Skip to main content

Ηλεκτρονικό εισιτήριο προωθείται στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Στην προώθηση καινοτόμων και ολοκληρωμένων συστημάτων έκδοσης εισιτηρίων και έξυπνων καρτών δίνει έμφαση ο ΣΑΣΘ με στόχο τη διευκόλυνση των επιβατών αλλά και τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.

Στην προώθηση καινοτόμων και ολοκληρωμένων συστημάτων έκδοσης εισιτηρίων και έξυπνων καρτών δίνει έμφαση το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ο οποίος συμμετέχει στο έργο ΑΤΤΑC (Ελκυστικές Αστικές Δημόσιες Συγκοινωνίες για προσβάσιμες πόλεις).

Σύμφωνα με τους εκτελεστικούς, η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου επιφέρει αύξηση των εσόδων από την αύξηση της επιβατικής κίνησης και μειώνει την εισιτηριοδιαφυγή.

«Η εισαγωγή των ενιαίων συστημάτων εισιτηρίου ενθαρρύνει τη χρήση Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών (ΔΑΣ), ενώ καθιστά τις μετακινήσεις ευέλικτες και τις συναλλαγές απλούστερες και φθηνότερες» σημείωσε η κ. Χρύσα Βίζμπα, συγκοινωνιολόγος, περιβαλλοντολόγος, τοπογράφος μηχανικός.

Η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών, μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την μόλυνση του περιβάλλοντος, βελτιώνει το αστικό περιβάλλον και ενισχύει την τοπική οικονομία λόγω αύξησης της βιώσιμης κινητικότητας. Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την πιλοτική εφαρμογή στη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει συνοπτικά:

• Διαβούλευση σε θέματα αρχών (τεχνολογία, λειτουργία, χρηματοδότηση)
• Διαμόρφωση Στρατηγικής
• Έρευνα συμπεριφοράς μετακινούμενων
• Ανάλυση Κόστους – Οφέλους
• Διαβούλευση σε θέματα υλοποίησης

Η βιώσιμη αστική κινητικότητα και η εισαγωγή συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε στο 1ο Φόρουμ Κινητικότητας, το οποίο
πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου ΑΤΤΑC (Ελκυστικές Αστικές Δημόσιες Συγκοινωνίες για προσβάσιμες πόλεις). Το έργο ATTAC εντάσσεται στο διακρατικό πρόγραμμα των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και χρηματοδοτείται κατά 85% από το ΕΤΠΑ και κατά 15% από εθνικούς πόρους.

Το ΣΑΣΘ αποτελεί έναν από τους εννιά βασικούς εταίρους του έργου ΑΤΤΑC και συμμετέχει στο πρόγραμμα εν όψει και των μελλοντικών αλλαγών που έχουν δρομολογηθεί να πραγματοποιηθούν στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πόλης, όπως είναι η ενσωμάτωση σε αυτό νέων μαζικών μέσων μεταφοράς (μέτρο, θαλάσσια συγκοινωνία και τραμ).

Για τη Θεσσαλονίκη το έργο ΑΤΤΑC περιλαμβάνει:

- Εκπόνηση καινοτόμου «Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» (το οποίο θα αφορά την ευρύτερη περιοχή και στη συνέχεια κάθε δήμος θα μπορεί να το
εξειδικεύσει)
- Διερεύνηση εισαγωγής ενιαίου και ευφυούς συστήματος εισιτηρίων και ηλεκτρονικής πληρωμής (για όλα τα μέσα και όχι μόνο τα λεωφορεία)
- Συμμετοχή στη διοργάνωση της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας και Ημέρας χωρίς αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο του 2012.

Όπως σημείωσε στην εισήγησή του ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, κ. Παναγιώτης Παπαϊωάννου, η ενεργή συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στα θέματα αυτά κρίνεται ιδιαίτερης σημασίας, καθώς αποτελεί προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων του έργου.  

Στο έργο ATTAC πραγματοποιείται η προετοιμασία επενδύσεων με στόχο τόσο το ΕΣΠΑ όσο και τα μελλοντικά διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε. μετά το 2015 ώστε να υπάρχει ετοιμότητα και ωρίμανση έργων προς χρηματοδότηση.

Όπως σημείωσε στην εισήγησή του ο κ. Γιώργος Εμμανουηλίδης, συγκοινωνιολόγος - πολιτικός μηχανικός, το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) της Θεσσαλονίκης μέσω του έργου ATTAC θα είναι το πρώτο ολικό σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας στην Ελλάδα.