Skip to main content

Η Θεσσαλονίκη της θάλασσας εμπορικό και τουριστικό hub

Ημερίδα για τη Θάλασσα-Πύλη της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε στη ΔΕΘ- Helexpo. Οι αναπτυξιακές προοπτικές στο πλαίσιο των πολιτικών της ΕΕ

Η Θεσσαλονίκη είναι καιρός και αναπτυξιακή ανάγκη να ενισχύσει τη σχέση της με την θάλασσα, να αξιοποιήσει το Λιμάνι της σε συνδυασμό με την πλεονεκτική γεωγραφική της θέση, να επιβεβαιώσει την ιστορική της διαδρομή αλλά και τον προορισμό της, δηλαδή να γίνει hub εμπορικό αλλά και τουριστικό – πολιτισμικό, σε ένα σταυροδρόμι θάλασσας και ξηράς στη Ν.Α. Μεσόγειο.  

Τα παραπάνω τονίστηκαν από τους ομιλητές στο συνέδριο «Συνδέοντας Πλοία, Λιμάνια, Ανθρώπους – η Πύλη της Θεσσαλονίκης», που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ναυσιπλοΐας και με διοργανωτές το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και την ΔΕΘ- Helexpo.

Το ευρωπαϊκό πλαίσιο των Πολιτικής για την Θάλασσα και, την ανάπτυξη του Κοινού Θαλάσσιου Χώρου, παρουσίασε ο επικεφαλής του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρ. Κοινοβουλίου στην Ελλάδα κ. Λεωνίδας Αντωνόπουλος, επισημαίνοντας ότι η Ευρώπη έχει 2.200 λιμάνια στα οποία εργάζονται 110.000 άτομα. Από αυτά τα λιμάνια τα 1.200 είναι σημαντικά για τις μεταφορές, μεταξύ των οποίων και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το οποίο πρέπει να καταστεί περιφερειακός αλλά και παγκόσμιος εμπορικός και τουριστικός προορισμός.

Την εκδήλωση χαιρέτισε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, που υποστήριξε ότι το λιμάνι αποτελεί, έναν από τους βασικούς αναπτυξιακούς πυλώνες της Θεσσαλονίκης, ενώ πρόσθεσε ότι η ΔΕΘ- Helexpo που πιστεύει στη σημασία του πολιτισμικού χαρτοφυλακίου της περιοχής, είναι πρόθυμη να συνδράμει τη νέα διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. ( όταν πλέον περάσει σε ιδιωτικό management), στην αξιοποίηση της 1ης προβλήτας.

Τον λόγο πήρε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος υποστήριξε για μία ακόμη φορά ότι η πόλη πρέπει να αποκαταστήσει την σχέση της με την θάλασσα, κάτι που θα βοηθήσει στο να ανακοπεί η καθοδική πορεία που ακολουθεί η τοπική οικονομία κατά την τελευταία δεκαετία. Σαν παράδειγμα έφερε την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά από την Cosco, ενώ ιδιαίτερα αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας εάν αξιοποιηθούν τα πάρα πολλά αξιοθέατα που έχει η περιοχή σε πολύ κοντινές αποστάσεις.

Στην ιστορία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά και της περιοχής αναφέρθηκε ο γενικός πρόξενος της Γαλλίας και διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Philippe Ray, υπογραμμίζοντας τις διαχρονικές σχέσεις που έχουν πόλη και λιμάνι με την γαλλική παρουσία στη χώρα μας, σχέσεις που ενισχύονται στο παρόν και από τη συμμετοχή του γαλλικού ομίλου CMA CGM στην κοινοπραξία που θα αναλάβει την ΟΛΘ Α.Ε.

Ακριβώς στη σημασία της θάλασσας και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη της πόλης και της βόρειας Ελλάδας, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Πολιτική για την Θάλασσα, έδωσε έμφαση η Ευρωβουλευτής κ. Εύα Καϊλή, πρόεδρος της Επιτροπής για την Επιστήμη και την Τεχνολογία του Μέλλοντος.

Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, υποστηρίζει σταθερά την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ και τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με γραμμές μεγάλων forwarders, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ κ. Κυριάκος Λουφάκης υποστηρίζοντας επίσης που η αύξηση της διακίνησης containers από τον ΟΛΘ, θα δώσει ως και τέσσερις φορές μεγαλύτερα αποτελέσματα για την οικονομία από αυτά που επιτυγχάνονται στον ΟΛΠ, ακριβώς επειδή το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί transit εμπορεύματα και όχι transhipment.

Άλλωστε, πρόσθεσε ο κ. Λουφάκης, τα προϊόντα που παράγονται στην Ασία και οδεύουν για να καταναλωθούν στην Ευρώπη, θα μπορούν να περνάνε από στάδια μεταποίησης στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ αναφέρθηκε και στην παύση της νυκτερινής βάρδιας στην Πύλη 16, από τελωνειακούς, λέγοντας ότι ήδη υπάρχουν φήμες πως ναυτιλιακές εταιρείες , λόγω των καθυστερήσεων, θα αλλάξουν ρότα παρακάμπτοντας στον ΟΛΘ.