Skip to main content

Κανόνες στις φορτοεκφορτώσεις βάζει ο δήμος Θεσσαλονίκης

Απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο ιστορικό κέντρο εκτός των βραδινών ωρών. Σεβασμός στις 270 θέσεις για φορτοεκφορτώσεις από όλους.



Διαβούλευση για το ακανθώδες θέμα των φορτοεκφορτώσεων ξεκίνησε ο δήμος Θεσσαλονίκης, σε μια προσπάθεια να συνεννοηθεί με τους εμπλεκόμενους, ώστε να βελτιωθεί η χαώδης σήμερα κατάσταση με την τροφοδοσία των καταστημάτων, σούπερ μάρκετ, αγορών, εμπορικών κτλ., που δημιουργεί αλυσιδωτά προβλήματα στη λειτουργία όλης της πόλης.

Η πρώτη συνάντηση έγινε χτες και μάλιστα είχε και αποτέλεσμα. Τα μεγάλα φορτηγά που σήμερα ξεφορτώνουν σε όλους τους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης θα απαγορευτεί να κυκλοφορούν εντός του ιστορικού κέντρου, εκτός από τις νυχτερινές ώρες.

Η διαβούλευση θα συνεχιστεί, καθώς ο δήμος Θεσσαλονίκης κατέθεσε σε πρώτη φάση μια σειρά προτάσεων, που αποτελούν και τη βάση της συζήτησης, ενώ ζήτησε εγγράφως και τις θέσεις όλων των φορέων, ώστε να ενσωματώσει και να βελτιώσει την τελική εισήγησή του προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Η απόφαση που θα ληφθεί εκεί για τις φορτοεκφορτώσεις θα περάσει κι από το δημοτικό συμβούλιο για να βγει μια τελική συμφωνία για τη λειτουργία της τροφοδοσίας όλων των καταστημάτων στην πόλη.

Μάλιστα, όπως τόνισε στη Voria.gr o αρμόδιος εντεταλμένος σύμβουλος του δήμου, Γιώργος Δημαρέλος, «οι φορείς συμφώνησαν ότι σε πρώτη φάση οι προτάσεις μας τους καλύπτουν, ενώ υπήρξαν και κάποιες ενστάσεις, όπως για παράδειγμα από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ σχετικά με τους περιορισμούς σε τονάζ και μέγεθος. Κεντρική ιδέα της πρότασής μας είναι οι βαριές φορτοεκφορτώσεις να γίνονται μόνον τις βραδινές ώρες και να απαγορευτεί στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης η μετακίνηση των βαρέων οχημάτων εκτός αυτών των ωρών. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας οι φορτοεκφορτώσεις θα γίνονται από ελαφρότερα οχήματα (φορτοταξί) και μόνο στις προβλεπόμενες θέσεις, που είναι 270 μόνο στο κέντρο της πόλης».

Σήμερα η εικόνα των φορτοεκφορτώσεων στη Θεσσαλονίκη είναι τριτοκοσμική. Νόμοι και ωράρια δεν τηρούνται και το αποτέλεσμα είναι η πόλη να βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στη δίνη των μποτιλιαρισμάτων και του κυκλοφοριακού.

Πέρα από το γεγονός ότι δεν τηρείται κανένα ωράριο και φορτοεκφορτώσεις γίνονται κατά τη διάρκεια όλης της μέρας, υπάρχει και το αυθαίρετο κλείσιμο δρόμων και λωρίδων κυκλοφορίας, ειδικά στο κέντρο της πόλης όπου τα περιθώρια είναι στενά. Οι θέσεις που προβλέπονται για τα οχήματα φορτοεκφόρτωσης είναι ανεπαρκείς και μονίμως κατειλημμένες από ΙΧ και τα φορτηγά αναγκάζονται να κάνουν στάσεις αποκλείοντας λωρίδες κυκλοφορίας ή να παρκάρουν οπουδήποτε προκειμένου να εξυπηρετηθεί η τροφοδοσία του εμπορίου.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα κυκλοφοριακού, Γιώργος Δημαρέλος, μετά το πέρας της πρώτης συζήτησης επισήμανε ότι «έγινε σήμερα η αρχή της διαδικασίας διαβούλευσης και απόφασης με τους αρμόδιους φορείς της πόλης για το σοβαρό αυτό θέμα που αποτελεί μία από τις παραμέτρους του λεγόμενου "κυκλοφοριακού προβλήματος". Από τη μεριά του δήμου παρουσιάστηκαν τα δεδομένα και κάποιες σκέψεις που αφορούν στο θεωρητικό μέρος που είναι το ωράριο και οι όροι της φορτοεκφόρτωσης. Από τη μεριά τους οι φορείς, βρήκαν τις προτάσεις ως πολύ καλή αφετηρία συζήτησης και σύντομα θα είμαστε σε θέση, μετά το πέρας της διαβούλευσης, να φέρουμε το θέμα για λήψη κανονιστικής απόφασης».

Ο δήμος θα βάλει τους κανόνες, όμως τελικά το όποιο μέτρο θα κριθεί από την πράξη, την οποία καλώς ή κακώς καθορίζει η ικανότητα αστυνόμευσης των μέτρων.