Skip to main content

Έτοιμο το ν/σ Σπίρτζη για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Το σχέδιο για το νέο ΣΑΣΘ παρουσιάζεται τη Μεγάλη Εβδομάδα ή αμέσως μετά το Πάσχα. Πρόταση στον Απόστολο Αντωνούδη να αναλάβει την προεδρία.

του Δημήτρη Παπανίκου

Την Μεγάλη Εβδομάδα ή αμέσως μετά το Πάσχα προγραμματίζεται να γίνει η παρουσίαση του νομοσχεδίου για αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr το νομοσχέδιο είναι έτοιμο και επρόκειτο να παρουσιαστεί στους δημάρχους του νομού Θεσσαλονίκης την προσεχή Τετάρτη 5 Απριλίου όταν θα βρεθεί στην πόλη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης για την τελετή ολοκλήρωσης της διάνοιξης των σηράγγων του μετρό.

Ωστόσο, την ημέρα εκείνη θα απουσιάζουν οι δήμαρχοι στο Ηράκλειο όπου ορίστηκε να διεξαχθεί η γενική συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Έτσι, η παρουσίαση των προτάσεων του υπουργού μετατέθηκε για λίγες ημέρες, είτε για τη Μεγάλη Εβδομάδα είτε για αμέσως μετά το Πάσχα. Πριν να δώσει στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο ο κ. Σπίρτζης θέλει να το παρουσιάσει στους δημάρχους, σε κλειστή σύσκεψη, όπως τους το είχε υποσχεθεί στη συνάντηση που είχε γίνει στις 14 Ιανουαρίου στο δημαρχείο Κορδελιού Ευόσμου.

Μόνον ο νέος ΣΑΣΘ

Όπως είχε αποκαλύψει πριν από έναν μήνα η Voria.gr το νομοσχέδιο θα περιορίζεται στα εντελώς απαραίτητα αφήνοντας τα ακανθώδη ζητήματα για το μέλλον. Ειδικότερα, θα προβλέπει μόνο την ίδρυση της Ενιαίας Αρχής Μεταφορών και Μετακινήσεων, του φορέα δηλαδή ο οποίος θα αντικαταστήσει το σημερινό Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, για τον οποίο υπάρχει απόλυτη συμφωνία απ’ όλους. Θα είναι 100% κρατικός, με συμμετοχή και εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης όπως άλλωστε και το ΣΑΣΘ. Πρώτιστο βασικό έργο του θα είναι ο σχεδιασμός του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, όπως θα διαμορφωθεί μετά το 2020, συμπεριλαμβανομένου και του μετρό.

Ωστόσο, για το κρίσιμο ζήτημα του δεύτερου εκτελεστικού φορέα, του παρόχου της αστικής συγκοινωνίας, του σχήματος δηλαδή το οποίο θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ, το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει μόνον κάποιες γενικές θέσεις όπως για παράδειγμα, να τελεί υπό δημόσιο έλεγχο. Αυτό σημαίνει ότι το πλέον ακανθώδες θέμα, αφήνεται να ρυθμιστεί στο μεσοπρόθεσμο ή και απώτερο μέλλον.

Πρόταση σε Αντωνούδη

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr ο κ. Σπίρτζης έχει ζητήσει από τον πρόεδρο της Εγνατία Οδός Α.Ε. Απόστολο Αντωνούδη να αναλάβει εκείνος επικεφαλής της Ενιαίας Αρχής Μεταφορών και Μετακινήσεων. Ο υπουργός πρότεινε στον κ. Αντωνούδη αυτή τη θέση επειδή είναι άνθρωπος της εμπιστοσύνης του και είναι αυτός που διαμεσολάβησε ανάμεσα στον κ. Σπίρτζη και στους δημάρχους για να κλειστούν οι συναντήσεις που έγιναν για τις αστικές συγκοινωνίες. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Αντωνούδης δεν έχει απαντήσει ακόμη στον υπουργό εάν θα δεχθεί να μετακινηθεί από την Εγνατία Οδό Α.Ε. στο νέο ΣΑΣΘ.

Πάντως, το ΣΑΣΘ είναι από χθες ακέφαλο, μετά την παραίτηση του προέδρου του Γιάννη Παλαιστή. «Η θητεία μου έληξε στο τέλος Γενάρη, περίμενα δύο μήνες για να δω τι σκοπεύει να κάνει ο υπουργός, δεν έγινε τίποτε και θεώρησα υποχρέωσή μου να υποβάλω την παραίτησή μου», δήλωσε στη Voria.gr ο κ. Παλαιστής ο οποίος βρισκόταν στη θέση αυτή από τον Δεκέμβριο του 2012. Από το τέλος Γενάρη έχει πάψει ουσιαστικά να υφίσταται και το δ.σ. του ΣΑΣΘ καθώς έχει λήξει η θητεία του.