Skip to main content

Οι οικογενειακές παραδοσιακές ΜΜΕ στο περιθώριο της ΕΕ

Οι πολιτικές της ΕΕ υποστηρίζουν και χρηματοδοτούν κυρίως τις καινοτόμες ΜμΕ. Στη Θεσσαλονίκη συνεδρίασε η ΕΟΚΕ, με στόχο μια άλλη πολιτική

Οι μικρομεσαίες οικογενειακές, παραδοσιακές επιχειρήσεις, έχουν αφεθεί στο περιθώριο των Κοινοτικών πολιτικών και χρηματοδοτήσεων για τις ΜΜΕ, κυρίως επειδή η ΕΕ έχει ρίξει το βάρος της υποστήριξης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην Έρευνα και την Καινοτομία.

Ισχυρή απόδειξη του αποκλεισμού των παραδοσιακών οικογενειακών ΜΜΕ, από τις χρηματοδοτήσεις, αποτελεί το γεγονός ότι στην περίοδο 2007-2013, δικαιούχες ΜΜΕ από το ΕΤΠΑ- το πρόγραμμα Περιφερειακής Ανάπτυξης- ήσαν 246.000 εταιρείες από ένα σύνολο 18,5 εκατομμυρίων ΜΜ επιχειρήσεων.

Τα ανωτέρω τονίσθηκαν από κ. Δημήτρη Δημητριάδη, ο οποίος, σε κοινή εκδήλωση της ΕΟΚΕ και του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε το σχέδιο γνωμοδότησης της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής με θέμα «Το δυναμικό των οικογενειακών και παραδοσιακών επιχειρήσεων για ώθηση της ανάπτυξης και της οικονομικής μεγέθυνσης στις περιφέρειες».

Βασική ομιλήτρια στο πρώτο ανοικτό μέρος της εκδήλωσης, ήταν η διευθύντρια της ΓΔ GROW κ. Kristin Schreiber, ενώ από πλευράς ελληνικού εμπορίου μίλησε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης και ο πρόεδρος του ΕΣΘ κ. Παντελής Φιλιππίδης, ενώ τις θέσεις των επαγγελματιών και βιοτεχνών Ελλάδας παρουσίασε κ. Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ.

Όπως τονίσθηκε από τον κ. Δημητριάδη, ειδικά οι παραδοσιακές οικογενειακές ΜΜΕ, πρέπει να αποτελέσουν το σημείο εστίασης ειδικά επεξεργασμένων μέσων πολιτικής στήριξης καθώς πέραν του πολύ μεγάλου και σημαντικού αριθμού τους, οι περισσότερες ΜΜΕ της Ευρώπης δεν έχουν δυναμικό καινοτομίας καθώς οι βασικές τους επιχειρηματικές δραστηριότητες δεν το απαιτούν.

Οι προτάσεις των φορέων, συζητούνται στην κλειστή συνεδρίαση της ΕΟΚΕ και το σχέδιο της γνωμοδότησης, αφού ληφθούν υπόψη, θα συζητηθεί στα μέσα Ιουλίου στις Βρυξέλλες.