Skip to main content

Συμφωνία στον ΟΑΣΘ για τη συλλογική σύμβαση - Τι χάνουν οι εργαζόμενοι

Έκλεισε η συμφωνία μεταξύ διοίκησης και συνδικάτου. Τι προβλέπει η οικονομική συμφωνία. Ευρείες διοικητικές ανακατατάξεις στον Οργανισμό

Του Νίκου Ηλιάδη

Εντός των επόμενων ημερών πρόκειται να υπογραφεί η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του συνδικάτου των εργαζομένων στον Οργανισμό. Οι δύο πλευρές έχουν έρθει σε οριστική συμφωνία και το μόνο που απομένει είναι να κλείσουν κάποια επιμέρους ζητήματα ήσσονος σημασίας. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr οι δύο πλευρές έχουν συμφωνήσει στα περισσότερα θέματα, με κυριότερο βεβαίως το οικονομικό. Κάποιες λεπτομέρειες που έχουν απομείνει αναμένεται να κλείσουν μέσα στην εβδομάδα και την επομένη να ανακοινωθεί η οριστική επίτευξη της συμφωνίας και η υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα θα έκλεινε εντός της τρέχουσας εβδομάδας αλλά μετατέθηκε για την επόμενη καθώς ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς παρέμεινε τις ημέρες αυτές στην Αθήνα. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή τα ανοιχτά ζητήματα αφορούν δευτερεύοντα θέματα όπως κάποιες παροχές σε είδος προς τους εργαζόμενους (επιδότηση κατασκηνώσεων, βρεφονηπιακών σταθμών κ.ο.κ.) οι οποίες δεν είναι ικανές να οδηγήσουν τις συζητήσεις σε ναυάγιο.

«Έχουμε συμφωνήσει σε όλα και μένουν μόνον κάποια διαδικαστικά θέματα τα οποία θα ρυθμιστούν αυτές τις ημέρες» δήλωσε στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Σάββας Παναγιωτίδης.

Απώλεια 2,5 μισθών

«Εφόσον συμφωνήσαμε στο οικονομικό δεν τίθεται θέμα» τόνισε στη Voria.gr πηγή εκ μέρους του συνδικάτου των εργαζομένων. Η οικονομική συμφωνία προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες ετήσιες μισθολογικές απώλειες της τάξης τουλάχιστον 18% για τους περισσότερους από τους 2.300 εργαζόμενους, ενώ για κάποιους υψηλόμισθους οι απώλειες θα είναι πολύ μεγαλύτερες. Οι μειώσεις θα προέλθουν από την αυτόματη κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και του επιδόματος αδείας, τα οποία εξακολουθούσαν να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ. Επιπλέον, θα υπάρξει μείωση περίπου 4,5% και στον μηνιαίο μισθό των εργαζομένων, το οποίο αθροιζόμενο ισοδυναμεί με σχεδόν μισό μισθό ακόμη ετησίως. Η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα έχει αναδρομική ισχύ από 1ης Οκτωβρίου 2017 οπότε και θα ισχύσει το νέο μειωμένο μισθολόγιο.

Διοικητικές αλλαγές

Σημαντικές αλλαγές γίνονται το τελευταίο διάστημα στη διοικητική πυραμίδα του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ. Στόχος αυτών των αλλαγών είναι η νέα διοίκηση να συγκροτήσει μια νέα ομάδα, περισσότερο έμπιστη σε αυτήν, ώστε να υλοποιήσει με αποτελεσματικότερο τρόπο τους σχεδιασμούς της.

Ο Ανδρέας Ζερβούλιας ο οποίος κατείχε τη θέση του διοικητικού διευθυντή ενώ εκτελούσε και χρέη γενικού διευθυντή του ΟΑΣΘ, παραιτήθηκε και οδεύει προς συνταξιοδότηση.

Επίσης, ο Γιώργος Σπανός, διευθυντής κίνησης έως πρόσφατα υποβιβάστηκε σε απλό υπάλληλο και στη θέση του τοποθετήθηκε η συγκοινωνιολόγος Κατερίνα Σίσκου η οποία υπηρετούσε στο τμήμα συγκοινωνιακών μελετών.

Στη θέση της Ολυμπίας Τσικαμπάκα, διευθύντριας οικονομικών υπηρεσιών ορίστηκε ο Γιώργος Ζαρίφης ο οποίος αναλαμβάνει και τα καθήκοντα του διευθυντή μισθοδοσίας. Διευθυντής συντήρησης παρέμεινε ο Χρίστος Κωνσταντινίδης και διευθύντρια διασφάλισης εσόδων η Ευαγγελία Παπαβασιλείου.

Αρκετές διευθύνσεις ανατέθηκαν στον Γιώργο Χατζηβαλάση ο οποίος τελούσε επί σειρά ετών σε δυσμένεια από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Ο κ. Χατζηβαλάσης ανέλαβε διοικητικός διευθυντής καθώς και τη διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού, ενώ του εκχωρήθηκαν και αρμοδιότητες που αφορούν το ασφαλιστικό κεφάλαιο, τη μηχανογράφηση κ.ά.