Skip to main content

Καλλίνικος(Goldair) στη Voria.gr: Το σχέδιο μας για το Θριάσιο

Η Goldair θα διεκδικήσει και το σταθμό διαλογής αν δοθεί με παραχώρηση, ενώ από το 2017 αρχίζει και μεταφορές φορτίων με το σιδηρόδρομο.

Έτοιμη να προχωρήσει σε επένδυση 170-180 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρο στο Θριάσιο, είναι η κοινοπραξία Goldair- ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, ενώ παράλληλα ο όμιλος Goldair, μέσω του joint venture που έχει συστήσει με τους Αυστριακούς Σιδηρόδρομους, ξεκινά από τις αρχές του 2017 την τροχοδρόμηση εμπορευματικών τρένων. Την ίδια στιγμή, πάντως, το υπουργείο Υποδομών με ανακοίνωσή του εκτιμά το ύψος της επένδυσης για το Θριάσιο μπορεί να φθάσει στα 250 εκατ.ευρώ(σσ δεν υπάρχει δέσμευση για το ύψος των επενδύσεων στην προκήρυξη του διαγωνισμού).

"Παρακολουθώ την υπόθεση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου από το 2003, ολόκληρα 13 χρόνια στα οποία έγιναν 11 προκηρύξεις και τρεις διαγωνισμοί. Επιμείναμε για το Θριάσιο διότι πιστεύουμε, στη Goldair και εγώ προσωπικά, ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί σε διαμετακομιστικό κέντρο. Μάλιστα όταν προκηρυχθεί διαγωνισμός για το παρακείμενο σταθμό διαλογής, επειδή ακριβώς επενδύουμε στις μεταφορές με το σιδηρόδρομο, θα τον διεκδικήσουμε και αυτόν", δήλωσε στη Voria.gr ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair κ. Καλλίνικος Καλλίνικος.

Η κοινοπραξία Goldair- ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, η μόνη τελικά που κατέθεσε προσφορά για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, δεν συνδέει το ενδιαφέρον της ειδικά με τη δραστηριοποίηση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

"Η Ελλάδα μπορεί να γίνει πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την περιοχή μας και μέχρι την Κεντρική Ευρώπη. Για να γίνει αυτό, χρειάζεται λιμάνια που να λειτουργούν καλά και σήμερα λειτουργεί αποτελεσματικά μόνο ο Πειραιάς με την Cosco και, χρειαζόμαστε ένα- δύο μεγάλα εμπορευματικά κέντρα" και συμπλήρωσε:

"Ένα καλό εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο μπορεί να φέρει πολύ σημαντικές δουλειές στη χώρα μας, δημιουργώντας μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας και εισφέροντας όφελος από παραγώμενα προϊόντα(σ.σ όπως επιχειρήσεις συναρμολόγησης προϊόντων)".

Η κοινοπραξία έχει ήδη εξασφαλίσει τα χρηματο-οικονομικά εργαλεία για να προχωρήσει στην κατασκευή του Εμπορευματικού, με το που θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης. Σε μία διετία θα είναι έτοιμοι χώροι 120.000 τ.μ., για τους οποίους έχουν εξασφαλιστεί από τώρα εν δυνάμει χρήστες. Τα υπόλοιπα μέτρα μέχρι τα περίπου 235.000 τ.μ. του Εμπορευματικού θα κατασκευαστούν, όπως συμβατικά προβλέπεται, σε διάστημα 10ετίας.

"Τώρα επιτέλους", τόνισε ο κ. Καλλίνικος, "γίνεται η αρχή για να γίνει η Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο. Μπαίνουν οι βάσεις για μελλοντική ανάπτυξη, η οποία θα αρχίσει να φαίνεται και να αποδίδει μετά από μία δεκαετία".

Στο σιδηρόδρομο από το 2017

Εν τω μεταξύ, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το τι ενδεχομένως σχεδιάζουν να κάνουν οι Κινέζοι της Cosco με την Piraeus Europe Asia Rail Logistics, ο όμιλος Goldair ετοιμάζεται για να αρχίσει από το 2017 σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές με την Rail Cargo Logistics Goldair, εταιρεία που ίδρυσε μαζί με την αυστριακή Rail Cargo Logistics Austria.

Όπως είπε ο κ. Καλλίνικος, η εταιρεία αυτή, που έχει πάρει άδεια έλξης από τη ΡΑΣ, υλοποιεί ένα business plan που συνολικά ανέρχεται στα 12 εκατ. ευρώ. Μέχρι σήμερα έχουν προσληφθεί έξι μηχανοδηγοί, όλοι Έλληνες, μηχανικοί και υποστηρικτικό προσωπικό, συνολικά 34 άτομα, ενώ έχουν παραγγελθεί δύο ηλεκτροκίνητες και δύο ντηζελοκίνητες λοκομοτίβες.

Τα δρομολόγια προγραμματίζεται να αρχίσουν από τον Ιανουάριο του 2017, με φορτία της Goldair, ενώ ο όμιλος εκτιμά ότι θα εξασφαλίσει νέες δουλειές στη διαμεταφορά εμπορευμάτων.

Σε ότι γενικότερα αφορά την πορεία του πρώτου εξαμήνου του 2016, ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επιβάρυνε τη Goldair Cargo, μειώνοντας τον τζίρο κατά 30%.