Skip to main content

Πρόεδρος ΟΑΣΘ: Περικοπές παντού και εισιτήριο 1 ευρώ για όλους

Η πρόταση της διοίκησης του ΟΑΣΘ περιλαμβάνει 30% μείωση στη μισθοδοσία του προσωπικού αλλά και περικοπές στο επιχειρηματικό κέρδος.

Την παραμονή του εισιτηρίου στο ένα ευρώ εισηγείται ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του κ. Στεφανίδη, στο περιθώριο της ημερίδας της Εγνατίας Οδού, η πρόταση προβλέπει μονοζωνικό εισιτήριο, ενώ, όπως τόνισε, θα μπορεί ο επιβάτης να μεταφερθεί έως και 100 χλμ.

Ωστόσο, η πρόταση του ΟΑΣΘ αναφέρει ότι αυτό το ένα ευρώ θα είναι για όλους ανεξαιρέτως, χωρίς μειωμένο εισιτήριο για κοινωνικές ομάδες, όπως φοιτητές, κλπ.

Όπως δήλωσε ο κ. Στεφανίδης, «το ένα ευρώ εισιτήριο θα ισχύει για όλους. Αν ο υπουργός πει πως θέλει εισιτήριο 0,50 ευρώ θα εγγυηθεί πως θα παίρνω το υπόλοιπο από το υπουργείο. Γιατί σήμερα δεν το πληρώνουν. Τα 100 εκατ. ευρώ που μας χρωστάνε από την περίοδο 2015-2016 προέρχονται από αυτό».

Όπως τόνισε, ο ΟΑΣΘ έχει καταθέσει την πρότασή του για νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει μείωση στις δαπάνες από 88 εκατ. ευρώ στα 62 εκατ. ευρώ απο την 1-1-2018.

Όπως δήλωσε, η πρόταση αυτή είναι τομή. «Έτσι πιστεύουμε μόνο μπορεί να προχωρήσει ο Οργανισμός», είπε χαρακτηριστικά.

Η πρόταση θα περιλαμβάνει 30% μείωση της μισθοδοσίας του προσωπικού, όπως είπε, ενώ τόνισε ότι θα μειωθούν όλες οι δαπάνες.

«Δεν εξαιρείται από αυτό και το επιχειρηματικό κέρδος», ανέφερε.

Όσον αφορά το καθεστώς εκκαθάρισης ο κ. Στεφανίδης δήλωσε πως «είναι αντισυνταγματικό. Το υπουργείο δεν μπορεί να κάνει τίποτα τέτοιο μέχρι το 2019. Μπορεί αν θέλει να καταγγείλει τη σύμβαση πριν το 2019 και να πληρώσει τα προβλεπόμενα κέρδη έως τότε. Δηλαδή το επιχειρηματικό κέρδος μέχρι να λήξει το μετρό μαζί με τις επεκτάσεις του».

«Πιστεύω οτι με αυτή την πρόταση καλύπτω και τις θέσεις των εργαζομένων γιατί αν εφαρμοστεί ο κανονισμός 1370/2007 οι θέσεις των εργαζομένων είναι στον αέρα. Κανένας δε μπορεί να εγγυηθεί τις θέσεις τους. Όταν θα πάμε μαζί με τους εργαζόμενους να υποβάλλουμε την πρότασή μας για τον διαγωνισμό που θα γίνει, θα είναι η φθηνότερη», κατέληξε.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, από το βήμα της ημερίδας, ανέφερε ότι «η απόφαση έχει ληφθεί, τελειωμένη απόφαση, η Θεσσαλονίκη θα έχει δύο δημόσιους φορείς αστικών συγκοινωνιών», ενώ πρόσθεσε ότι «αυτό που συζητάμε είναι τι θα γίνει στο μεσοδιάστημα μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019» (δείτε εδώ).