Skip to main content

Η «Αέριο Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας» ετοιμάζεται για την αγορά της Αθήνας

Οι εταιρείες διανομής και προμήθειας φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας εισέρχονται πλέον στο νέο τοπίο της αγοράς.

Στο πλαίσιο της νέας απελευθερωμένης αγοράς φυσικού αερίου, από 1/1/2017, η «Αέριο Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας» μπαίνει στον ανταγωνισμό στην αγορά της Αττικής για βιομηχανικούς πελάτες ενώ από την επόμενη χρονιά θα επεκταθεί και στους οικιακούς καταναλωτές.

Τα παραπάνω δήλωσε ο γενικός διευθυντής της «Αέριο Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας» κ. Federico Regola προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα πρέπει, αξιοποιώντας και την εμπειρία της μετόχου ΕΝΙ, να εισέλθει και στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι που ήδη συζητάει με την εταίρο ΔΕΠΑ, ενώ πιθανότατα θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς.

Σήμερα, ο κ. Regola και ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Εταιρείας κ. Λεωνίδας Μπακούρας, παρουσίασαν τα δύο εταιρικά σχήματα που προήλθαν από το μετασχηματισμό των ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και ΕΠΑ Θεσσαλίας, των επιχειρήσεων που τα τελευταία 16 χρόνια ανέπτυξαν τα δίκτυα ( των 4  bar) στο νομό Θεσσαλονίκης και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Στο νέο νομικό περιβάλλον, που διαχωρίζει την διανομή από την προμήθεια/εμπορία φυσικού αερίου, οι δύο ΕΠΑ έγιναν μία, η «Αέριο Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας», που αναλαμβάνει την προμήθεια, ενώ ιδρύθηκε μία νέα εταιρεία, η ΕΔΑ ΘΕΣΣ, που είναι η εταιρεία διανομής και φυσικά η επιχείρηση που κάνει τις επενδύσεις στα δίκτυα.



Όπως είπε ο κ. Μπακούρας, η ΕΔΑ ΘΕΣΣ, στην επόμενη πενταετία θα επενδύσει σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία συνολικά 90,1 εκατομμύρια ευρώ. Στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης μεταξύ 2017-2021 προβλέπεται να επενδύσει 58,6 εκατ ευρώ σε νέα δίκτυα μήκους 254 χλμ, σε Λαγκαδά, Χαλάστρα, Τρίλοφο, Πλαγιάρι, Βασιλικά, Φίλυρο, Χορτιάτη αλλά και Μηχανιώνα, Επανομή, Κουφάλια και Νέα Μεσήμβριο. Στη Θεσσαλία θα επενδυθούν σε νέα δίκτυα 32 εκατομμύρια και θα προστεθούν 140 χλμ στα υφιστάμενα 872 χλμ.

Σε ό,τι αφορά στην διείσδυση του φυσικού αερίου στην υπόλοιπη χώρα ο κ. Μπακούρας σημείωσε ότι αυτή, σε επίπεδο διανομής άρα και επενδύσεων σε δίκτυα θα πρέπει να γίνει από την «ΕΔΑ Λοιπής Ελλάδας», ήτοι από τη ΔΕΠΑ.

Η συνεργασία της κρατικής ΔΕΠΑ με την ιταλική ΕΝΙ, σε αυτά τα 16 χρόνια ανάπτυξης της αγοράς φυσικού αερίου ήταν απόλυτα επιτυχημένη και πέραν της διείσδυσης ενός φιλικού και φθηνότερου καυσίμου στην αγορά, έδωσε στο ελληνικό δημόσιο και στους μετόχους 165 εκατ ευρώ και επιπλέον 8,4 εκατ ευρώ σε δήμους. Με δεδομένα τα πολλά οφέλη, ο κ. Μπακούρας αναρωτήθηκε γιατί οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν ακολουθούν αυτό το πολύ επιτυχημένο σχήμα στις αποκρατικοποιήσεις.

Ας σημειωθεί ότι σε αυτά τα 16 χρόνια των δύο ΕΠΑ, στη Θεσσαλονίκη επενδύθηκαν περί τα 190 εκατ ευρώ και στη Θεσσαλία επιπλέον 100 εκατομμύρια.

Η «Αέριο Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας» έχει 263.905 ενεργούς πελάτες που αναμένεται το 2017 να αυξηθούν στις 274.336. Οι συνολικές πωλήσεις σε εκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου ήταν 271,37 το 2016 και προβλέπεται να αυξηθούν σε 309,03 το 2017.

Το φυσικό αέριο, τόνισε ο κ. Regola έχει το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα να είναι η πιο οικονομική μορφή ενέργειας. Μάλιστα τον προηγούμενο μήνα, με τιμή 0,54ευρώ/κ.μ. για την κατηγορία Τ2 των καταναλωτών, δηλαδή με αυτόνομη οικιακή θέρμανση, ήταν φθηνότερο κατά 39% από το πετρέλαιο θέρμανσης. Επιπλέον, μέσα στο 2016, η τιμή για τους οικιακούς καταναλωτές μειώθηκε κατά 10% και για τους βιομηχανικούς κατά 34%.

Σε ό,τι αφορά τα τιμολόγια, εκπλήξεις δεν αναμένονται από τα τέλη διανομής γιατί αυτά έχουν ήδη ρυθμιστεί. Αναμένεται η ρύθμιση των τελών προμηθείας από τη ΡΑΕ.