Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Καταργούνται 2.000 θέσεις πάρκινγκ ΙΧ για 10.000 δίκυκλα

Ο δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να καταργήσει περί τις 2.400 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων για να δημιουργήσει περισσότερες από 10.000 θέσεις δικύκλων.

Να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα παράνομης στάθμευσης δικύκλων κυρίως πάνω σε πεζοδρόμια και μέσα σε πεζόδρομους θα επιχειρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, σχεδιάζοντας περίπου 10.000 θέσεις στάθμευσης αποκλειστικά για τα δίκυκλα.

Οι θέσεις αυτές, οι οποίες θα διαμορφωθούν μέσα στο επόμενο διάστημα, προορίζονται τόσο για το κέντρο της πόλης, όσο και τις υπόλοιπες δημοτικές κοινότητες. Μάλιστα, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Θανάση Παππά, έως το καλοκαίρι σχεδιάζεται να προχωρήσει το μέτρο για το ιστορικό – εμπορικό κέντρο της πόλης και σταδιακά στις άλλες περιοχές. Ήδη η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας έχει έτοιμο τον σχεδιασμό για το πώς θα οριοθετηθούν οι θέσεις στάθμευσης για τα δίκυκλα.

Σύμφωνα με μελέτη του Τμήματος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, «ο δείκτης ιδιοκτησίας δικύκλων αγγίζει το 20% του συνόλου των οχημάτων (δίκυκλα και Ι.Χ) με αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια που φτάνει στο 30%».

«Το ποσοστό των παραχωρημένων θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων στο σύνολο των νομίμων θέσεων στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι κοντά στο 1% και στην 1η Δημοτική Κοινότητα - εμπορικό και ιστορικό κέντρο - είναι σχεδόν 5%» σημειώνεται στην εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης του δήμου Θεσσαλονίκης. Οι υφιστάμενες θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων θεωρείται ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες ούτε στο ελάχιστο. Αποτέλεσμα της δυσαναλογίας προσφοράς και ζήτησης είναι να δημιουργούνται προβλήματα παράνομης στάθμευσης δικύκλων.

Η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων εκπόνησε μελέτη για τη θέσπιση κανόνων και κριτηρίων για τον καθορισμό θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων. Σκοπός της μελέτης είναι η εξασφάλιση επαρκών χώρων για την στάθμευση των δικύκλων και ταυτόχρονα η απελευθέρωση των πεζοδρομίων.

Σύμφωνα με την πρόταση της Αντιδημαρχίας Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος η οποία θα συζητηθεί την ερχόμενη Δευτέρα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, προτείνεται η μετατροπή θέσεων στάθμευσης οχημάτων σε θέσεων για δίκυκλα (μια θέση στάθμευσης αυτοκινήτου για πέντε δίκυκλα).

Συγκεκριμένα, προτείνεται:

1)Στην 1η δημοτική κοινότητα θα δημιουργηθούν 3.010 θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων. Ειδικότερα, 602 θέσεις στάθμευσης ΙΧ θα μετατραπούν σε θέσεις στάθμευσης δικύκλων, στο σύνολο των 9.250 θέσεων στάθμευσης ΙΧ.

2) Στην 2η Δημοτική Κοινότητα σχεδιάζεται η δημιουργία 1.130 θέσεων για δίκυκλα με την κατάργηση 226 χώρων στάθμευσης για Ι.Χ. σε σύνολο 6.896.

3) Στην 3η Δημοτική Κοινότητα στην περιοχή της Άνω Πόλης προωθείται η δημιουργία 450 θέσεων με την κατάργηση 90 θέσεων στάθμευσης ΙΧ, στο σύνολο των 2.949 θέσεων στάθμευσης ΙΧ.

4) Στην 4η Δημοτική Κοινότητα θα δημιουργηθούν 1.885 θέσεις για δίκυκλα με την κατάργηση 377 θέσεων για ΙΧ, στο σύνολο των 11.468 θέσεων στάθμευσης ΙΧ.

5) Στην 5η Δημοτική Κοινότητα βάσει του σχεδιασμού θα προκύψουν 3.700 θέσεις στάθμευσης, μετατρέποντας 740 θέσεις στάθμευσης ΙΧ σε θέσεις στάθμευσης 5 δικύκλων.

6) Στη δημοτική ενότητα της Τριανδρίας θα δημιουργηθούν 240 θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων.