Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Μείωση τζίρου για 7 στα 10 καταστήματα στις εκπτώσεις

Το 67% των καταστημάτων είχε μείωση τζίρου σε ποσοστό 10-20% ενώ μόλις το 7% είδε αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Αρνητική εικόνα παρουσίασε η κίνηση της αγοράς κατά το χρονικό διάστημα των χειμερινών εκπτώσεων, όπως έδειξε έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας σε εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης, το 21% δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων, σε αντίθεση με το 79% που δήλωσε ότι δεν έμεινε καθόλου ικανοποιημένο.

Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 67% είχε μείωση τζίρου σε ποσοστό 10-20% ενώ μόλις το 7% είδε αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στην ίδια ερώτηση, το 26% των επιχειρηματιών απάντησαν ότι ο τζίρος τους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.

Καλύτερη περίοδος ήταν το πρώτο χρονικό διάστημα της εκπτωτικής περιόδου, από 8 έως 31 Ιανουαρίου για το 65% των ερωτηθέντων, ενώ το 21% απάντησαν ότι καμία χρονική περίοδος δεν έκανε τη διαφορά στην αγοραστική κίνηση.

Το ποσοστό έκπτωσης που προσέφεραν τα εμπορικά καταστήματα ήταν ποικίλο. Ξεκινούσε από 10%, ενώ για το 26% των ερωτηθέντων έφτανε και πάνω από 50% η έκπτωση που έκαναν στα εμπορεύματά τους. Το 30% των εμπορικών επιχειρήσεων έκαναν εκπτώσεις από 41 έως 50%, ενώ το 28% δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις τους κυμάνθηκαν σε ποσοστό έως 21 έως 40%.

Τέλος, σε ερώτηση αν το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων ήταν επαρκές, το 60% δήλωσε ότι ήταν επαρκές, ενώ το 40% δήλωσε ότι το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων είναι μεγάλο.

Σύμφωνα με τον ΕΣΘ, παρόλο που οι εμπορικές επιχειρήσεις προσέφεραν χαμηλές τιμές την περίοδο των εκπτώσεων, η εικόνα που παρουσίαση η κίνηση στην αγορά δεν ήταν ενθαρρυντική. «Στόχος είναι να ανατραπεί το υποτονικό κλίμα στη συνέχεια της χρονιάς, ώστε να αλλάξει και η ψυχολογία των εμπόρων και των καταναλωτών», αναφέρει ο Σύλλογος.