Skip to main content

Η απάντηση της Πρωτοβουλίας στην Ανοιχτή Πόλη για την α' προβλήτα ΟΛΘ

Η Πρωτοβουλία σημείωσε ότι ούτε ο Μπουτάρης δεν υπερασπίσθηκε αυτή τη συμφωνία, γιατί ξέρει πολύ καλά ότι δεν ήταν αυτό το αίτημα της πόλης.

Για fake news κατηγορεί την Ανοιχτή Πόλη η Πρωτοβουλία για την υπεράσπιση των ελεύθερων χώρων της Θεσσαλονίκης για τον 1ο Προβλήτα του ΟΛΘ αναφερόμενη σε ανακοίνωσή της για την πρώτη προβλήτα (δείτε εδώ).

«Δυστυχώς, όπως αποδεικνύεται, η επαρχιώτικη εθελοδουλία διακρίνει πρωτίστως και κυρίως το πολιτικό προσωπικό της κυβερνώσας αριστεράς. Πως αλλιώς να εξηγηθεί η βιασύνη της Ανοικτής Πόλης να απαντήσει στην ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας σαν εκπρόσωπος των Πιτσιόρλα-ΤΑΙΠΕΔ και της απερχόμενης διοίκησης του ΟΛΘ; Ούτε ο Μπουτάρης δεν υπερασπίσθηκε αυτή τη συμφωνία, γιατί ξέρει πολύ καλά ότι δεν ήταν αυτό το αίτημα της πόλης» σημειώνει η Πρωτοβουλία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Δυστυχώς, όπως αποδεικνύεται, η επαρχιώτικη εθελοδουλία διακρίνει πρωτίστως και κυρίως το πολιτικό προσωπικό της κυβερνώσας αριστεράς. Πως αλλιώς να εξηγηθεί η βιασύνη της Ανοικτής Πόλης να απαντήσει στην ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας σαν εκπρόσωπος των Πιτσιόρλα-ΤΑΙΠΕΔ και της απερχόμενης διοίκησης του ΟΛΘ; Ούτε ο Μπουτάρης δεν υπερασπίσθηκε αυτή τη συμφωνία, γιατί ξέρει πολύ καλά ότι δεν ήταν αυτό το αίτημα της πόλης.

Άς δούμε λοιπόν τι προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, για να καταλάβουμε ποιος διαπράττει νομικές ακροβασίες και για ποιό λόγο:

«6.6 Στο μέτρο που αφορά στους χώρους, τις υποδομές και τα κτήρια του Προβλήτα Ι, το Δικαίωμα τελεί υπό τους ακόλουθους περιορισμούς και δεσμεύσεις (σωρευτικά, οι Δεσμεύσεις Προβλήτα Ι):

(α) συνεχής, ανεμπόδιστη κι ελεύθερη πρόσβαση του κοινού, πεζή, θα διασφαλίζεται σε όλους τους Εξαιρούμενους Χώρους και Στοιχεία του Προβλήτα Ι και στους υπαίθριους χώρους αυτού, με εξαίρεση μόνο τους ανοικτούς χώρους που απαιτούνται για τη λειτουργία υδατοδρομίου και των δραστηριοτήτων κρουαζιέρας στο κρηπίδωμα 3,

(β)Οι χρήσεις και η εκμετάλλευση των ειδικά διαμορφωμένων κτηρίων του Προβλήτα 1 και του περιβάλλοντος χώρου του ρυθμίζονται με την υπ’ αριθμόν ΥΠΟ/ΔΙΟΙΚ./16968/27.3.2001 ΚΥΑ (ΦΕΚ 375Β/5-4-2001), όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 492/3-9-2014 (ΦΕΚ 2474Β/17-9-2014), οι οποίες διατηρούνται σε ισχύ καθ’ όλη τη Διάρκεια Παραχώρησης,

(γ) Ο ΟΛΘ θα διαβουλεύεται με το Δήμο Θεσσαλονίκης και την Αρχή Λιμένα Θεσσαλονίκης για τη διαμόρφωση πλαισίου υποδοχής και υποστήριξης πολιτιστικών και δημοσίων δράσεων με χρήση χώρων του Προβλήτα 1 κατά τα προαναφερόμενα, και

(δ) χωρίς να θίγονται τα ανωτέρω, λεπτομέρειες που αφορούν στη χρήση, εκμετάλλευση και συντήρηση των διαφόρων χώρων, υποδομών και κτηρίων του Προβλήτα Ι, καθώς και στην κατανομή των σχετικών με αυτούς ευθυνών και δαπανών θα ανταποκρίνονται προς τα οριζόμενα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 6.6»

(οι υπογραμμίσεις δικές μας).

«χωρίς να θίγονται τα ανωτέρω» λοιπόν, ισχύει η ΚΥΑ 492/3-9-2014 η οποία προβλέπει , μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Οι αποθήκες Δ και 1 που έχουν διαμορφωθεί ως χώροι κινηματογραφικών προβολών και συνεδρίων εκμισθώνονται από τον ΟΛΘ στο σύνολό τους για ανάλογη με τον προορισμό τους εμπορική εκμετάλλευση, υπό τον όρο ότι και οι τέσσερις αίθουσες θα διατίθενται από τον μισθωτή για τις ανάγκες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, δεκαπέντε ημέρες κατά τη διάρκεια κάθε ετήσιου Διεθνούς και Ελληνικού Φεστιβάλ Κινηματογράφου και δέκα πέντε ημέρες κατά τη διάρκεια κάθε ετήσιου Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ για την πραγματοποίηση προβολών και άλλων εκδηλώσεων.»

Που βρήκε η Ανοικτή Πόλη την παραχώρηση νέων κτηρίων; Διατηρείται ότι ίσχυε μέχρι τώρα.

Ισχύει, επίσης, η ΚΥΑ της 5-4-2001 η οποία η οποία ορίζει στην παρ.6. τα εξής :

«Οι υπαίθριοι χώρου του Α’ προβλήτα παραχωρούνται ή μισθώνονται από τον ΟΛΘ για την πραγματοποίηση μουσικών-χορευτικών ή άλλων συναφών δραστηριοτήτων».

Έτσι λοιπόν, ο νέος ιδιωτικοποιημένος ΟΛΘ θα διαβουλεύεται με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και την Αρχή Λιμένα σύμφωνα με το (γ) του 6.6 της σύμβασης παραχώρησης, αλλά αυτός θα παραχωρεί ή θα μισθώνει τους υπαίθριους χώρους.

Αυτό σημαίνει ότι ο νέος ιδιωτικοποιημένος ΟΛΘ θα μπορεί να αποκλείει τμήματα του προβλήτα που θα διατίθενται για τις εκδηλώσεις αυτές θεωρητικά, όσο συχνά θέλει. Γιατί διαβούλευση δεν σημαίνει σύμφωνη γνώμη, ούτε προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης.

Αυτά ισχύουν σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης και τη νομοθεσία στην οποία αυτή αναφέρεται, τα λοιπά είναι ο άχαρος ρόλος των συντακτών της ανακοίνωσης της Ανοικτής Πόλης, που ως κυβερνητικοί απολογητές προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι του ξεπουλήματος του ΟΛΘ και να συγκροτήσουν success story με fake news.

 Υ.Γ.: Αποτελεί επαρχιώτικη εθελοδουλία και εθελοτυφλία η αγνόηση της αναφοράς στην ανακοίνωσή μας, της όμοιας περίπτωσης με τον ΟΛΠ-πρώην λιπάσματα Δραπετσώνας με τη διαφορετική αντιμετώπιση και για αυτό την επαναλαμβάνουμε:

“Τις ίδιες ημέρες (29/11/2017), εξαιρέθηκε από την πώληση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και υπογράφηκε η ΚΥΑ παραχώρησης στο Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας 86 στρεμμάτων στα πρώην Λιπάσματα Δραπετσώνας, εντός της χερσαίας ζώνης του ΟΛΠ, για 50 χρόνια με πολύ συγκεκριμένες πολιτιστικές χρήσεις και χωρίς καμία δυνατότητα υπενοικίασης σε τρίτους ή αλλαγής χρήσης.”

Πρωτοβουλία για την υπεράσπιση των ελεύθερων χώρων της Θεσσαλονίκης