Skip to main content

Καταψήφισε ο Ζέρβας: «Ξεπερασμένων πρακτικών το δάνειο από ΕΤΕπ»

Τέτοια δάνεια έφεραν την κρίση στη χώρα αλλά και στον δήμο, είπε ο δημοτικός σύμβουλος ο οποίος καταψήφισε το δάνειο ύψους 20 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ.

Αρνητική ήταν η ψήφος του δημοτικού συμβούλου της «Πρωτοβουλίας» και πρώην αντιδημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα για τη σύναψη του δανείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Αρχικά, στην τοποθέτησή του ο κ. Ζέρβας ζήτησε να αποσυρθεί η εισήγηση και «να επανέλθει με άλλη πρόταση, την οποία έχει όντως ανάγκη η πόλη».

«Σήμερα λυπάμαι που το λέω αλλά ψηφίζοντας αυτό το δάνειο κάνουμε τα ίδια λάθη με το παρελθόν που έφεραν τον δήμο και ολόκληρη την χώρα στην κατάσταση που βρίσκεται», τόνισε ο κ. Ζέρβας. Όπως ανέφερε, «πρόκειται για δάνειο ξεπερασμένων πρακτικών. Τέτοια δάνεια, έφεραν την κρίση σε χώρα και σε Δήμο. Πρέπει να διαμορφώσουμε μια ατζέντα έργων που έχει πραγματικά ανάγκη η πόλη».

«Θλίβομαι που η διοίκηση χρησιμοποιεί λογικές προηγούμενων διοικήσεων (σσ: τα λάθη της οποίας σε μεγάλο βαθμό πληρώνουμε σήμερα», υπογράμμισε ο δημοτικός σύμβουλος, κατά την ομιλία του. «Τι αλλάζει σήμερα; Οτι τα 50 εκατομμύρια έγιναν 20. Χρειαζόμαστε λιγότερα έργα ή μικρότερη πλειοψηφία; Βρισκόμαστε σε μια λογική "βλέποντας και κάνοντας". Και απορώ και με την ΕτΕΠ. Πόσο εύκολα αποφασίζει τη δανειοδότηση σε ένα πακέτο παντελώς ανώριμων έργων; Τελικά διαμορφώνουμε την ατζέντα για το μέλλον της πόλης σε σχέδια χωρίς προετοιμασία, χωρίς ωρίμανση, χωρίς ουσιαστικά οφέλη», υπογράμμισε

Όπως ανέφερε, «θα μπορούσαμε να συνάψουμε το δάνειο σε συνεργασία με τους υπόλοιπους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος σε κοινά project». Εκτίμησε ότι στα προτεινόμενα έργα δεν υπάρχει κανένα αναπτυξιακό έργο που να δημιουργεί άμεσα θέσεις απασχόλησης.

Όπως ανέφερε, όσον αφορά τις προτάσεις που προτείνεται να χρηματοδοτηθούν με το δάνειο της ΕΤΕπ:

α) Για την Πλ.Ελευθερίας: Αν και αποτελεί ώριμο έργο ως προς τη μελέτη, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα 1200 με 1500 αυτοκίνητα που εξυπηρετεί καθημερινά ούτε υπάρχει κανένα οικονομικό ισοδύναμο σχετικά με το 1,2 εκατ. ευρω το χρόνο που αποφέρει η σημερινή λειτουργία της πλατείας. Επιπλέον στη μελέτη ανάπλασης της πλατείας δεν προβλέπεται υπόγειο πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση των οχημάτων.

β) Το deck της επέκτασης της παλιάς παραλίας γίνεται χωρίς κανένα σχεδιασμό και καμία ωριμότητα σε μελέτες και αδειοδοτήσεις,

γ) Η επέκταση της πεζοδρόμησης της οδού Αγίας Σοφίας δεν θα αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και επιπλέον απαιτείται πρόσθετη κυκλοφοριακή μελέτη, πράγμα που θα επιβαρύνει χρονικά την υλοποίηση του έργου».

Ο κ. Ζερβας προτείνει:

-Τη διαμόρφωση ενός πάρκου 200 τουλάχιστον στρεμμάτων στην ανατολική πύλη της πόλης στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, που σήμερα αποτελεί μια αναξιοποίητη αλάνα -Τη διαμόρφωση της πλατείας Διοικητηρίου που έχει παραμείνει ένα παρατημένο αρχαιολογικό κουφάρι -Την αξιοποίηση των Σφαγείων στο δυτικό τομέα του Δήμου και ως χώρου άθλησης -Την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Νίκης με την επέκταση της προφανώς κατά 20 μέτρα, καθώς, όπως είπε, θα ελάφρυνε εξαιρετικά την κυκλοφορία και θα απέδιδε την επιθυμητή της χρήση.

Ως προς την υλοποίηση των έργων και τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ο κ. Ζερβας ανέφερε ότι «η απορροφητικότητα του τεχνικού μας προγράμματος, βρίσκεται μόλις στο 50%, και στο ΕΣΠΑ 2014-2020 περιμένουν 800 εκατ. προς αξιοποίηση όπου δεν θα χρειασθεί να βάλει ο δήμος ούτε ένα ευρώ. Ενώ τώρα τα όποια χρήματα αντληθούν από το δάνειο θα διοχετευθούν μόνο σε μελέτες».