Τρίτη 14 Αυγούστου 2018
x

ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ YOLENI’S ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

04/03/2018, 08:05 |
από Γιώργος Λαμπίρης

ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ YOLENI’S ΓΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

A+
A-

Το ξεκίνημα στο διαδίκτυο, το εμβληματικό κατάστημα στο Κολωνάκι, οι συζητήσεις για επέκταση και το μεγάλο στοίχημα της Αμερικής.

Η Yoleni’s ξεκίνησε από μία ομάδα ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ο Νίκος Πίπας, ο Δωρόθεος Χατζηιωάννου και ο Γιάννης Γεωργιάδης. Από κοινού αποφάσισαν να αξιοποιήσουν το ρεύμα που έχει δημιουργηθεί, για γευστικές προτάσεις που συνδέονται με την ελληνική διατροφή.

H εταιρεία ξεκίνησε στον χώρο του τροφίμου, έχοντας μπει ήδη σε τροχιά δοκιμών, λειτουργώντας αρχικά μόνο ηλεκτρονικά, με την ιστοσελίδα να περνάει από διαδοχικά τεστ, το 2013. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Yoleni’s που βγήκε επίσημα στον διαδικτυακό δημόσιο χώρο το 2014, αποτέλεσε ουσιαστικά μία από τις πρώτες ελληνικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικών παραγγελιών τροφίμων. Ήταν μία πρόταση στον τομέα της διακίνησης βρώσιμων καταναλωτικών αγαθών, με στοχευμένη προσέγγιση, και διάθεση προϊόντων, που προέρχονται αποκλειστικά από Έλληνες παραγωγούς.

Το πρώτο κατάστημα στο Κολωνάκι

Με την πάροδο του χρόνου, η ελληνική εταιρεία ελληνικών τροφίμων δεν αρκέστηκε στην πώληση των προϊόντων της μέσω της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας. Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε το 2016, όταν ο εκ των μετόχων της, Νίκος Πίπας, συμφώνησε για τη μίσθωση ενός τετραώροφου εμβληματικού κτηρίου, στο κέντρο της Αθήνας, στο Κολωνάκι. Εκεί, λίγους μήνες αργότερα, έκανε εγκαίνια το πρώτο φυσικό κατάστημα της Yoleni’s.

Η προέλευση της ονομασίας

Σε ό,τι αφορά το όνομα της εταιρείας, δεν είναι ασύνδετο με τους ιδιοκτήτες της. Ο ένας εκ των μετόχων έδωσε το όνομα της κόρης του, Γιολένης, το οποίο προέρχεται από τη σύνθεση των ονομάτων Παναγιώτα και Ελένη. Στόχος ήταν να ταυτιστεί η επιχείρηση με μία ονομασία, της οποίας η διεθνής γλωσσική και φωνητική εκφορά είναι κοινή, σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Η επέκταση στην Ελλάδα και οι συζητήσεις για Θεσσαλονίκη

Η επέκταση στην Ελλάδα, ήταν ένας από τους στόχους της επιχείρησης. Έχοντας δεχτεί αρκετές προτάσεις κατά καιρούς για συνεργασίες με τη μέθοδο του franchise. Πρόσφατα οι δύο εκ των μετόχων, Νίκος Πίπας και Δωρόθεος Χατζηιωάννου βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Οι ιδιοκτήτες είχαν συζητήσεις με επιχειρηματία της πόλης, ο οποίος έδειξε ενδιαφέρον, να επενδύσει στο brand name της Yoleni’s.

Προϋπόθεση για τους ιδρυτές και ιδιοκτήτες της Yoleni’s αποτελούν συγκεκριμένες προδιαγραφές σε επίπεδο υποδομής και εγκαταστάσεων, αλλά και σε επίπεδο ποιότητας για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε συνεργασία, όπως οι ίδιοι τονίζουν σε κάθε ευκαιρία. Στόχος ειναι επίσης να έχουν μία συνεργασία, η οποία θα είναι αποδοτική και κερδοφόρα σε βάθος χρόνου, δεδομένου ότι το εγχείρημα της Yoleni’s πρόκειται για ένα οικονομικά τολμηρό βήμα.

Το βήμα πέρα από τον Ατλαντικό

Η επέκταση εκτός Ελλάδας, ήταν εξαρχής ένα ακόμα σημείο αναφοράς. Έναν χρόνο μετά το άνοιγμα της ελληνικής ιστοσελίδας, ίδρυσαν και την αμερικανική, yolenis.com. Στην Αμερική, μετά το Πάσχα – πιθανότατα στο τέλος Απριλίου - θα ξεκινήσει να λειτουργεί το πρώτο φυσικό κατάστημα, στην πολιτεία του Rhodes Island, στην πρωτεύουσα Providence, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας στη Voria.gr.

Γιατί καθυστέρησε το κατάστημα στις ΗΠΑ

Χαρακτηριστικό είναι ότι στo Rhodes Island, οι επιχειρηματίες επέλεξαν την εγκατάστασή τους σε ένα από τα παραδοσιακά διατηρητέα κτήρια του Providence, επιλέγοντας ένα κτήριο με ιδιαίτερα δομικά χαρακτηριστικά, το οποίο θα ξεχωρίζει. Η συγκεκριμένη επιλογή, αποτέλεσε έναν από τους βασικούς παράγοντες που καθυστέρησαν την έναρξη του πρώτου αμερικανικού καταστήματος.

Eκεί θα διατίθενται στο προσεχές χρονικό διάστημα, περίπου 2.500 προϊόντα ελληνικής γαστρονομίας, φέρνοντας τους Αμερικανούς κοντά στην ελληνική διατροφική κουλτούρα. H εταιρεία έχει συνάψει συμφωνίες για συνεργασίες επί αμερικανικού εδάφους, και το συγκεκριμένο κατάστημα θα είναι το πρώτο, το οποίο θα λειτουργήσει με τη μέθοδο του franchise. Το πλάνο προβλέπει συνολικά την ίδρυση 9 έως 10 καταστημάτων μέσω συμφωνιών franchise και master franchise.

O δρόμος για την Αμερική

Η Αμερική έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών Ελλήνων επιχειρηματιών τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικές είναι κινήσεις, όπως αυτές του άλλοτε ιδιοκτήτη της αλλαντοβιομηχανίας Νίκας, Γιώργου Νίκα, ο οποίος μαζί με τον εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενο, Νίκο Λούστα, ίδρυσαν την εταιρεία παραγωγής γύρου και κρεατοσκευασμάτων, Megas Yeeros, η οποία διατηρεί μονάδα παραγωγής και στις ΗΠΑ. Στόχος τους ήταν να κάνουν το γύρο, το επόμενο greek yogurt, το οποίο θα μπει στο πεδίο της δόξας, στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού Ωκεανού. Ανάλογο βηματισμό ακολούθησε ο Γιάννης Χήτος, μέχρι πρότινος μέτοχος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (Mythos, Fix, Tuborg) και ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ yoda.gr, o οποίος στη διάρκεια του 2017 ξεκίνησε την εξάπλωσή του στις ΗΠΑ, ιδρύοντας τους φούρνους Greek From Greece. Εκεί διατίθενται προϊόντα όπως η τυρόπιτα, η γαλατόπιτα και το γαλακτομπούρεκο, αλλά και παρασκευάσματα με ελληνικό πρόσημο, όπως το πεϊνιρλι με φέτα και ελιά, με απώτερο στόχο να εισχωρήσει στην αμερικανική αγορά, επεκτείνοντας διαρκώς το δίκτυό των καταστημάτων.

Πουλάει το «Eπιμένων Ελληνικά;»

Στο ερώτημα, εάν το «Επιμένων Ελληνικά», πουλάει στην Αμερική, δεν μπορεί κανείς παρά να εξετάσει με ιδιαίτερη φροντίδα το παράδειγμα του greek yogurt, Chobani. Ένας Τούρκος με κουρδικές καταβολές, ο Hamdi Ulukaya, κατάφερε να εκμεταλλευτεί με τις κατάλληλες επιχειρηματικές κινήσεις, ένα προϊόν με ελληνική ταυτότητα, καθιστώντας την εταιρεία του κυρίαρχη στο παιχνίδι του γιαουρτιού. Το γεγονός αποδεικνύει ότι για τους Έλληνες επιχειρηματίες τα εφόδια υπάρχουν. Και με την ορθή αξιοποίηση μπορούν να λειτουργήσουν θετικά. Σε αυτά τα εφόδια προσβλέπουν και οι κύριοι της Yoleni’s.









ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ