Skip to main content

Αναπτυξιακό Συνέδριο: Η Θεσσαλονίκη, Καλιφορνέζικη ακτή των Βαλκανίων

Το όραμα και τα σχέδια του Δήμου Θεσσαλονίκης για την τουριστική ανάπτυξη, όπως τα παρουσίασε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Σπύρος Πέγκας

«Θέλουμε η Θεσσαλονίκη να γίνει η Καλιφορνέζικη Ακτή των Βαλκανίων», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας, πρώτος ομιλητής στον κύκλο «Τουρισμός και Εξωστρέφεια», στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη 2030: Σχεδιάντοντας ένα άλλο αστικό μέλλον».

Την εκδήλωση χαιρέτισε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, Βούλα Πατουλίδου, η οποία μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας και προετοιμασίας του έτους Ρωσίας - Ελλάδας 2016, όπως και για την αλλαγή της μορφής και του τρόπου λειτουργίας του Οργανισμού, από έναν δυσκίνητο και γραφειοκρατικό όργανο σε ένα ευέλικτο σώμα.

Από το σημείο αυτό πήρε την ¨πάσα¨ για τον Οργανισμό ο κ. Πέγκας, ο οποίος αφού μίλησε για το όραμα μίας κοσμοπολίτισσας Θεσσαλονίκης, μίας πόλης των νέων και πόλου προσέλκυσης επενδύσεων και καινοτόμων δράσεων, ανακοίνωσε την ίδρυση μέσα στην επόμενη τριετία ενός νέου νομικού προσώπου, ενός νέου Οργανισμού Προβολής, που θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, θα είναι ευέλικτος με 5μελές διοικητικό συμβούλιο που θα συνεδριάζει δύο φορές το χρόνο.

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού μίλησε για τα σχέδια για την επόμενη πενταετία, λέγοντας ότι μετά το άνοιγμα με τις αδελφοποιημένες πόλεις Αγία Πετρούπολη και Σόφια, ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα ανοιχθεί πρώτα σε ώριμες τουριστικές αγορές αλλά θα τολμήσει και στις αγορές της βόρειας Αμερικής, την Ινδία και την Κίνα.

Το εξωστρεφές άνοιγμα της Θεσσαλονίκης συνεπάγεται παράλληλα την ποιοτική αναβάθμιση της πόλης με: Ολοκλήρωση ζωνών τουριστικού ενδιαφέροντος. Δημιουργία της Αρχαιολογικής Πλάζας στη Βενιζέλου. Δημιουργία μίας Γειτονιάς Μουσείων και, ειδικά για την Άνω Πόλη, ανάδειξή της ως μία ιδιαίτερη ζώνη ενδιαφέροντος, απαλλαγμένης από οχλήσεις και στην οποία θα κινούνται μόνο ηλεκτρικά οχήματα.

Ο κ. Πέγκας μίλησε για έναν συνολικό σχεδιασμό της τουριστικής διακίνησης στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε κοντικές περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος ( π.χ. Βεργίνα).

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα στηρίξει τις εναλλακτικές μορφές φιλοξενίας (hosting) και θα πιέσει τη κεντρική διοίκηση για να λυθούν ζητήματα ασφαλείας και φορολόγησης, ενώ θα επιδιώξει να ενισχυθεί η Θεσσαλονίκη ώς νεανικός προορισμός και να ενταχθεί στο δίκτυο των Youthful Πόλεων.

Τέλος, ο Δήμος, σε συνεργασία με άλλους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος θα κινηθεί για την αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου, έχοντας αποφασίσει τη δημιουργία Λιμενικού Ταμείου στο πλαίσιο του σχεδιασμού ανάδειξης της Θεσσαλονίκης σε ¨Καλιφόρνια των Βαλκανίων¨.