Skip to main content

Πικρές αλήθειες για την τουριστική έκρηξη στην Ελλάδα

Το κόστος της σιδηροδρομικής γραμμής Βουλγαρίας-Ελλάδας, η στάση Κίνας-Ρωσίας απέναντι στη Β.Κορέα και η μείωση των τουριστικών εσόδων.

Βουλγαρικές πηγές αναφέρουν ότι ένα περίπου δισεκατομμύριο ευρώ θα κοστίσει η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στο βουλγαρικό έδαφος, η οποία θα συνδέει το λιμάνι της Καβάλας με την πόλη Ρούσε. Η ελληνική πλευρά ανακοίνωσε ότι για την κατασκευή του διαδρόμου στη δική μας πλευρά θα δαπανηθούν τέσσερα περίπου δισεκατομμύρια ευρώ.

Όσο και να φωνάζει ο Τραμπ και η διεθνής κοινότητα, ούτε η Κίνα ούτε η Ρωσία θα σπάσουν το σχοινί με την Β. Κορέα. Μια αποσταθεροποίηση του καθεστώτος, δεν θα σημάνει μόνο εισβολή εκατομμυρίων Βορειοκορεατών στο έδαφός τους, αλλά κυρίως μια πλήρη κυριαρχία των ΗΠΑ στην κορεατική χερσόνησο. Στα σύνορα δηλαδή Κίνας και Ρωσίας. Δεν είναι και το καλύτερο φυσικά, για τις δυο χώρες.

Τι φωνάζω χρόνια τώρα, από εδώ; Ότι μας δουλεύουν θεωρώντας επιτυχία την αύξηση του αριθμού τουριστών. Πέρα από το γεγονός, που τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι οι τουρίστες αυξάνονται, ενώ τα έσοδα μειώνονται, η τουριστική έκρηξη έφερε και κατάρρευση των υποδομών.

Πριν από τρία χρόνια, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) είχε εκτιμήσει ότι αν οι αφίξεις φθάσουν τα 22 εκατ., θα είχαμε σοβαρό πρόβλημα, καθώς οι υποδομές φιλοξενίας και εστίασης δεν θα επαρκούν. Λογαριάστε: Σκουπίδια, αποχετευτικό, νερό -ιδιαίτερα στα νησιά με αφαλάτωση ή υδροφόρες- καταπόνηση οδοστρώματος, κυκλοφοριακό, αύξηση κόστους ζωής για τους μόνιμους κατοίκους, ηχορύπανση και τόσα άλλα.

Στη Βαρκελώνη, διαδηλώνουν ότι δεν θέλουν άλλους τουρίστες. Στις τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, όπου ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα ενοίκια για τους φοιτητές είναι απλησίαστα. Και όλα αυτά, επειδή δεν υπάρχει τουριστικός σχεδιασμός, και φυσικά ούτε σωστή κατανομή του τουριστικού ρεύματος. Και θα βγουν περιχαρείς να μας πουν ότι έκαναν ρεκόρ σε αριθμό τουριστών. Τα αρνητικά όλα ποιος θα τα πληρώσει; Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό, με λίγους αλλά ευκατάστατους, σκέφτηκε κανείς;

Η Ελλάδα είναι η μόνη ναυτική χώρα στην Ε.Ε. που δεν έχει διαλυτήριο πλοίων. Η Τουρκία έχει 36. Εμείς δεν έχουμε, άλλοτε επειδή αντιδρούν οι οικολόγοι, άλλοτε αντιδρούν τα συνδικάτα παράπλευρης ειδικότητας, άλλοτε ο δήμαρχος θέλει την περιοχή χαμηλής όχλησης, κι έτσι Έλληνες εξειδικευμένοι τεχνίτες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης αναζητούν πλέον δουλειά στην Τουρκία.

Διαλυτήριο όμως του κράτους, έχουμε.

Η ελληνική εξορυκτική βιομηχανία, μπορεί να διπλασιάσει την συμμετοχή της στο ΑΕΠ (12 δισ. ή 6,8%), αν ξεπεραστούν οι σημερινές αγκυλώσεις, δήλωσαν οι βιομήχανοι εξόρυξης ορυκτών. Πώς θα ξεπεράσουν οι αγκυλώσεις, αφού υπάρχει ιδεοληπτική εξάρτηση; Είναι εύκολο να θεραπευτεί ένας εξαρτημένος;

Είναι σα να ζητάς από τον Αλέξη να φορέσει γραβάτα. Μα, αν το κάνει θα χάσει την επαναστατική του ορμή. Δεν γίνονται αυτά. Εμείς άλλωστε ψηφίσαμε για να παραμείνουμε στη μιζέρια μας [και πού είσαι ακόμη, θα μου πεις].

Αφιερωμένο στον Γαβρόγλου από τον Γάλλο καθηγητή του Πανεπιστημίου της Σορβόνης, Κάρολο Φωριέλ: «Η Ελληνική γλώσσα έχει ομοιογένεια σαν την Γερμανική, είναι όμως πιο πλούσια από αυτήν. Έχει την σαφήνεια της Γαλλικής, έχει όμως μεγαλύτερη ακριβολογία. Είναι πιο ευλύγιστη από την Ιταλική και πολύ πιο αρμονική από την Ισπανική. Έχει δηλαδή ό,τι χρειάζεται για να θεωρηθεί η ωραιότερη γλώσσα της Ευρώπης».