Skip to main content

Επίθεση Μυλόπουλου για τη Βενιζέλου: Ψέματα από Ζέρβα και Σιμόπουλο

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό έκανε λόγο για παραπλάνηση του πρωθυπουργού και του υπουργού Υποδομών για τον σταθμό Βενιζέλου.

Λάβρος κατά της κυβερνητικής απόφασης για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης ήταν ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, ο οποίος άσκησε σκληρή κριτική στον νέο δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα και στον βουλευτή της ΝΔ Στράτο Σιμόπουλο.

Σε συνέντευξη Τύπου της Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαιοτήτων, μίλησε για απόφαση η οποία δεν στοιχειοθετείται από πουθενά ότι πρέπει να αλλάξει η λύση για τα αρχαία της Βενιζέλου καθώς και για παραπλάνηση του πρωθυπουργού και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Η λύση του επανασχεδιασμού της Βενιζέλου είναι κακή για τέσσερις λόγους, σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο και συγκεκριμένα, «θέλει πολύ περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί, θα κοστίσει πολύ περισσότερα χρήματα (αφού θέλει περισσότερο χρόνο), θέτει σε κίνδυνο τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του αρχαιολογικού συγκροτήματος και φέρνει ξανά τη διχόνοια στην πόλη».  Όπως είπε ο πρόεδρος ακόμα της Αττικό Μετρό, «είναι ντροπή να λένε ότι είναι κολοβή η σημερινή λύση. Σε όλα τα μέρη του κόσμου ποτέ το μετρό δεν δόθηκε στο 100% από την αρχή».

Ο κ. Μυλόπουλος περιέγραψε τις ενέργειες στις οποίες προχώρησε η Αττικό Μετρό στον σταθμό Βενιζέλου, από το 2016 και μετά, όπου και ανέλαβε πρόεδρος των υπεραμύνθηκε των κινήσεων του. Ξεκαθάρισε, επίσης, ότι υπάρχουν μελέτες και πως προχωρούν οι εργασίες στις οποίες αναφέρθηκε αναλυτικά.

«Εμείς ήρθαμε το Μάρτιο του 2016 στη διοίκηση της Αττικό Μετρό και βρήκαμε στην Βενιζέλου μόνο αρχαία, δεν υπήρχε το παραμικρό. Βρήκαμε ένα έργο περίπου στο ένα τρίτο της ολοκλήρωσής του και το παραδίδουμε περισσότερο από το 70%. Μέσα σε 3,5 χρόνια έγινε περισσότερη δουλειά, απ΄ ότι έγινε στα δέκα πρώτα χρόνια της κατασκευής του μετρό», υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος.

Αναφερόμενος στον σταθμό Βενιζέλου, σημείωσε ότι είχε συμφωνηθεί η ανάδειξη των αρχαιοτήτων κατά χώρα, η οποία όπως παραδέχθηκε ήταν τεχνικά δύσκολη αλλά διεθνώς αναγνωρισμένη και εφικτή.

Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, η λύση αυτή πέρασε από ΚΑΣ και βγήκε απόφαση της τότε υπουργού Λιδίας Κονιόρδου, τον Φεβρουάριο του 2017, οπότε και ξεκίνησαν οι μελέτες. «Η κατασκευή της Βενιζέλου ξεκίνησε το 2018 και σήμερα ένα χρόνο και κάτι έχουν ολοκληρωθεί και πληρωθεί όλες οι μελέτες ΟΜ1 (προμελέτη) και οι μελέτες ΟΜ2 (επίπεδο εφαρμοσμένης μελέτης), που είναι υποχρέωση της Πολιτείας απέναντι στον ανάδοχο για να ξεκινήσει η κατασκευή. Δηλαδή ότι έχει να κάνει με την προστασία των αρχαιοτήτων, με την κατασκευή των φρεατίων, την αρχαιολογική έρευνα σε βάθος 27 μέτρων, την αντιστήριξη στην πλατεία Καπνεργάτη του χώρου που θα ξεκινούσαν τον Σεπτέμβριο τις αρχαιολογικές ανασκαφές, στην νότια πρόσβαση του σταθμού, έχει ολοκληρωθεί» εξήγησε.

Ο κ. Μυλόπουλος, απαντώντας σε όσους ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχουν μελέτη για το μεγάλο βάθος του σταθμού, ανέφερε ότι υπάρχει και πως έχει κατατεθεί από τον ανάδοχο στις 30 Ιουλίου. «Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο σημείο της έγκρισης από την Αττικό Μετρό», τόνισε.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό εξήγησε ότι ο προγραμματισμός για τον σταθμό Βενιζέλου είναι ο εξής: Μέχρι τέλος της χρονιάς, αρχές του 2020 θα είχε ολοκληρωθεί η οριστική μελέτη, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού μέσα στο 2020, οπότε και θα γινόταν η σύμβαση. «Το γεγονός ότι δεν υπάρχει ακόμα σύμβαση, είναι ότι δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμα η συγκεκριμένη μελέτη», ανέφερε.

«Το έργο θα παραδίδονταν στο τέλος του 2023. Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ψέμα το οποίο λέει ο κ. Σιμόπουλος και συνηγορεί και ο νέος δήμαρχος, ότι δεν υπάρχει λύση, ότι είναι μη λύση, ότι δεν υπάρχουν μελέτες και ότι δεν έχει γίνει τίποτα στον σταθμό Βενιζέλου», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ήδη για τον συγκεκριμένο σταθμό έχουν επενδυθεί περισσότερα από 5 εκατ. ευρώ σε μελέτες και έργα. «Το έργο της προστασίας των αρχαιοτήτων, η διάνοιξη και κατασκευή και αρχαιολογική έρευνα στα δύο φρεάτια, από τα οποία θα κατεβεί στο μεγάλο βάθος, η κατασκευή της πλάκας οροφής του βόρειου τμήματος του σταθμού και η μετακίνηση των δικτύων και η αντιστήριξη της αρχαιολογικής εκσκαφής στη νότια πρόσβαση του σταθμού» τόνισε.

Όπως ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος η αλλαγή της λύσης σημαίνει ότι αυτά τα χρήματα θα πεταχτούν και θα πάνε στον κάλαθο των αχρήστων. «Δεν στοιχειοθετείται από πουθενά ότι πρέπει να αλλάξουμε λύση. Σιμόπουλος και Ζέρβας χρησιμοποιούν ψέματα. Και λύση υπάρχει και διεθνώς αναγνωρισμένη είναι. Δεν την θέλουν, δεν τους αρέσει. Αυτό είναι πιο έντιμο να πουν, εγώ στη θέση τους θα ήμουν πιο καθαρός», σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος, προσθέτοντας ότι με τα ψέματα αυτά παραπλανούν και τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Υποδομών. «Τους εκθέτουν και αναγκάζουν τον πρωθυπουργό να κάνει ένα μεγάλο θεσμικό ατόπημα», υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος.

Εκτίμησε ότι «το μεγαλύτερο κόστος που θα πληρώσει η Θεσσαλονίκη και το δημόσιο για την αλλαγή λύσης είναι δεκάδες ή και εκατοντάδες εκατομμύρια που θα πάνε σε αποζημιώσεις». Ο κ. Μυλόπουλος τόνισε επίσης ότι δεν του ζητήθηκε καμία επίσημη ενημέρωση από τον Ιούλιο που ανέλαβε η νέα κυβέρνηση, ακόμα και όταν επισκέφθηκε ο νέος υπουργός Υποδομών τον σταθμό Βενιζέλου.