Skip to main content

Fibonacci για... παιδιά και άλλες επιστήμες στα θερινά προγράμματα CTY

Νεαροί μαθητές καταπιάνονται με τις επιστήμες, μαθαίνουν και δημιουργούν μέσα από τα θερινά προγράμματα του Κέντρου για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά.

Η Ιωάννα είναι μόλις 12 χρονών κι όμως υπολογίζει το εμβαδόν κύβων χρησιμοποιώντας αλγόριθμους “criss-cross”. Στο διπλανό θρανίο, ο εντεκάχρονος Γιάννης, σχεδιάζει στο χαρτί την σπείρα Fibonacci. Όπως μας λέει ο Γιάννης, μέσα στις δέκα μέρες που παρακολουθεί το μάθημα «Η μαγεία της μαθηματικής σκέψης», έχει διδαχθεί «τον αναδρομικό και γενικό τύπο, ακολουθίες, παραγωγικούς και επαγωγικούς συλλογισμούς, τριγωνικούς και τετράγωνους αριθμούς» και πολλά άλλα πράγματα πιο πάνω από το επίπεδο της ηλικίας του. Και όλα αυτά χάρη στις πρωτοποριακές εκπαιδευτικές μεθόδους που εφαρμόζονται στα θερινά προγράμματα του Κέντρου για Χαρισματικά - Ταλαντούχα Παιδιά (CTY) του Κολλεγίου Ανατόλια.

Τα θερινά προγράμματα μαθημάτων, που υλοποιούνται φέτος για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, έχουν διάρκεια τριών εβδομάδων, ξεκίνησαν στις 26 Ιουνίου και θα ολοκληρωθούν στις 14 Ιουλίου 2017. Συμμετέχοντες είναι συνολικά 390 μαθητές και μαθήτριες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και από την Κύπρο. Οι μαθητές έχουν επιλεγεί από εξετάσεις ανάδειξης ταλέντου που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο σε 16 διαφορετικές πόλεις.

Για τους επιλεχθέντες διατίθενται δύο προγράμματα. Το ένα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών και περιλαμβάνει μαθήματα Βιολογίας, Ρομποτικής, Μαθηματικών, Επιστήμης & Μηχανικής, και Συγγραφής. Το δεύτερο είναι για παιδιά ηλικίας 13 έως 17 ετών και παρέχει μαθήματα πανεπιστημιακού επιπέδου όπως Κρυπτολογία, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, CSI@CTY, H Τέχνη και η Επιστήμη του Κινηματογράφου και Εισαγωγή στην Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών καθώς και Φιλοσοφία, Αρχές Μικροοικονομίας, Μαθηματικά Μοντέλα, Γενετική, Διεθνείς Σχέσεις και Ποίηση και Πεζογραφία.

Τα μαθήματα εμπλουτίζουν τις γνώσεις των παιδιών, ενώ παράλληλα ενισχύουν την κοινωνικοποίησή τους. «Μαθαίνω πράγματα που δεν θα τα μάθαινα στο σχολείο, πιο πολύπλοκα», λέει η 12χρονη Καλλιρρόη που κατάγεται από την Κύπρο. Με τις Θεσσαλονικιές φίλες της, την Ιωάννα και τη Ζωή, γνωρίστηκαν φέτος στο μάθημα του CTY και είναι ήδη αχώριστες.

Ο τρόπος διεξαγωγής των μαθημάτων είναι τόσο ενδιαφέρων όσο και διασκεδαστικός. Τα παιδιά απασχολούνται δημιουργικά μαθαίνοντας τόσο την θεωρία, όσο και την πρακτική εφαρμογή των αντικειμένων. Για παράδειγμα, το μάθημα «H Τέχνη και η Επιστήμη του Κινηματογράφου», προσφέρει ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του. Γνώσεις για την ολοκληρωμένη παραγωγή μιας ταινίας από το μηδέν, συνδυασμένες με το “science behind”, το επιστημονικό υπόβαθρο του ήχου και της εικόνας, αλλά και θεωρίες κοινωνιολογίας, ψυχολογίας, ακόμα και την ιστορία του κινηματογράφου. Μέχρι το τέλος του προγράμματος, τα παιδιά όχι μόνο θα έχουν αποκτήσει σφαιρικές γνώσεις για την έβδομη τέχνη, αλλά θα έχουν δημιουργήσει και την δική τους ταινία μικρού μήκους. «Σημασία έχει να καταλαβαίνουν γιατί κάνουν ό,τι κάνουν κι όχι απλά να τους λέμε πώς γίνεται το καθετί», εξηγεί η Γεωργία Τσούλφα, εκτελεστική διευθύντρια του Κέντρου.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Κολλεγίου Ανατόλια, Δρ Πάνος Βλάχος, δηλώνει πολύ ευχαριστημένος που τα παιδιά είναι χαρούμενα για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. «Προσπαθούμε να τους προσφέρουμε ό,τι καλύτερο, με στόχο να μεταφέρουμε την τεχνογνωσία εκπαιδευτικών συστημάτων του εξωτερικού στην Ελλάδα και ελπίζουμε να συμβάλλουμε στην βελτίωση του επιπέδου στη χώρα μας», λέει ο ίδιος στη Voria.gr.

Από την έναρξη του CTY, πάνω από 6 χιλιάδες παιδιά έχουν δοκιμάσει τις ικανότητές τους συμμετέχοντας στις εξετάσεις, ενώ από τους επιτυχόντες, περίπου το 50% συμμετείχε με μερική και ολική υποτροφία, ανάλογα με το οικογενειακό εισόδημα. Ιδρυτικός δωρητής του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.