Σάββατο 21 Ιουλίου 2018
x

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗ EUROLEAGUE ΚΑΙ ΤΗ SONY

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

18/03/2018, 07:05 |
από Γιώργος Λαμπίρης

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗ EUROLEAGUE ΚΑΙ ΤΗ SONY

A+
A-

Η ιστορία της εταιρείας από τη Θεσσαλονίκη που κατάφερε να προσελκύσει πελάτες διεθνούς εμβέλειας. Τι λέει στη Voria ο ιδρυτής της Γιώργος Γρηγοριάδης

Ο Γιώργος Γρηγοριάδης ένιωθε από πάντα έλξη για την παροχή πληροφοριών. Ήδη απο την εποχή που σπούδαζε προγραμματισμό στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, όπως ο ίδιος περιγράφει στη Voria.gr. Όπως λέει, έβλεπε την προοπτική που ανοίγεται μέσα από τη στατιστική ανάλυση δεδομένων.

Έτσι, εν μέσω κρίσης, ίδρυσε την εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, data science, ψηφιακών και μεγάλων δεδομένων, Baresquare, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Τα γραφεία της βρίσκονται στο Ντεπώ. Aπαρτίζεται από ανθρώπους, οι οποίοι είτε μεγάλωσαν και σπούδασαν στη Θεσσαλονίκη, είτε μετά τις σπουδές στους στο εξωτερικό, γύρισαν στην Ελλάδα και  εντάχθηκαν στο δυναμικό της.

«Στόχος της εταιρείας είναι η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο συμπεριφερόμαστε, για να μπορέσει να δώσει εξηγήσεις για πράγματα, για τα οποία δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε μέχρι στιγμής», διευκρινίζει ο ιδρυτής της.

Η εξέλιξη της Baresquare ήταν ραγδαία: Πελάτες της είναι ήδη κάποιες πολύ μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, όπως οι Dixon Carphone, η Siemens, η Sony Electronics, η Εuroleague.

Μιλώντας για την αγορά δεδομένων, ο Γιώργος Γρηγοριάδης, κάνει λόγο για έναν κλάδο που κινείται ταχύτατα και αναπτύσσεται το ίδιο γρήγορα, προσελκύοντας διαρκώς μεγαλύτερα επενδυτικά κεφάλαια.

«Mετράμε τις δυνάμεις με αντιπάλους τους παγκόσμιους ανταγωνιστές μας»

Η εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη κατάφερε να προσελκύσει τους συγκεκριμένους μεγάλους πελάτες, με έμφαση στην ποιότητα όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Baresquare. «Μετράμε τις δυνάμεις μας, με αντίπαλο τους παγκόσμιους ανταγωνιστές μας. Από τη μία πλευρά πρέπει να έχουμε τα αφτιά μας στον πελάτη. Από την άλλη, τα μάτια στραμμένα προς το μέλλον. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ακούμε διαρκώς αυτό που θέλουν οι πελάτες μας. Ταυτόχρονα η δική μας αγορά, βρίσκεται υπό διαμόρφωση. Οι άνθρωποι και οι εταιρείες, δεν γνωρίζουν ακριβώς τι θέλουν από τα δεδομένα και εμπιστεύονται εμάς, όχι μόνο για να διαλέξουμε τις σωστές τεχνικές ανάλυσης, αλλά και για να κάνουμε τις σωστές ερωτήσεις. Είναι ένας τόσο ανταγωνιστικός τομέας αυτός τον οποίο υπηρετούμε, ώστε εάν κάποιος δεν κινηθεί με αμεσότητα ή στραφεί προς τη λάθος κατεύθυνση, κινδυνεύει να μείνει στάσιμος».

«Για να έρθουν κεφάλαια πρέπει να γνωρίσει ο κόσμος αυτό που κάνουμε – Βασιζόμαστε στην οργανική ανάπτυξη»

Στο ερώτημα εάν η Baresquare αναζητά επενδυτές, ο Γιώργος Γρηγοριάδης, απαντάει ότι η εταιρεία του βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη. «Αντί να κεφαλαιοποιήσουμε τα κέρδη μας, τα επενδύουμε στην ανάπτυξη της δραστηριότητάς μας. Κόντρα στη λογική που υπαγορεύει ότι οι εταιρείες τεχνολογίας παγκοσμίως, πρέπει να έχουν αφειδώς στη διάθεσή τους τεράστια επενδυτικά πακέτα, τα οποία συχνά ξοδεύουν χωρίς ιδιαίτερη μελέτη».

Τι είναι το Ιnternet of the Things

Eξηγώντας τι είναι Ιnternet of the Things, λέει είναι η δυνατότητα να κάνουμε τους πολύ μεγάλους υπολογιστές, τόσο μικρούς, για να μπορούν να εισχωρήσουν μέσα σε οποιαδήποτε συσκευή. «Κάνουμε τις συσκευές πιο έξυπνες, ούτως ώστε να ενεργούν για χάρη μας. Για παράδειγμα ένα μεγάλο μέρος του ΙοΤ σχετίζεται με την τοποθέτηση αισθητήρων σε κρεβάτια, για να καταλαβαίνουμε και να καταγράφουμε την ποιότητα του ύπνου μας».

Η συνεργασία με τη Euroleague

Για έναν από τους βασικούς πελάτες της, τη Euroleague, η Baresquare δημιούργησε πρόσφατα ένα chatbot στο facebook. Εκεί, όποιος παρακολουθούσε τα παιχνίδια του Final Four και έμπαινε στο συγκεκριμένο chatbot, μπορούσε να κάνει ερωτήσεις, και να μιλήσει για την ιστορία του θεσμού. Με την συγκεκριμένη συνεργασία η Baresquare, προσέφερε επίσης τη δυνατοτητα στο χρήστη, να αντλήσει πληροφορίες για στατιστικά όπως για παράδειγμα, αναλύοντας ποιος παίκτης είχε πετύχει τους περισσότερους πόντους ή ποιος μάζεψε τα περισσότερα ριμπάουντ.

«Σε ό,τι αφορά πελάτες μας όπως η Dixons ή η Siemens, έχουν κάποιους στόχους, τους οποίους προσπαθούν να πετύχουν, ικανοποιώντας αποτελεσματικότερα τους πελάτες τους, αξιοποιώντας παράλληλα τις πληροφορίες που λαμβάνουν για εμπορικούς σκοπούς» επισημαίνει ο κύριος Γρηγοριάδης.

Αναφορικά με το ενδεχόμενο εισόδου επενδυτών στη Βaresquare, ο ιδρυτής της επισημαίνει η εισροή κεφαλαίου είναι θέμα χρόνου και γνωριμίας του επενδυτικού κοινού με το αντικείμενο και τη δραστηριότητα της εταιρείας. «Όσο καλύτερα μπορούμε να εξηγήσουμε προς τα έξω αυτό που κάνουμε, τόσο πιο έτοιμο θα είναι αυτό που κάνουμε να πάει σε επενδυτές. Είναι σημαντικό να καταλαβαίνει ο κόσμος τη δυναμική αυτού που κάνουμε, πριν προχωρήσουμε σε συζητήσεις για μελλοντικές επενδύσεις. Οι επενδύσεις άλλωστε είναι ο μόνος τρόπος για ανάπτυξη».

Ενδιαφέρον για τουρισμό και γεωργική παραγωγή

Αναφορικά με τους κλάδους στους οποίους δεν δραστηριοποιείται η εταιρεία αλλά βρίσκει ότι παρουσιάζουν ενδιαφέρον, η Baresquare, διερευνά το πεδίο ανάπτυξης στους τομείς της γεωργικής παραγωγής και του τουρισμού στην Ελλάδα, με την παροχή υπηρεσιών ανάλυσης δεδομένων.









ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ