Skip to main content

Έρχονται λουκέτα στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων

Πτώση άνω του 50% στην αγορά ΙΧ της Θεσσαλονίκης στο οκτάμηνο και φόβοι για μαζικές απολύσεις και λουκέτα ακόμη και σε μεγάλους εισαγωγείς.

του Αλέξανδρου Μητάκη

mitakis@voria.gr


Σε εξαιρετικά δεινή κατάσταση έχει περιέλθει η αγορά αυτοκινήτου της Θεσσαλονίκης, με την πτώση στις πωλήσεις να ξεπερνάει το 50% για την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2011, σε σύγκριση με το οκτάμηνο του 2010. Μάλιστα, εάν συγκριθεί με τις χρονιές πριν την πρωτοφανή κρίση (2008-2009) η πτώση είναι ακόμη μεγαλύτερη και σε πολλές επιχειρήσεις φτάνει ακόμη και το 80%.

Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων της πόλης, εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι για την πορεία της αγοράς μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και βλέπουν ακόμη μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που εκτιμούν πως πολλές αντιπροσωπείες δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν το επόμενο διάστημα και θα βάλουν λουκέτο.

«Σίγουρα πολλοί επιχειρηματίες του κλάδου θα αναγκαστούν να κλείσουν μέσα στους επόμενους μήνες. Θα καταφέρουν να επιβιώσουν μόνο όσοι έχουν τα απαραίτητα κεφάλαια για να στηρίξουν τις επιχειρήσεις τους τουλάχιστον για τα επόμενα τρία χρόνια», τονίζει στη Voria.gr ο εισαγωγέας αυτοκινήτων BMW, Γιώργος Τρικαλιώτης.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι στις εξαιρετικά δύσκολες στιγμές που βιώνει η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, θα καταφέρουν να επιβιώσουν και να μην χρεοκοπήσουν οι επιχειρήσεις που θα προβούν άμεσα σε ραγδαία περικοπή του μεγέθους τους, με απολύσεις προσωπικού, προκειμένου, όπως τονίζει, «να χάνουμε πιο λίγα». Μάλιστα αναφέρει πως στη δική του αντιπροσωπεία, από τους 54 εργαζόμενους που απασχολούνταν το 2009, σήμερα έχουν μείνει μόλις 29, ενώ ο ίδιος προσωπικά έχει χάσει πάνω από 1 εκατ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια. «Το μέλλον της αγοράς αυτοκινήτου είναι προδεδικασμένο, δεν μπορούμε πλέον να κάνουμε κάτι για να το αλλάξουμε».

Μόλις 75 ΙΧ πούλησε το οκτάμηνο του 2011 η αντιπροσωπεία Suzuki Παπαβραμίδης, με την πτώση να ξεπερνάει το 60% σε σχέση με το 2010, κατά τη διάρκεια του οποίου η επιχείρηση κατέγραψε πωλήσεις μειωμένες κατά 35-40% συγκριτικά με το «καλό» 2009. «Θα κλείσουν πολλές επιχειρήσεις το επόμενο διάστημα. Ήδη τους τελευταίους μήνες έχουν κλείσει πάνω από 70 επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη και θα ακολουθήσουν και άλλες και κυρίως οι αδύνατες αντιπροσωπείες, οι οποίες έχουν πολλά δάνεια και υποχρεώσεις. Αυτές δεν θα κρατηθούν», υπογραμμίζει στη Voria.gr ο Κώστας Παπαβραμίδης.

Σε ό,τι αφορά την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, ο κ. Παπαβραμίδης εκτιμάει πως δεν θα βοηθήσει ουσιαστικά την αγορά αυτοκινήτου, καθώς, όπως αναφέρει, «απλώς θα νομιμοποιήσει τους ήδη κατέχοντες πετρελαιοκίνητα οχήματα, οι οποίοι σήμερα κινούνται παράνομα, ενώ οι επιπλέον αγοραστές θα είναι λίγοι και δεν θα κάνουν τη διαφορά».

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες του κλάδου του αυτοκινήτου εκτιμούν ότι η απόσυρση – η οποία λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2011 – δεν έχει προσφέρει τα προβλεπόμενα, καθώς οι ιδιοκτήτες ΙΧ, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, αδυνατούν να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητου, ενώ οι περισσότεροι είναι εξαιρετικά διστακτικοί στο να αποχωριστούν το όχημά τους. Μάλιστα, οι εισαγωγείς υπογραμμίζουν την ανάγκη να ανοίξουν τις κάνουλες οι τράπεζες και να εγκρίνουν δάνεια για την αγορά αυτοκινήτου για να διευκολύνουν τους υποψήφιους αγοραστές.