Skip to main content

Φωκάς: Πλήγμα για τις επιχειρήσεις η απεργία τελωνειακών στον ΟΛΘ

Ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων σημειώνει ότι υπάρχουν περιπτώσεις πλοίων που ακύρωσαν την προσέγγιση στο λιμάνι Θεσσαλονίκης για να πάνε σε αντίπαλο.

Για νέα αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των ελληνικών επιχειρήσεων, αδυναμία τήρησης των απαιτούμενων χρόνων για την παράδοση εμπορευμάτων σε πελάτες του εξωτερικού και κατά συνέπεια καταγραφή ζημιών κάνει λόγο σε επίκαιρη ερώτηση του προς τους υπουργούς Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Άρης Φωκάς αναφερόμενος στην πολύμηνη απεργία των τελωνειακών στην Πύλη 16 του ΟΛΘ, που έχει ως αποτέλεσμα να καταργηθεί η τρίτη βάρδια.

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται σε ένα κομβικό σταυροδρόμι, καθώς το αμέσως επόμενο διάστημα ολοκληρώνεται η μεταβίβαση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει στις θαλάσσιες μεταφορές της βαλκανικής χερσονήσου και της ανατολικής Ευρώπης, μετά τις επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό αλλά και τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για την αποδοτικότερη λειτουργία του. Λόγω των επενδύσεων αναμένεται να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, ζητούμενο σε μία περίοδο οικονομικής ανομβρίας και σημαντικής δυσκολίας ανεύρεσης εργασίας. Ωστόσο αγκάθι στη λειτουργία του ΟΛΘ αποτελεί η απεργία των τελωνειακών στην Πύλη 16 του λιμανιού από τις 16 Σεπτεμβρίου» αναφέρεται στην ερώτηση, ενώ επισημαίνεται πως είναι χαρακτηριστική, όπως προκύπτει από στοιχεία του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, περίπτωση πλοίου που παρέμεινε σε αναμονή στο αγκυροβόλιο για 260 ώρες. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις πλοίων που ακύρωσαν την προσέγγιση στο λιμάνι της πόλης, με συνέπεια να κατευθυνθούν ενδεχομένως σε άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια».

Είναι πασιφανές σύμφωνα με τον κ. Φωκά πως «οι καθυστερήσεις καταφέρουν καίριο πλήγμα στην αξιοπιστία των ελληνικών επιχειρήσεων, οδηγούν σε αύξηση των τιμών λόγω αναγκαστικής επιλογής εναλλακτικών λιμανιών, ενώ δεν αποκλείεται να αποτελούν και λόγο για την απώλεια πελατών».

Όπως αναφέρεται στην επίκαιρη ερώτηση «τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι ενήμερα, μεταξύ άλλων, από τις 13 Σεπτεμβρίου, οπότε και έγιναν αποδέκτες επιστολής που συνυπέγραφαν τα τρία επιμελητήρια της πόλης (Βιοτεχνικό, Εμπορικό- Βιομηχανικό, και Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης). Τα επιμελητήρια έκαναν λόγο για τις βλαπτικές συνέπειες που έχει για τις επιχειρήσεις και δη τις εξαγωγικές η απεργιακή κινητοποίηση των τελωνειακών υπαλλήλων. Σημειωτέον πως μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί η παραμικρή απάντηση στην σχετική επιστολή».

«Το δυστύχημα είναι πως οι χρήστες του λιμανιού και όσοι εξυπηρετούνται από αυτό βρίσκονται άθελά τους στο μέσο της αντιπαράθεσης τελωνειακών και υπουργείου, για ζητήματα που αφορούν τον κλάδο των τελωνειακών και τα οποία αναμφίβολα πρέπει να επιλυθούν από τους αρμοδίους, χωρίς, ωστόσο, να πληρώνει το κόστος των διεκδικήσεων ο επιχειρηματικός κόσμος» επισημαίνεται στην ερώτηση του κ. Φωκά, ο οποίος καταλήγει ρωτώντας τους αρμόδιους υπουργούς: «Για ποιο λόγο μέχρι σήμερα δεν έχετε προβεί σε οποιαδήποτε κίνηση για την επίλυση του προβλήματος που έχει ανακύψει και τι προτίθεσθε να κάνετε προς αυτή την κατεύθυνση;».