσία η Ζώνη Καινοτομίας, εξαιτίας της αδιαφορίας της προηγούμενης Κυβέρνησης, υπάρχει μόνο στα χαρτιά και δεν παράγει ουσιαστικό έργο.

Ο αντιπεριφερειάρχης ζήτησε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και είτε να προχωρήσουν οι διαδικασίες που θα επιτρέψουν στη Ζώνη Καινοτομίας να λειτουργήσει όπως πρέπει, είτε να σταματήσει η σημερινή κατάσταση, τονίζοντας ότι η βούληση του είναι να λυθούν τα γραφειοκρατικά και χωροθετικά ζητήματα των συναρμόδιων υπουργείων, έτσι ώστε η Ζώνη να μπορέσει να λειτουργήσει στη Θεσσαλονίκη.

Ένα ακόμη θέμα που συζητήθηκε είναι αυτό της μείωσης του φόρου αεροδρομίου (Σπατόσημο) για το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε αυτό να γίνει πιο ελκυστικό για τις αεροπορικές εταιρείες και να δρομολογηθούν περισσότερες πτήσεις στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον, ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε από τον κ. Χατζηδάκη να προχωρήσει στην κατάργηση του ΣΑΣΘ και να ενσωματώσει τη λειτουργία του στη Μητροπολιτική Διοίκηση της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης, όπως προβλέπεται και από το νόμο του Καλλικράτη, ενώ συζητήθηκαν επίσης πολλά ακόμα θέματα μεταξύ των οποίων η εφαρμογή του νόμου για τα ταξί στη Θεσσαλονίκη και η λειτουργία του Οργανισμού Λαϊκών Αγορών.