Skip to main content

Οι τέσσερις μεγάλες πρωτοβουλίες του ΕΣΘ τα τελευταία δύσκολα χρόνια

Από Voria.gr
Τα τελευταία χρόνια ο ΕΣΘ έχει προβεί σε τέσσερις μεγάλου μεγέθους αλλά και σημαντικές ως προς την ουσία πρωτοβουλίες για να στηρίξει την αγορά.

Τα τελευταία χρόνια η κάμψη της κατανάλωσης στην αγορά της Θεσσαλονίκης έχει λάβει πρωτοφανείς διαστάσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο εμπορικός κόσμος της πόλης να περνάει δύσκολες ώρες, παρά το γεγονός ότι το 25% – 30% των καταστημάτων έχει βάλει λουκέτο τα τελευταία χρόνια κι επομένως η κίνηση που υπάρχει και ο τζίρος που γίνεται διανέμεται σε λιγότερους. Άλλωστε η επέλαση των πολυκαταστημάτων και των πολυεθνικών και εγχώριων αλυσίδων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έχει περιορίσει την εμβέλεια του εγχώριου εμπορίου, το οποίο, πάντως, μέσω του Εμπορικού Συλλόγου δεν εγκαταλείπει τη «μάχη».  

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια ο ΕΣΘ έχει προβεί σε τέσσερις σημαντικές ως προς την ουσία και μεγάλου μεγέθους πρωτοβουλίες για να στηρίξει την αγορά της Θεσσαλονίκης.

Πρώτον, δράσεις για την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης, με στόχο την αύξηση των επισκεπτών στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Ως γνωστόν οι τουρίστες είναι εν δυνάμει καταναλωτές, αρκεί να τους δοθεί η δυνατότητα και η ευκαιρία να επισκεφθούν μια ενδιαφέρουσα αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο ο ΕΣΘ εκτύπωσε τουριστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης, με χρήσιμες και χρηστικές πληροφορίες, ενώ παράλληλα παρήγαγε σε CD-rom τον τουριστικό οδηγό της πόλης. Σε σημεία αναφοράς της πόλης τοποθετήθηκαν στερεογραφικοί χάρτες και info – points με τον ίδιο στόχο της πληροφόρησης των επισκεπτών, ενώ κατά την άφιξη κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι –από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο- στελέχη του ΕΣΘ βρίσκονται πάντα εκεί, καλωσορίζοντας τους τουρίστες, παρέχοντας τουριστικούς χάρτες και πληροφορίες για την αγορά της πόλης.

Δεύτερον, δημιούργησε το THESS MALL, το πρώτο ανοικτό εμπορικό κέντρο στην Ελλάδα, με σύνθημα «Η καρδιά κτυπά στο Κέντρο». Συγκεκριμένα η Θεσσαλονίκη συμπεριλήφθηκε στις έξι πόλεις της Ελλάδας που συμμετείχαν στη δράση «ΑΝΟΙΚΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ» και ο Εμπορικός Σύλλογος ανέλαβε να υλοποιήσει το έργο. Το THESS MALL αποτέλεσε ένα στοίχημα για τον Σύλλογο, με στόχο την στήριξη και ενδυνάμωση της αγοράς και της επιχειρηματικότητας της πόλης, αλλά πρωτίστως την καλύτερη εξυπηρέτηση και την τόνωση του ψυχολογικού κλίματος των καταναλωτών. Στην ουσία έγινε προσπάθεια να μεταφερθούν στην ανοιχτή αγορά του κέντρου τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός οργανωμένου –κλειστού και περιορισμένου- εμπορικού κέντρου, που αφορούν κυρίως την πρόσβαση και την όσο το δυνατόν πιο άνετη κίνηση των καταναλωτών μέσα σε αυτό. Το πιλοτικό αυτό έργο υλοποιήθηκε με πολλή προσπάθεια, θέλοντας, μεταξύ άλλων, να στείλει ένα μήνυμα ότι για να πετύχει ένας στόχος  πρέπει να κάνουμε πράξη το «Όλοι μαζί μπορούμε».

Τρίτον, τη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη. Το τριήμερο εκδηλώσεων (4, 5 και 6 Νοεμβρίου 2016) για τη βυζαντινή ιστορία και κληρονομιά της Θεσσαλονίκης. Στην προσπάθεια αυτή ο ΕΣΘ συνεργάστηκε με την Ιερά Μητρόπολη και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Μια προσπάθεια τριών περίπου ετών, που στοχεύει στην ανάδειξη της βυζαντινής φυσιογνωμίας της πόλης και στην αξιοποίησή της για την οικονομική, πνευματική και πολιτιστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Μια πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου, για τον επανακαθορισμό της ταυτότητας της Θεσσαλονίκης, σε μια περίοδο που το κλειστό μαγαζί τείνει να γίνει σύμβολο ταυτότητας της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας.

Τέταρτον, η λειτουργία του χριστουγεννιάτικου πάρκου «FUNtastic» στην Άνω Τούμπα, συγκεκριμένα στην Πλατεία Μικρασιατικού και Θρακικού Πολιτισμού, καθώς και τους εξωτερικούς χώρους του Πολιτιστικού Κέντρου Τούμπας, την εορταστική περίοδο του 2016.

Με οκτώ παιχνίδια, πολλές μουσικές και άλλες εκδηλώσεις και χωρίς εισιτήριο εισόδου η επιτυχία από την προσέλευση του κόσμου ήταν μεγάλη. Ο Σύλλογος έλαβε αυτήν την πρωτοβουλία θεωρώντας υποχρέωσή του να υποστηρίξει περιοχές και αγορές που βρίσκονται και εκτός του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.