Skip to main content

Οι έλεγχοι για την υπόθεση Βόλβης και τα κολωνάκια στους δρόμους

Η άμεση αναπλήρωση Θεοδωρίδη, η επίσκεψη των επιθεωρητών στη Θεσσαλονίκη για την υπόθεση Βόλβης και το μοντέλο της... Λάρισας κατά του κυκλοφοριακού.

- Άμεση και με συμβολισμούς ήταν η αναπλήρωση του αντιπεριφερειάρχη Πέλλας και Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Θεόδωρου Θεοδωρίδη, από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, μόλις βγήκε και η καταδικαστική απόφαση του εφετείου εναντίον του. Μπορεί τυπικά και νομικά να μην προβλέπεται διαδικασία αντικατάστασης και αναπλήρωσης του κ. Θεοδωρίδη, τουλάχιστον μέχρι να βγει η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, με την οποία θα τίθεται σε αργία, όμως υπάρχει το ηθικό και πολιτικό κομμάτι, που δεν επέτρεπε πλέον στον κ. Τζιτζικώστα να περιμένει τις γνωστές γραφειοκρατικές διαδικασίες να εξελιχθούν. Έτσι, αποφάσισε να ορίσει αναπληρώτρια του κ. Θεοδωρίδη την Αθηνά Αηδονά. Διόλου τυχαία επιλογή, καθώς η κ. Αηδονά ήδη έχει στο χαρτοφυλάκιό της τα οικονομικά και τη διαφάνεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ο συμβολισμός είναι προφανής... Από την άλλη, για όσους απορούν γιατί δεν αναπληρώνει τον αντιπεριφερειάρχη Πέλλας με έναν περιφερειακό σύμβουλο από την περιοχή, τους παραπέμπουμε στον «Καλλικράτη», ο οποίος προβλέπει αναπλήρωση από εν ενεργεία αντιπεριφερειάρχη. Άρα οι επιλογές Τζιτζικώστα ήταν περιορισμένες. Το σίγουρο πάντως είναι ότι ο κ. Θεοδωρίδης θα συνεχίσει μέχρι τον ανώτατο δικαστικό βαθμό να διεκδικεί την αθωότητά του. Μέχρι να την πετύχει (αν την πετύχει) με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι εκτός Περιφέρειας.

- Στη Θεσσαλονίκη και με συνθήκες άκρας μυστικότητας, όπως το συνηθίζουν βρέθηκαν μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα τα στελέχη του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για τη γνωστή πλέον υπόθεση Βόλβης, με τις παράνομες κτηματογραφήσεις. Από την ΕΕ και το Ευρωδικαστήριο ουδέν νεότερο για τα επαπειλούμενα πρόστιμα, όμως η υπόθεση συνεχίζει να διχάζει στο εσωτερικό. Και συνεχίζει να εξετάζεται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, των οποίων τα συμπεράσματα έχουν πάντοτε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ευτυχώς πάντως που στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης υπάρχει ως επικεφαλής ένα έμπειρο στέλεχος, ο κ. Νικήτας Φραγκισκάκης, ο οποίος μπορεί να καταλάβει τόσο τη διοικητική και νομική διάσταση της υπόθεσης, όσο και την πολιτική και ηθική της. Και μπορεί έτσι να δίνει τις πιο αξιόπιστες πληροφορίες σε σχέση με τους υπόλοιπους, για τους οποίους υπάρχουν αμφιβολίες. Όχι μόνο από την ΕΕ, αλλά κι από τους ελεγκτές...

- Κάποια στιγμή στη Θεσσαλονίκη η δημοτική αρχή και ο Γιάννης Μπουτάρης θα πρέπει μάλλον να ξαναδούν τις διοργανώσεις και τα άλλα εξωστρεφή πανηγυρικά που αναλαμβάνουν. Η πόλη καλώς ή κακώς (κακώς κατά τη γνώμη μας) έχει πεπερασμένες ικανότητες (όπως κάθε πόλη στον κόσμο). Άρα το να διοργανώνεις κάθε λίγο και έναν μαραθώνιο, έναν αγώνα δρόμου, μια γιορτή κι ένα πανηγύρι με διάφορους που το διασκεδάζουν μπορεί να είναι ωραίο, αλλά δεν μπορεί να αναστέλλει πλήρως τη λειτουργικότητα της πόλης. Υπάρχουν και οι υπόλοιποι που ταλαιπωρούνται. Και μια πόλη που μπλοκάρει άνευ λόγου και αιτίας. Για παράδειγμα χτες διαλύθηκε κάθε έννοια λειτουργίας της Θεσσαλονίκης, ημέρα Σάββατο, και σε ώρες λειτουργίας της αγοράς, για να γίνει ο νυχτερινός ημιμαραθώνιος. Χιλιάδες θα διασκεδάσουν, το αναγνωρίζουμε. Αλλά για τη δική τους διασκέδαση και για να πούμε ότι στη Θεσσαλονίκη έγινε άλλο ένα event πρέπει να ταλαιπωρηθούν χιλιάδες άλλοι; Οι δρόμοι στο κέντρο ήταν κλειστοί από νωρίς. Καλό θα ήταν η δημοτική αρχή να επενεξετάσει όλες αυτές τις εκδηλώσεις, που είναι όντως πολύ ωραίες, αλλά αν δεν μπορούν να γίνουν σε μια πόλη ας γίνουν αλλού. Ντε και καλά να λέμε ότι κάναμε άλλον ένα δρόμο «ταχύτητας» στη Θεσσαλονίκη; Τι καημός είναι αυτός τελικά; Δε θέλουν τα αυτοκίνητα; Ας το κλείσουν το κέντρο να τελειώνουμε. Σε άλλη περίπτωση ας περιορίσουν τις... εξωστρέφειες. Η πόλη λειτουργικά δεν τα αντέχει όλα.

- Πριν από πολλά χρόνια στη Θεσσαλονίκη χλεύαζαν τους... επαρχιώτες Λαρισαίους που αποδέχονταν αυτά τα κολωνάκια στη μέση του δρόμου. Σήμερα, ορισμένοι από αυτούς που χλεύαζαν, μαζί με διάφορους άλλους, επαίρονται ότι βρήκαν τη λύση, για να μη μετατρέπονται σε χάος οι δρόμοι του κέντρου της πόλης, στα κολωνάκια. Ας ρωτήσουν το δήμο Λαρισαίων που έχει το know how να τους πει πως λειτουργούν αυτού του είδους τα μέτρα. Δεν είναι ντροπή να θέλει η Θεσσαλονίκη να γίνει Λάρισα. Ειδικά στο κυκλοφοριακό θα ήταν ευτυχής. Και στους πεζοδρόμους και στους ποδηλατόδρομους ο δήμος Θεσσαλονίκης μπορεί να πάρει μαθήματα, γιατί πολύ απλά ο δήμος Λαρισαίων ξέρει και μπορεί, ενώ ο δήμος Θεσσαλονίκης όχι. Αποδεδειγμένο πρακτικώς. Απλώς είναι πολύ υποτιμητικό για κάποιους (συμ)πρωτευουσιάνους να παραδεχτούν ότι αντιγράφουν μοντέλα που εδώ και πολλά χρόνια τα έχουν εφαρμόσει στη Λάρισα... Μήπως όχι;