Skip to main content

Γιατί κινδυνεύει η τουριστική προβολή της Χαλκιδικής

Οι αλλαγές που φέρνει ο «Καλλικράτης» στον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας απειλούν και το μέλλον του Οργανισμού Τουριστκής Προβολής του νομού Χαλκιδικής.
Να παραμείνει στον έλεγχο των φορέων της Χαλκιδικής το πλειοψηφικό ποσοστό του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής του νομού, επιδιώκουν οι τοπικοί ξενοδόχοι, ενόψει των αλλαγών που φέρνει ο «Καλλικράτης» στον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας.

Το πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση της Χαλκιδικής, η οποία σήμερα κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στο κεφάλαιο του οργανισμού, από την 1η Ιανουαρίου του 2011 θα πάψει να υφίσταται και οι αρμοδιότητές της –μαζί με τις όποιες συμμετοχές σε οργανισμούς και άλλους φορείς έχει- θα περιέλθουν στον έλεγχο της νέας περιφέρειας.

Μια πρώτη προσέγγιση για το πώς μπορεί να ξεπεραστεί ο «σκόπελος» αυτός, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, έγινε τη Δευτέρα σε συνάντηση του νομάρχη Χαλκιδικής, κ. Ζωγράφου, με το προεδρείο της Ένωσης Ξενοδόχων του νομού, το οποίο θεωρεί κρίσιμο να μείνει ο Οργανισμός στη Χαλκιδική, για να διατηρήσει την αυτονομία του. Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε το ενδεχόμενο η νομαρχία να μεταβιβάσει το μερίδιό της σε δήμους του νομού και αυτοί με τη σειρά τους σε κάποιον από τους δήμους του Καλλικράτη. Το κλίμα, κατά τις ίδιες πηγές, ήταν θετικό, αλλά τονίστηκε πως θα πρέπει να διερευνηθούν και κάποιες νομικές πτυχές του θέματος, δεδομένου ότι απαιτείται, μεταξύ άλλων, να γίνει και τροποποίηση του καταστατικού του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής. Θετικά διακείμενοι, πάντως, σε μια τέτοια εξέλιξη στέκονται και οι άλλοι μέτοχοι του Οργανισμού, όπως οι ενώσεις Ενοικιαζόμενων δωματίων και κάμπινγκ της Χαλκιδικής, το τοπικό Επιμελητήριο, αλλά και η ΤΕΔΚ του νομού. Σε κάθε περίπτωση εξελίξεις αναμένονται πιθανότατα μέσα στο επόμενο δίμηνο.

Υπενθυμίζεται ότι ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής Χαλκιδικής είναι μια αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που συστάθηκε πριν από 2 έτη. Ο αρχικός της προϋπολογισμός είναι 300 χιλ. ευρώ, με σκοπό την προβολή του νομού ως τουριστικού προορισμού. Ουσιαστική δουλειά, ωστόσο, έχει αρχίσει να γίνεται το τελευταίο εξάμηνο, με μια από τις ενέργειες που δρομολογήθηκαν να αφορά στη λειτουργία γραφείου του Οργανισμού στην Αθήνα, πριν περίπου δύο μήνες.
Όσον αφορά στο πώς εξελίσσεται η φετινή σεζόν στα θέρετρα του νομού, η κίνηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, με τις πληρότητες στο πρώτο μισό του έτους να κινούνται στο 70%. Τις τελευταίες ημέρες, παρόλα αυτά, παρατηρείται μερική αφύπνιση της ζήτησης από την εσωτερική αγορά, κυρίως με τηλεφωνική αναζήτηση πληροφοριών και κρατήσεων. Δωμάτια, πάντως, παρότι είμαστε στην υψηλή περίοδο, εξακολουθούν και υπάρχουν διαθέσιμα, ενώ συνεχίζονται και οι προσφορές. Αυτό που ανησυχεί περισσότερο τους επαγγελματίες του τουριστικού τομέα, όμως, είναι ότι για το διάστημα από τις 10 Σεπτεμβρίου και μέχρι το τέλος της σεζόν, τα μηνύματα είναι αποκαρδιωτικά και δείχνουν μια υποχώρηση της κίνησης σε ποσοστό έως και 40%. Μένει να φανεί αν η κατάσταση θα τροποποιηθεί επί τα βελτίω στο επόμενο διάστημα ή αν τελικώς θα επιβεβαιωθούν οι φόβοι των επιχειρηματιών.