Skip to main content

Καρούλης: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται υποδομές και τουριστική ταυτότητα

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναδειχθεί σε ελκυστικό προορισμό για τουρισμό κρουαζιέρας και city break , στα επόμενα 5-10 χρόνια, αν γίνουν έργα.

Η Θεσσαλονίκη αποτελεί ιδανικό προορισμό για κρουαζιέρα, όπως και για city break τουρισμό, αλλά δυστυχώς η πόλη έχει καθυστερήσει τόσο στην κατασκευή αναγκαίων έργων υποδομής, όσο και στη διαμόρφωση τουριστικής ταυτότητας που θα την καθιστά αναγνωρίσιμη στη διεθνή αγορά.

Επιπλέον, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να είναι ένας άγνωστος κόσμος για την τοπική κοινωνία, παρά τις παρεμβάσεις που έγιναν στην 1η προβλήτα και παρά το εξαιρετικό συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει βρισκόμενο μέσα στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της πόλης.

Τα παραπάνω τόνισε ο οικονομικός επόπτης του ΕΒΕΘ και πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκη κ. Κωνσταντίνος Καρούλης από το βήμα της ημερίδας «Ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη- προκλήσεις και ευκαιρίες».

Όταν άλλες πόλεις της Ευρώπης και της Μεσογείου ( π.χ. Βαλένθια, Μασσαλία, Βουδαπέστη) αξιοποιούσαν τα λιμάνια τους, εμπλέκοντας και επιχειρηματικούς φορείς και επιχειρήσεις στα σχέδια αναπλάσεων των λιμενικών εγκαταστάσεων, η Θεσσαλονίκη άφηνε το χρόνο να περνάει μη αξιοποιώντας τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά που διαθέτει για να αναδειχθεί σε προορισμό για τουρισμό κρουαζιέρας ή city break.

«Με την εξαίρεση της περιφερειακής οδού και πρόσφατα της ανακατασκευής του θαλασσίου μετώπου, στην πόλη δεν έχει γίνει κανένα μεγάλο έργο τα τελευταία 30 χρόνια», τόνισε ο κ. Καρούλης προσθέτοντας: «Η ανάγκη για κατασκευή του μετρό άρχισε να διαφαίνεται τη δεκαετία του 1970 και να προωθείται τη δεκαετία του 1980. Σήμερα η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη αυτού του μεγέθους στην Ευρώπη χωρίς μετρό». Η πόλη επίσης έχει ανάγκη από σύγχρονες εκθεσιακές και συνεδριακές υποδομές καθώς οι υφιστάμενες κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1960.  

Το ΕΒΕΘ, ακριβώς επειδή αναγνώρισε τις επιπτώσεις αυτής της υστέρησης στη τοπική οικονομία, διοργάνωσε διεθνή συμπόσια το 2006 και το 2007, προσκαλώντας εκπροσώπους φορέων και τεχνοκράτες από ευρωπαϊκές πόλεις, του μεγέθους της Θεσσαλονίκης.

Εμπειρία υπάρχει και είναι γνωστοί οι επιτυχημένοι τρόποι με τους οποίους άλλες πόλεις έλυσαν προβλήματα(π.χ. κυκλοφοριακό) και αναπτυξιακά ζητήματα σαν αυτά που απασχολούν στη Θεσσαλονίκη, με τη διαφορά, ότι στη περίπτωση της Θεσσαλονίκης τα προβλήματα μένουν ανεπίλυτα για πολλούς και διαφόρους λόγους(π.χ. κυκλοφοριακό- συγκοινωνιακό, υποθαλάσσια, μετρό).

Στο πλαίσιο αυτών των πρωτοβουλιών για την ανάδειξη της ταυτότητας της πόλης, το ΕΒΕΘ στήριξε τη διεκδίκηση της ΕΧΡΟ 2008, τη διοργάνωση grand prix ταχυπλόων στο Θερμαϊκό, υποστήριξε την ανάπλαση περιοχών του κέντρου, ενώ υποστηρίζει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη, με πλοία κρουαζιέρας.

Η πόλη και ευρύτερη περιοχή διαθέτει πάμπολλα συγκριτικά πλεονεκτήματα, υπογράμμισε ο κ. Καρούλης, για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, τώρα μάλιστα που το ενδιαφέρον της διεθνούς αγοράς στρέφεται προς τη Μεσόγειο. Εάν, έστω μετά από τόσες καθυστερήσεις, η πόλη αποκτήσει τις αναγκαίες υποδομές, αναμένεται ότι θα μπορέσει, στα επόμενα 5-10 χρόνια, να καθιερωθεί ως προορισμός κρουαζιέρας.